Kods | LJA193 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Diplomdarbu izstrādes pamati un prezentēšanas iemaņas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Jūras transports | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Latvijas Jūras akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Arnis Bankovičs, Helēna Šimkuva | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 (4.5 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss paredzēts augstskolas studentiem, lai iepazītos ar diplomdarba (pētījuma) izstrādes procesu un prezentācijas tehniku. Studiju kursa teorētiskā daļa ietver informāciju par mūsdienu zinātniskās pētniecības principiem, pētījuma stratēģijām, dizainiem un to izvēli atbilstoši pētījuma mērķim. Studiju kurss iepazīstina ar pētījuma problēmas vai tēmu izvēli, atbilstoši jūrniecības nozares aktualitātēm, kā arī pētījuma hipotēzes vai pētījuma jautājuma izvirzīšanas principiem, teorētiskās literatūras meklēšanas un atlases stratēģijām, atbilstošu pētījuma datu ievākšanas un datu apstrādes metožu izvēli, datu interpretāciju un secinājumu izdarīšanu.. Praktiskajā daļā studējošie veic pētījumu grupā.. Nepilna laika neklātienes studijas tiek organizētas pēc individuāli sastādīta studiju plāna.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sagatavot studentus patstāvīgu pētniecisko darbību veikšanai diplomdarba ietvaros. Studiju kursa uzdevumi ir attīstīt pētnieciskās kompetences, proti, spēju identificēt pētījuma problēmu jūrniecības nozarē, plānot pētījuma norisi, izvēlēties pētījuma datu ieguves un apstrādes metodes, noformēt diplomdarbu atbilstoši spēkā esošiem Metodiskajiem norādījumiem un prezentēt diplomdarbu (pētījumu). | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas
Spēj lietot pētniecības terminoloģiju, identificēt jūrniecības nozarei aktuālu pētniecības problēmu, aprakstīt, salīdzināt un skaidrot pētījuma stratēģijas un dizainus, aprakstīt pētījuma projekta saturu un struktūru.
Spēj izvirzīt pētījuma jautājumu vai hipotēzi, izplānot pētījuma norisi, noteikt pētījumam piemērotākās metodes, analizēt un interpretēt rezultātus. - Metodes.
Starppārbaudījumi, ieskaites darbs.
Kritēriji.
Spēja ar analītiski-kritiski reflektējošu izpratni patstāvīgi un praktiski izmantot apgūto teoriju un zinātnisko informāciju, risināt problēmsituācijas. Izprot pētījuma loģisko struktūru, spēj novērtēt un reflektēt par citu pētījumu kvalitāti.
Zināšanas tiek novērtētās ar pārbaudes darbiem. Prasmes. Spēj identificēt jūrniecības nozarē aktuālas un būtiskas problēmas, izvēlēties pētāmo problēmu un definētu pētījuma tēmu, izvirzīt pētījuma hipotēzes vai pētījuma jautājumus, atlasīt un kritiski izvērtēt atbilstošus informācijas avotus darba teorētiskā pamatojuma izveidei un metodoloģijas pamatojumam. Spēj veidot sava pētījuma projektu. Spēj prezentēt un aizstāvēt pētījuma projektu. Spēj prezentēt teorētiskā materiāla sintēzes un analīzes rezultātus. - Metodes. Starppārbaudījumi, ieskaites darbs, pētījuma projekta izstrāde, veikšana un prezentācija, sava pētījuma projekts. Kritēriji. Spēja ar kritiski reflektējošu izpratni patstāvīgi un praktiski izmantot apgūto teoriju un zinātnisko informāciju, risināt problēmsituācijas. Kompetences. Spēj veidot sava potenciālā pētījuma projektu, identificēt pētāmo problēmu vai pētījuma vispārējo tēmu, izmantojot zināšanas un prasmes saistībā ar pētniecības pamatprincipiem un atbilstoši jūrniecībai nozīmīgām problēmām. Spēj izplānot pētījuma norisi, pētījuma metodes, izvirzīt pētījuma jautājumus vai hipotēzes, veidot literatūras apskatu, izvēlēties piemērotas pētījuma metodes, izvērtēt pētījuma projekta ierobežojumus. - Metodes. Starppārbaudījumi, ieskaites darbs, pētījuma projekts izstrāde, veikšana un prezentācija, sava pētījuma projekts. Kritēriji. Spēja formulēt, kritiski analizēt un iegūto kompetenci, prasme izmantot konkrētu problēmu risināšanai un pielietot praksē. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Starppārbaudījumi - 20%
Pētījuma projekta izstrāde, veikšana un prezentācija - 40% Sava pētījuma projekta izstrāde - 20% Ieskaites darbs - 20% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Vidējās izglītības līmeņa pieredze pētniecībā, statistika, informātika. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|