Kods | LJA160 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Fizika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Jūras transports | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Latvijas Jūras akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Zigurds Strīgelis | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 (6.0 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss balstās uz augstākās matemātikas studiju kursu un tiek izmantots jūrniecības meteoroloģijas, kuģu uzbūves, kuģošanas drošības, navigācijas līdzekļu, sakaru līdzekļu kursu apgūšanā. Studiju kursā tiek apskatītas galvenās nodaļas: kinemātika, dinamika, mehāniskās svārstības un viļņi, molekulārā fizika un termodinamika, elektrostatika, elektrodinamika, kvantu statika, elektromagnētisms, optika, kvantu mehānika, ieskats mūsdienu fizikā.. Nepilna laika neklātienes studijas tiek organizētas pēc individuāli izstrādāta studiju plāna.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir veidot studentiem izpratni par fizikālajiem procesiem un likumsakarībām dabā un tehniskajās ierīcēs, iemācīt noteikt un aprēķināt dažādus sistēmas parametrus. Studiju kursa uzdevumi: 1. Nodrošināt zināšanas par svarīgākajiem vispārīgās fizikas un fizikas atsevišķo nozaru likumiem. 2. Nodrošināt, lai studējošie mācētu noteikt dažādu fizikālo un tehnisko sistēmu parametrus eksperimentāli un aprēķinu ceļā. 3. Nodrošināt kuģu sardzes virsnieka kompetences līmeni, atbilstošu fizikālo procesu un likumsakarību izpratni. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas.
Demonstrē svarīgāko jēdzienu, fundamentālo likumu, principu, teoriju zināšanas un izpratni:
- vispārīgajā fizikā (mehānikā, termodinamikā, optikā, elektromagnētismā, cietvielu fizikā kvantu fizikā);
- lietišķajā fizikā (nanotehnoloģijās vai materiālu apstrādes tehnoloģijās);
- augstākajā matemātikā un datorzinātnēs.
Demonstrē zināšanas fizikas eksperimentu un fizikālo mērījumu metodikā, kā arī fizikas zināšanu praktiskā lietojuma aspektā. - Metodes: kontroldarbi, mājasdarbi, kompleksais patstāvīgais darbs, eksāmens.
Kritēriji: spēja orientēties dažādu veidu fizikas likumos. Spēja veikt konkrētus skaitliskus aprēķinus. Prasmes. Darbā ar informāciju spēj: - iegūt, atlasīt, analizēt, un apkopot informāciju dažādos informācijas avotos; - argumentēti diskutēt par fizikāla satura un atsevišķām inženiertehniskām problēmām un to risinājumiem; - lietot datorprogrammas fizikālo procesu modelēšanā. Veicot pētījumus, spēj: - saskatīt pētījuma problēmas; - plānot un organizēt savu patstāvīgo radošo un pētniecisko darbību; - droši lietot fizikālās ierīces un aparatūru; - iegūt, apstrādāt un analizēt pētījumos iegūtos datus, izvērtēt to ticamību; -datu apstrādē lietot informācijas tehnoloģijas; - apkopot un prezentēt sava darba rezultātus. - Metodes: kontroldarbi, mājasdarbi, kompleksais patstāvīgais darbs, eksāmens. Kritēriji: spēja ar kritiski reflektējošu izpratni patstāvīgi un praktiski izmantot apgūto teoriju un zinātnisko informāciju, sadarbībā ar citiem strādāt un risināt problēmsituācijas Kompetences. Patstāvīgi spēj: - analizēt un risināt fizikas un tās pielietojumu pamatproblēmas; - saskatīt fizikas lietojuma iespējas inženierzinātnēs un citās zinātnes nozarēs; - iepazīties ar informāciju un komunikāciju tehnoloģiju jaunumiem un saskatīt to izmantošanas iespējas savā profesionālajā un pētnieciskajā darbā; - uzņemties iniciatīvu un atbildību, parādot zinātnisku pieeju problēmu risināšanā, kā arī sadarboties un strādāt komandā; - rast radošus risinājumus mainīgos un neskaidros apstākļos; - izvērtēt savas profesionālās darbības ietekmi uz vidi un sabiedrību. - Metodes: kontroldarbi, mājasdarbi, kompleksais patstāvīgais darbs, eksāmens. Kritēriji: spēja izskaidrot ar fiziku saistītas dabas parādības. Spēja formulēt, kritiski analizēt un argumentēti pamatot pieņemtos lēmumus un risinājumus. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Kompleksais patstāvīgais darbs - 20%
Mājasdarbi - 10% Kontroldarbi - 30% Eksāmens - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Studiju kurss balstās uz augstākās matemātikas studiju kursu un tiek izmantots jūrniecības meteoroloģijas, kuģu uzbūves, kuģošanas drošības, navigācijas līdzekļu, sakaru līdzekļu kursu apgūšanā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|