Kods | LJA586 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Kuģu radionavigācijas un sakaru iekārtu ekspluatācija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Jūras transports | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Latvijas Jūras akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Dmitrijs Goreļikovs, Miroslavs Mališko | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 (4.5 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss sniedz izpratni par sakaru tehniku un navigācijas tehniskiem līdzekļiem. Studiju kursa saturs veidots atbilstoši 2010. gada STCW Manilas Konferencē pieņemtajām Kuģa virsnieka elektromehāniķa kompetences prasībām A-III/6 un ietver IMO paraugkursa 7.08- 1.7.1, 2.3.1, 2.3.2.prasības. . Studiju kurss ir izstrādāts atbilstoši STCW konvencijas kodeksa A-III/6 standarta un profesijas standarta prasībām, kā arī ņemot vērā IMO 7.08 paraugkursa rekomendācijas un citus saistošos normatīvos dokumentus. . Nepilna laika studijas neklātienē tiek organizētas pēc individuāli izstrādāta studiju plāna.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis sniegt izpratni par sakaru tehniku un navigācijas tehniskiem līdzekļiem. Studiju kursa uzdevumi: - sniegt teorētiskās zināšanas par navigācijas tehnisko pamatlīdzekļu darbības principiem; - iemācīt kuģa navigācijas iekārtas un to tehnisko ekspluatāciju; - izveidot praktiskas iemaņas kuģa navigācijas tehnisko līdzekļu un navigācijas iekārtas izmantošanā - izveidot iemaņas kuģa navigācijas iekārtas praktiskā apkalpošanā; - radīt izpratni par fizikālo procesu, parādību izmantošanu radiosakaru sistēmu izveidošanā; - radīt izpratni par radioviļņu īpašībām un izplatīšanos (izplatīšanās mehānismi, Zemes virsmas viļņi (ground),virszemes (sky) viļņi, LF, MF ,VHF,SHF viļņu izplīšanās); - radīt izpratni par modulāciju un radio izstarojumu emisijas klasēm; - radīt izpratni par avārijas, steidzamības un drošības ziņojumiem, iemācīt avārijas procedūras, steidzamības un drošības ziņojumu noraidīšanu un uztveršanu; - radīt izpratni par GDMSS galveno koncepciju, ieviešanu jūras radiosakaru sistēmā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas.
1) Spēj parādīt zināšanas par navigācijas iekārtu, iekšējo un ārējo sakaru sistēmu darbības principiem un tehniskās aprūpes procedūrām.
2) Spēj parādīt zināšanas par elektrosistēmu un elektronisko sistēmu viegli uzliesmojošās vietās.
- Metodes: patstāvīgais darbs, mājasdarbi, darbs ar simulatoru, grupu darbs, noslēguma pārbaudījums.
Vērtēšanas kritēriji:
1) Spēj parādīt zināšanas par navigācijas iekārtu, iekšējo un ārējo sakaru sistēmu darbības principiem un tehniskās aprūpes procedūrām.
2) Spēj parādīt zināšanas par elektrosistēmu un elektronisko sistēmu viegli uzliesmojošās vietās. Prasmes. 1) Spēj izmantot visas kuģa iekšējo sakaru sistēmas. 2) Spēj veikt drošas tehniskās apkopes un remontdarbu procedūras. 3) Spēj atklāt mehānismu atteices, atrast defektus un novērst bojājums. - Metodes: patstāvīgais darbs, mājasdarbi, darbs ar simulatoru, grupu darbs, noslēguma pārbaudījums. Vērtēšanas kritēriji: 1) Spēj izmantot visas kuģa iekšējo sakaru sistēmas. 2) Spēj veikt drošas tehniskās apkopes un remontdarbu procedūras. 3) Spēj atklāt mehānismu atteices, atrast defektus un novērst bojājums. Kompetences. Spēj demonstrēt savu kompetenci atbilstoši STCW konvencijas Kodeksa A-III/6 sadaļas prasībām: 1) Izmantot iekšējās sakaru sistēmas. 2) Spēj veikt komandtiltiņa navigācijas ierīču un kuģa sakaru sistēmu tehnisko apkopi un remontu. - Metodes: patstāvīgais darbs, mājasdarbi, darbs ar simulatoru, grupu darbs, noslēguma pārbaudījums. Vērtēšanas kritēriji: 1) Ziņojumu pārraidīšana un saņemšana vienmēr ir veiksmīga. 2) Sakaru reģistri ir pilnīgi un precīzi un atbilst tiesību aktos noteiktajām prasībām. 3) Darbības traucējumu ietekme uz saistīto iekārtu un sistēmām tiek pareizi noteikta, kuģa tehniskie rasējumi tiek pareizi interpretēti, mērinstrumenti un kalibrēšanas instrumenti tiek pareizi izmantoti un veiktie pasākumi ir pamatoti. 4) Spēka iekārtas un mehānismu atvienošana, demontāža un montāža pēc remontdarbu veikšanas atbilst ražotāja sniegtajiem drošības norādījumiem un kuģa instrukcijām, un tiesību aktu un drošības tehnikas specifikācijām. 5) Veiktie pasākumi ļauj iekārtu atjaunot ar metodi, kas ir vispiemērotākā un visatbilstošākā pastāvošajiem apstākļiem un nosacījumiem. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Patstāvīgais darbs - 20%
Mājasdarbi - 10% Darbs ar simulatoru - 20% Grupu darbs - 10% Noslēguma pārbaudījums - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Fizika, elektrotehnika, elektronika. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|