Kods | LJA263 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Matemātika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Matemātika un statistika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Latvijas Jūras akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Ingrīda Veilande, Jeļena Liģere | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 (9.0 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā tiek aplūkotas sekojošas tēmas: noteikto integrāļu pielietojumi, vairākargumentu funkcijas, diferenciālvienādojumi un to pielietojumi, skaitļu un funkciju rindas, divkāršie un trīskāršie integrāļi, līnijintegrāļi, virsmas integrāļi.. Nepilna laika neklātienes studijas tiek organizētas pēc individuāli sastādīta studiju plāna.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt matemātikas zināšanas, kas ir nepieciešamas specializēšanās studiju kursu sekmīgai apgūšanai. Studiju kursa uzdevumi ir attīstīt studentu loģisko domāšanu un jēdzienu pielietošanas iemaņas saskaņā ar specializēšanās studiju kursiem, lai studenti attīstītu prasmes analizēt un novērtēt problēmsituācijas, lai mācētu sastādīt šo problēmsituāciju matemātiskos modeļus un risināt tos, kā arī izskaidrot un argumentēti diskutēt par iegūtajiem rezultātiem. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas.
Izprot matemātiskos modeļus, kas apraksta reālās dzīves procesus.
- Metode: eksāmens; mājasdarbi; kontroldarbi.
Kritēriji:
Teorētisko jautājumu testu vērtējums ir ieskaitīts (ja atbildēti pareizi 60% jautājumu) vai neieskaitīts.
Mājas darbā iekļauti individuālo aprēķinu uzdevumi un atsevišķi teorētiski jautājumi. Mājas darbs tiek vērtēts ar atzīmi (no “neiesniegts” līdz 9 punkti).
Diskusijas notiek lekciju un praktisko darbu laikā, pasniedzējs vērtē studentu aktivitāti un viņu zināšanu līmeni.
Semestra matemātikas gala eksāmenā students/studente demonstrē arī savas matemātikas teorētiskās zināšanas, atbildot uz eksāmena jautājumiem un/vai papildjautājumiem. Prasmes: Spēj risināt augstākās matemātikas tipveida uzdevumus. - Metode: kontroldarbi. Kritēriji: Testi tiek izpildīti kā paškontroles instruments vai nodarbībās kā starprezultāts vērtējot ieskaitīts (vismaz 40%) vai neieskaitīts. Kontroldarbi tiek vērtēti ar ballēm no 0 līdz 10. Kontroldarbs ir ieskaitīts, ja tā vērtējums ir vismaz 4 balles (gandrīz viduvēji). Spēj patstāvīgi mācīties un apgūt matemātikas teorētiskos jautājumus un uzdevumu risināšanas metodes. - Metode: mājasdarbi. Kritēriji: Studenti apgūtās zināšanas demonstrētu nodarbību diskusijās un mājas darbos. Prot noformēt mājas darbus atbilstoši prasībām. Spēj konstruēt elementārfunkciju grafikus, otrās kārtas līniju grafikus un virsmu grafikus. - Metode: mājasdarbi; kontroldarbi. Kritēriji: Studenti grafikus konstruē gan mājasdarbos, gan kontroldarbos ar vai bez datora palīdzības; studenti demonstrē zināšanas par nozīmīgāko funkciju īpašībām, zina to grafikus. Spēj izmantot datorprogrammas (GeoGebra, DESMOS, MS Excel u. c.), lai konstruētu funkciju un līkņu grafikus ar datorprogrammu palīdzību. - Metode: mājasdarbi. Kritēriji: Mājasdarbos tiek prezentētas grafiku izdrukas. Spēj pārbaudīt aprēķinu rezultātus ar zinātnisko kalkulatoru – programmu palīdzību (Symbolab, WolframAlpha un citas), kā arī lietot programmas analītisku uzdevumu aprēķināšanai. - Metode: mājasdarbi. Kritēriji: Mājasdarbos tiek prezentētas aprēķinu izdrukas. Spēj izskaidrot studiju kursā aplūkotos teorētiskos jautājumus un uzdevumu risināšanas metodes. - Metode: mājas darbi; kontroldarbi; eksāmens. Kritēriji: Studenti prot sekmīgi risināt uzdevumus un paskaidrot teorētiskus jautājumus. Kompetences. Izprot matemātiskās analīzes rezultātu nozīmību inženierzinātņu, dabas zinātņu un reālās dzīves problēmu risināšanā. - Metode: eksāmens. Kritēriji: Semestra mācību viela ir sekmīgi apgūta, eksāmens nokārtots. Spēj pielietot iegūtās uzdevumu risināšanas prasmes specialitātes studiju kursu apgūšanā. - Metode: eksāmens. Kritēriji: Semestra mācību viela ir sekmīgi apgūta, eksāmens nokārtots. Spēj noformēt uzdevumu risinājumus, izskaidrot un argumentēt tos. - Metode: eksāmens. Kritēriji: Semestra mācību viela ir sekmīgi apgūta, eksāmens nokārtots. Spēj savstarpēji komunicēt, darboties grupās, lai labāk apgūtu matemātikas tēmu, diskutētu par teorētiskiem jautājumiem un risinātu uzdevumus. - Metode: praktiskie darbi; mājasdarbi; eksāmens. Kritēriji: Semestra laikā izrādīta aktīva dalība matemātikas nodarbībās; obligātās prasības ievērotas; semestra mācību viela ir sekmīgi apgūta, eksāmens nokārtots. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Kontroldarbi - 40%
Mājasdarbi - 10% Eksāmens - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Matemātikas zināšanas vidusskolas kursa līmenī. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|