Kods | ĶVĶ752 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Oglekļa oksīdu uztveršana, uzglabāšana un konversija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Ķīmija un ķīmijas tehnoloģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Kristīne Lazdoviča, Lauma Laipniece | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 2.0 (3.0 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss rada padziļinātu izpratni par siltumnīcefekta gāzu emisijas samazināšanas politiku un oglekļa dioksīda lietderīgu izmantošanu. Studējošais iegūst zināšanas par oglekļa dioksīda konversiju. Mācību darbs ir orientēts uz vispārīgu izpratni par ilgtspējīgām oglekļa dioksīda samazināšanas tehnoloģijām – savākšanu, uzglabāšanu, konversiju un izmantošanu.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir veicināt studentu izpratni par oglekļa dioksīda emisijas samazināšanas iespējām, tādejādi novēršot tā negatīvo ietekmi uz globālo sasilšanu un klimata pārmaiņām. Studiju kursa uzdevumi ir: 1. Sniegt pamatzināšanas par oglekļa dioksīda savākšanu, uzglabāšanu, konversiju. 2. Veidot prasmes orientēties jautājumos par Fišera-Tropša procesa izmantošanu oglekļa dioksīda pārvēršanā ogļūdeņražos vai ķimikālijās, balstoties uz iegūtajām teorētiskajām zināšanām. 3. Attīstīt prasmes strādāt ar Fišera-Tropša reaktoru. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Saprot piesārņojuma problēmas un nepieciešamību pēc oglekļa dioksīda emisijas nulles līmenī. - Pārbaudes forma: eksāmens.
Kritēriji: students izprot SEG emisijas samazināšanas nepieciešamību. Padziļināti pārzina zināšanas par oglekļa dioksīda uztveršanas, attīrīšanas, uzglabāšanas tehnoloģijām. - Pārbaudes forma: eksāmens. Kritēriji: students orientējas oglekļa dioksīda uztveršanas un uzglabāšanas tehnoloģijās. Pārzina oglekļa dioksīda lietderīgu izmantošanu biodegvielu un ķīmikāliju sintēzē un praktisko pieredzi darbā ar Microactivity EFFI reaktoru. - Pārbaudes forma: laboratorijas darbi, eksāmens. Kritēriji: students orientējas biodegvielu un ķīmikāliju ieguvē no oglekļa dioksīda un prot izvēlēties reakciju apstākļus. Izprot un spēj analizēt informāciju no zinātniskās literatūras par ilgtspējīgām tehnoloģijām oglekļa dioksīda pārvēršanai. - Pārbaudes forma: eksāmens. Kritēriji: students spēj izvēlēties situācijai atbilstošāko tehnoloģiju oglekļa dioksīda uztveršanai, uzglabāšanai vai konversijai. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Laboratorijas darbi - 50%
Eksāmens - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Studiju kursa apgūšanai ir nepieciešamas pamatzināšanas vispārīgajā un organiskajā ķīmijā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|