Kods | LJA392 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Praktiskā hidromehānika un pneimatika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Brīvās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Jūras transports | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Latvijas Jūras akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Maksims Rastopčins | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 1.0 (1.5 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa ietvaros tiek apskatītas hidrauliskās un pneimatiskās sistēmas un to elementi. Tiek izskatīts sistēmu pielietojums, to priekšrocības un trūkumi. Studenti piedalās laboratorijas darbos, veido un darbina sistēmu gan izmantojot simulatoru, gan praktiski, izmantojot specializēto mācības aprīkojumu, analīze sistēmas darbību un efektivitāti.. Nepilna laika neklātienes studijas tiek organizētas pēc individuāli izstrādāta studiju plāna.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt studentiem profesionālas prasmes un zināšanas par hidraulisko un pneimatisko piedziņu un sistēmu darbību un praktisko pielietošanu, atbilstoši STCW konvencijas kodeksa A-III/1 un A-III/2 standarta un kuģa mehāniķa vadības/ekspluatācijas līmeņa profesijas standartu prasībām, kā arī ņemot vērā attiecīgo IMO paraugkursu rekomendācijas un citus saistošos normatīvos dokumentus. Studiju kursa uzdevumi: - veidot zināšanas par hidraulikas un pneimatikas pamatteoriju; - attīstīt prasmi uzbūvēt vienkāršas hidrauliskās un pneimatiskās ķēdes izmantojot simulatoru; - veidot spēju orientēties kuģa pneimatiskās un hidrauliskās sistēmās; - veidot spēju droši ekspluatēt hidrauliskās un pneimatiskās sistēmas un tos elementus. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas.
Izprot kuģa mehānismu un sistēmu hidraulisko un pneimatisko sistēmu darbības principu - Metodes: noslēguma pārbaudījums (galīgo vērtējumu studiju kursā veido: patstāvīgais darbs uz stenda, simulatora vai papīra; laboratorijas darbu noformēšana un rezultātu prezentēšana; jautājumi par laboratorijas darbiem, simboliem, rezultātiem).
Vērtēšanas kritēriji:
Spēj parādīt padziļinātas zināšanas par kuģa hidraulisko un pneimatisko sistēmu uzbūves un darbības pamatprincipiem. Prasmes. 1) Spēj veikt sagatavošanās, darbināšanas, defektu konstatēšanas un nepieciešamos pasākumus, lai novērstu kļūmes kuģa mehānismu un sistēmu hidrauliskajās un pneimatiskajās sistēmās. 2) Spēj lasīt hidraulisko un pneimatisko sistēmu shēmas. 3) Spēj definēt hidraulisko un pneimatisko sistēmu raksturlielumus un kritiski analizēt parametrus. - Metodes: noslēguma pārbaudījums (galīgo vērtējumu studiju kursā veido: patstāvīgais darbs uz stenda, simulatora vai papīra; laboratorijas darbu noformēšana un rezultātu prezentēšana; jautājumi par laboratorijas darbiem, simboliem, rezultātiem). Vērtēšanas kritēriji: 1) Spēj patstāvīgi praktiski izmantot apgūto teoriju par sagatavošanos, darbināšanu, defektu konstatēšanu un nepieciešamo pasākumu veikšanu, lai novērstu bojājumu radīšanu citiem mehānismiem vai vadības sistēmām. 2) Spēj lasīt cauruļvadu, hidrauliskās un pneimatiskās shēmas. 3) Spēj patstāvīgi pielietot un analizēt sistēmu shēmas. 4) Spēj patstāvīgi definēt kuģu palīgmehānismu un sistēmu raksturlielumus, un kritiski analizēt parametrus. Kompetences. Spēj demonstrēt savu kompetenci atbilstoši STCW konvencijas Kodeksa A-III/1 un A-III/2 sadaļas prasībām: 1) Darbināt galvenās spēka iekārtas un palīgmehānismus, un saistītās vadības sistēmas. 2) Darbināt degvielas, eļļošanas, balasta un citas sūknēšanas sistēmas, un ar tām saistītās vadības sistēmas. - Metodes: noslēguma pārbaudījums (galīgo vērtējumu studiju kursā veido: patstāvīgais darbs uz stenda, simulatora vai papīra; laboratorijas darbu noformēšana un rezultātu prezentēšana; jautājumi par laboratorijas darbiem, simboliem, rezultātiem). Vērtēšanas kritēriji: 1) Mehānismu uzbūve un darbība ir saprotama un tiek paskaidrota, izmantojot zīmējumus/norādījumus. 2) Darbības tiek plānotas un veiktas saskaņā ar pieņemtajiem noteikumiem un procedūrām, lai nodrošinātu darbību drošumu un novērstu jūras vides piesārņošanu. 3) Tiek ātri atklātas novirzes no normas. 4) Tiek ātri atklāti mehānismu darbības traucējumi, un tiek noteikti pasākumi, lai nodrošinātu kuģa un iekārtas vispārējo drošību, ņemot vērā dominējošos apstākļus un nosacījumus. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Noslēguma pārbaudījums (galīgo vērtējumu studiju kursā veido: patstāvīgais darbs uz stenda, simulatora vai papīra; laboratorijas darbu noformēšana un rezultātu prezentēšana; jautājumi par laboratorijas darbiem, simboliem, rezultātiem) - 100%
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Vidusskolas līmeņa zināšanas dabaszinātnes priekšmetos. Pamatzināšanas par hidraulisku motoru, hidraulisku un pneimatisku cilindru darbības principiem. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|