Kods | LJA351 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Jūrniecības angļu valoda | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Jūras transports | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Latvijas Jūras akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Vija Kasakovska | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 9.0 (13.5 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss veido pāreju no vidējām vispārējās angļu valodas zināšanām uz angļu valodas zināšanām, kas saistītas ar jūrniecības studijām un jūrniecības nozari saskaņā ar Starptautiskās Jūrniecības organizācijas (SJO) paraugkursu 3.17 Jūrniecības angļu valoda. Studiju kursa apguves rezultātā studējošais būs ieguvis vispārīgas zināšanas par kuģiem un kuģniecību. Studiju kursā tiek izmantoti teksti no nozares specializācijas tehniskās literatūras.. Studiju kursā tiek apskatīti kuģu mehānikas termini, kas nepieciešami, lai izprastu ražotāju tehniskās rokasgrāmatas un specifikācijas un sazinātos ar krasta tehnisko personālu par kuģa un tā tehnikas remontu. Tiek mācītas arī SJO (IMO) konvencijas par dzīvības aizsardzību uz jūras un jūras vides aizsardzību. Visbeidzot, studiju kurss aptver arī publikācijas, kurās aplūkotas instrukcijas rīcībai glābšanas laivās un plostos.. Studiju kurss ir veidots kā sākuma līmeņa kurss, lai atbilstu IMO modeļkursa 3.17 - Jūrniecības angļu valodas - prasībām.. Studiju kurss atbilst A - III/2. tabulā STCW noteiktajām specifikācijām, kas tiek periodiski grozītas attiecībā uz vecāko mehāniķu un otro mehāniķu kompetences minimālajiem standartiem uz kuģiem ar galveno dzinēju jaudu 3000 kW vai lielāku.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir iepazīstināt studējošos ar kuģu mehānikas terminoloģiju, veidojot visaptverošu jūras un inženierzinātņu tehnisko terminu vārdnīcu. Studiju kursa uzdevumi: - iemācīt izdot rīkojumus un saņemt ziņojumus no matrožiem, kas veido daļu no mehāniķu sardzes un kas var sastāvēt no daudzvalodīgiem, angļu valodā runājošiem, kuriem tā nav dzimtā valoda; - iemācīt izdot rīkojumus apkalpei par rīcību ārkārtas situācijās; - iemācīt lasīt un izprast ražotāju tehniskās rokasgrāmatas un specifikācijas; - attīstīt saziņas prasmes ar krasta personālu par kuģu un kuģu tehnikas remontu. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas.
Spēj izmantot atbilstošu jūrniecības angļu valodas terminoloģiju un komunikācijas stilu, kas ir būtisks starptautiskajām jūras operācijām. - Metodes: eksāmens, kas iekļauj klausīšanās, lasīšanas, rakstīšanas un runāšanas daļas.
Kritēriji:
- Tekošums un saskaņotība: Vai students skaidri un saskaņoti, bez ilgas vilcināšanās pauž idejas un viedokļus?
- Leksiskais resurss: Vai students izmanto plašu vārdu krājumu?
- Gramatiskais diapazons un precizitāte: Vai students izmanto plašu struktūru klāstu un pieļauj tikai dažas nelielas kļūdas?
- Izruna: Vai students ir viegli saprotams? Vai students dabiski izmanto angļu valodas izrunas funkcijas? Prasmes. - spēj komunicēt ar apkalpes locekļiem par dažādiem ar darba pienākumiem un darba drošību saistītajiem jautājumiem; - spēj sagatavot CV un motivācijas vēstuli, atbilstoši norādēm un vadlīnijām; - spēj izmantot starpkultūru komunikācijas principus, lai atrisinātu nestandarta situācijas. - Metodes: diskusijas, prezentācijas, ieskaites darbs. Kritēriji: - Uzdevuma izpilde: Vai students ir skaidri ievērojis norādījumus? Vai students ir sniedzis skaidru, precīzu un atbilstošu informācijas aprakstu? - Saskaņotība un saliedētība: vai rakstīšana ir labi organizēta? Vai teikumi ir loģiski saistīti? - Vārdu krājums un teikumu struktūra: Vai students ir izmantojis dažādus piemērotus vārdu krājumus? Vai teikumi ir labi konstruēti? Kompetences. - spēj izdot rīkojumus un izpildīt citu kuģa apkalpes locekļu rīkojumus; - spēj sniegt drošības paziņojumus un dot norādījumus apkalpei par darbībām, kas jāveic ārkārtas situācijā; - spēj lasīt un saprast ražotāju rokasgrāmatas par iekārtu ekspluatāciju un apkopi. - Metodes: eksāmens, kas iekļauj klausīšanās, lasīšanas, rakstīšanas un runāšanas daļas. Kritēriji: - Uzdevuma izpilde: Vai students ir skaidri ievērojis norādījumus? Vai students ir sniedzis skaidru, precīzu un atbilstošu informācijas aprakstu? - Saskaņotība un saliedētība: vai rakstīšana ir labi organizēta? Vai teikumi ir loģiski saistīti? - Vārdu krājums un teikumu struktūra: Vai students ir izmantojis dažādus piemērotus vārdu krājumus? Vai teikumi ir labi konstruēti? |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Tekstu, ziņojumu, prezentāciju kopsavilkumi - 20%
Patstāvīgais darbs - 20% Rakstisku uzdevumu izpilde - 10% Ieskaites darbi / Eksāmeni - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Vispārējā angļu valoda (vidusskolas programma). | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|