Kods | LJA582 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Kuģu integrētās datorvadības sistēmas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Jūras transports | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Latvijas Jūras akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Aleksandrs Gasparjans | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 (4.5 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā apskatīti datoru tīkli, datoru tīklu koncepcija, arhitektūra un tipi, tīklu topoloģijas, datoru tīklu organizācija, konstruēšana un administrēšana, kuģa datortīkli, kuģa datorvadības sistēmas, kiberdrošība. . Studiju kurss ir izstrādāts atbilstoši STCW konvencijas kodeksa A-III/6 standarta un profesijas standarta prasībām, kā arī ņemot vērā IMO 7.08 paraugkursa rekomendācijas un citus saistošos normatīvos dokumentus.. Nepilna laika studijas neklātienē tiek organizētas pēc individuāli izstrādāta studiju plāna.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt teorētiskās un praktiskās zināšanas, kuras ļauj studiju kursa absolventiem nodrošināt kvalitatīvu kuģa integrētās datorvadības sistēmas tehnisko ekspluatāciju, kuģu klasifikācijas Reģistru, IMO moduļa kursa kompetences 1.5.prasībām. Studiju kursa uzdevumi: 1. Veicināt izpratni par datu apstrādes pamataspektiem. 2. Veicināt izpratni par datortīklu izveidi un izmantošanu uz kuģiem. 3. Veicināt izpratni par datoru izmantošanu uz komandtiltiņa, mašīntelpā un komerciāliem nolūkiem. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas.
1. Pārzina datu apstrādes pamataspektus.
2. Pārzina datortīklu izveidi un izmantošanu uz kuģiem.
3. Pārzina datoru izmantošanu uz komandtiltiņa, mašīntelpā un komerciāliem nolūkiem.
4. Spēj parādīt padziļinātas teorētiskās zināšanas, ļaujot nodrošināt kvalitatīvu datorvadības sistēmas tehnisko ekspluatāciju kuģu datortīklu sistēmās.
5. Spēj parādīt kompleksas zināšanas, kas atspoguļo jaunākās zinātniskās kuģa integrētās datorvadības sistēmas tendences jūras transportā.
- Metodes: diskusija, grupu darbs, situācijas analīze, praktiskais darbs, eksāmens.
Vērtēšanas kritēriji: patstāvīgi un praktiski izmantot apgūto datorvadības sistēmas teoriju, lai to pielietotu integrētās datorvadības sistēmas kuģu ekspluatācijas jautājumos. Prasmes. Spēj patstāvīgi izmantot apgūto kuģa integrētās datorvadības sistēmas teoriju un to ekspluātācijas metodes jūras transportā. - Metodes: diskusija, grupu darbs, situācijas analīze, praktiskais darbs, eksāmens. Vērtēšanas kritēriji: spēja ar kritiski izpratni patstāvīgi un praktiski izmantot apgūto teoriju un zinātnisko informāciju, sadarbībā ar citiem strādāt un risināt problēmsituācijas. Kompetences Spēj demonstrēt savu kompetenci atbilstoši STCW konvencijas Kodeksa A-III/6 sadaļas prasībām: 1) Darbināt uz kuģiem datorus un datortīklus; 2) Spēj patstāvīgi formulēt un kritiski analizēt integrētās datorvadības sistēmas ekspluātācijas darbību kuģu datortīklas sistēmā, kā arī pamatot savus priekšlikumus. - Metodes: diskusija, grupu darbs, situācijas analīze, praktiskais darbs, eksāmens. Vērtēšanas kritēriji: 1) Datortīklus un datorus pareizi pārbauda un apkopj; 2) Spēja formulēt, kritiski analizēt un argumentēti pamatot pieņemtos lēmumus un risinājumus. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Diskusija un situācijas analīze - 15%
Grupu darbs - 15% Praktiskais darbs - 30% Eksāmens - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | • Kuģu informācijas tehnoloģijas; • Elektrotehnika. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|