Kods | LJA566 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Kuģu elektronika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Jūras transports | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Kuģu elektroautomātikas un navigācijas elektronikas katedra | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Maksims Vorobjovs | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 (4.5 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss ir metodiski izstrādāts, lai nodrošinātu studentiem nepieciešamās kompetences elektronikas disciplīnā, atbilstoši Starptautiskās Jūrniecības organizācijas (IMO) paraugkursam 7.08. Studiju kurss sagatavo studentus darbībai saskaņā ar Latvijas profesiju standartiem, kā arī pienākumiem, kas noteikti Starptautiskās jūrniecības konvencijā (STCW), AIII/6 nodaļā.. Studiju kurss strukturēti ietver apjomīgu pārskatu par pusvadītāju struktūru un uzbūvi, elektronikas ierīcēm, to uzbūvi un darbības principiem, kā arī pārrauga digitālās un analogās elektronikas lietošanu. Papildus tiek pievērsta specifiska uzmanība elektronikas ierīču iespējamiem bojājumiem, nodrošinot studentiem prasmes to noteikšanā un labošanā. Tādējādi studiju kurss iezīmē studentu sagatavošanu praktiskai darbībai, kas ir vērsta uz problēmu risināšanu reālā darba vidē. Studiju kurss paredz regulārus mājasdarbus, kuru mērķis ir nostiprināt teorētiskās zināšanas, kuras ir apgūtas studiju kursa laikā. Laboratorijas darbi ir paredzēti, lai attīstītu studentu praktiskās prasmes un veicinātu izpratni par elektronikas komponentiem un to darbību. Praktiskie darbi, kas ir integrēti studiju kursā, veido platformu, lai piemērotu teorētiski iegūtās zināšanas un prasmes reālās situācijās.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis sniegt zināšanās, prasmes un iemaņas elektronikas jomā, iegūt teorētiskās zināšanas par pusvādītāju ierīču darbības fizikālajiem pamatiem, un nodrošināt kuģu informatīvās elektronikas shēmu kvalitatīvu tehnisko ekspluatāciju. Studiju kursa uzdevumi: 1) sniegt teorētiskās zināšanas par pusvādītāju ierīču darbības fizikālajiem pamatiem, kuģu tehnikā pielietojamo pusvadītāju ierīču tipiem, to raksturojošiem parametriem un raksturlīknēm. 2) sniegt iemaņas un prasmi analizēt pusvadītāju ierīču darbību slēdža režīmā, klasisko impulsu tehnikas shēmu ( mutivibratori, univibratori, blokingģeneratori, lineāri mainīga sprieguma ģeneratori) darbību; 3) sniegt iemaņas un prasmi analizēt tranzistoru darbību lineārā režīmā, pastiprināšanas kaskādes un to darbību, operacionālo pastiprinātāju darba režīmus, kā arī sinusoidālu svārstību ģeneratoru un sprieguma stabilizatoru shēmas. 4) sniegt praktiskās iemaņas un profesionālo kvalifikāciju, kura nodrošinātu kuģu informatīvās elektronikas shēmu kvalitatīvu tehnisko ekspluatāciju, kā arī to kļūmju gadījumos ar prasmīgu operatīvo darbību varētu nodrošināt atbilstošo sistēmu dzīvotspēju. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas.
Spēj paskaidrot par fizikālajiem procesiem dažādu pusvadītāju ierīču struktūrās; pusvadītāju ierīču tipiem, konstrukciju, pielietošanu; - Metodes: mājasdarbs, laboratorijas darbs, praktiskais darbs.
Vērtēšanas kritēriji: ilgtspējības attīstības principu pārzināšana, to nozīmīguma izprašana nozares ilgtspējas attīstības veicināšanā. Prasmes. Spēj analizēt klasiskās impulsu un pastiprinātāju kaskāžu shēmas, novērtēt to darbības parametrus. - Metodes: mājasdarbs, laboratorijas darbs, praktiskais darbs. Vērtēšanas kritēriji: Spēja ar kritiski reflektējošu izpratni patstāvīgi un praktiski izmantot apgūto teoriju un zinātnisko informāciju Kompetences. Spējīgs demonstrēt savu kompetenci atbilstoši STCW konvencijas Kodeksa A-III/6 sadaļas prasībām: 1) Spēj patstāvīgi izmantot apgūto teoriju par par elektronikas un energoelektronikas pamatiem; 2) Spēj demonstrēt praktiskās iemaņas impulsu shēmu izmēģināšanā, regulēšanā, kas nodrošinātu šādu kuģu elektroaprīkujuma elektronisko shēmu profesionālu tehnisko apkalpi ekspluatācijā. - Metodes: mājasdarbs, laboratorijas darbs, praktiskais darbs. Vērtēšanas kritēriji: 1) Aprīkojuma un sistēmu darbība atbilst lietošanas instrukcijām; 2) Veiktspējas rādītāji atbilst tehniskajām specifikācijām; 3) spēj formulēt, kritiski analizēt un argumentēti pamatot pieņemtos lēmumus un risinājumus |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Mājasdarbi - 20%
Laboratorijās darbi - 20% Praktiskie darbi - 40% Eksāmens - 20% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Elementārās matemātikas pamatzināšanas. Fizika (Elektrotehnikas teorētiskie pamati). Īpaši svarīgas ir elektromagnētisma zināšanas, kurās ietilpst tādi koncepti kā elektriskā lādiņa, spriegums, strāva, pretestība, kapacitāte un induktivitāte. Loģika un problēmu risināšanas spējas. Ķīmija. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|