Kods | LJA168 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Lietišķā ķīmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Jūras transports | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Latvijas Jūras akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Gerda Gaidukova, Sergejs Gaidukovs, Renāte Kalniņa | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 2.0 (3.0 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studējošais iegūst pamata zināšanas par ķīmijas pētīšanas objektiem, t.i. metāliem, polimēriem, keramiku, ūdens sistēmām, strāvas avotiem, koloīdu sistēmām, u.c. Studiju kurss veido pamata izpratni par vides ilgtspējas jautājumiem, toksikoloģiju, materiālu struktūru, īpašībām, elektroķīmiskajām parādībām strāvas avotos, korozijas procesu norisi, u.c.. Materiāls šajā speciālajā ķīmijas studiju kursā izkārtots atbilstoši IMO (daļēji iekļauti IMO paraugkursu Nr.7.01 MO 17 un Nr.7.03 MO 16) un STCW konvencijas, ar grozījumiem, kompetences prasībām.. Nepilna laika klātienes studijas tiek organizētas pēc individuāli izstrādāta studiju plāna.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir attīstīt pamatzināšanas par ķīmiju, ķīmisko procesu un parādību svarīgumu dabā un jūrniecībā. Studiju kursa uzdevumi ir veidot kompetenci ķīmijā un attīstīt sekojošās iemaņas: - klasificēt ķīmijas objektus atkarībā no dabas, agregātstāvokļa, mijiedarbības intensitātes un pagatavošanas veida un tehnoloģijas; - saprast īpašību specifiku materiālu ķīmijas objektiem, kuri raksturojas ar amorfo un kristālisko struktūru, reaktivitāti, heterogenitāti, milzīgu īpatnējo virsmu, izprast to savstarpējās mijiedarbības un arī struktūras ietekmi uz ķīmisko procesu norisi un makroskopiskajām materiāla īpašībām; - klasificēt un noteikt notiekošos procesus materiālu sistēmās ūdens vidēs, iedarbībās un agresīvos stāvokļos, saistīt ķīmijas objektu struktūru ar īpašībām; - izprast vides ilgtspējas jautājumus un toksisko vielu ietekmi un cilvēku un vidi. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Izprot ķīmijas pētīšanas objektu klasifikāciju un pamatjēdzienus. - Pārbaudes forma: kontroldarbs.
Kritēriji: students spēj aprakstīt materiālus un ķīmiskos objektus.
Izprot un spēj novērtēt elektrokinētiskās parādību svarīgumu. - Pārbaudes forma: kontroldarbs. Kritēriji: students spēj raksturot strāvas avotu īpašības. Spēj patstāvīgi izpētīt un raksturot materiālu struktūru un īpašības. - Pārbaudes forma: laboratorijas darbi, uzdevumi, uzdevumu prezentācijas. Kritēriji: students prot aprakstīt materiālu iegūšanas un pētīšanas metodes. Students prot analizēt ķīmiskos objektus. Spēj identificēt korozijas procesus ar vienkāršo un instrumentālo metožu palīdzību. - Pārbaudes forma: laboratorijas darbi, uzdevums, uzdevuma prezentācija. Kritēriji: students prot aprakstīt korozijas aizsardzības metodes. Students prot analizēt korozijas veidus un aizsardzības tehnoloģijas. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Laboratorijas darbi - 30%
Kontroldarbi - 40% Uzdevumi - 30% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Vispārīgā ķīmija un fizika skolas programmas līmenī. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|