Kods | LJA155 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Latvijas kuģniecības vēsture | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Jūras transports | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Latvijas Jūras akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Helēna Šimkuva | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 2.0 (3.0 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā tiek aplūkoti kuģniecības un jūrniecības nozares galvenie attīstības posmi; raksturoti galvenie sasniegumi kuģubūves jomā, izvērtēta Latvijas vieta Baltijas jūras reģiona kuģniecības attīstības jomā. Studiju kursā tiek izanalizēti nozīmīgākie resursi Latvijas kuģniecības vēsturē. Studiju kursa pamatjautājumi ir senākā kuģniecība Baltijas jūras reģionā, Livonijas un Hanzas Savienības kuģniecība, Kurzemes hercogistes kuģubūves sasniegumi, Latvijas Republikas perioda (1918.-1940.) jūrniecība, padomju režīma politika kuģniecības jomā, jūrniecības nozares attīstība pēc Latvijas valstiskās neatkarības atjaunošanas. Studiju kurss nodrošina teorētisko zināšanu un praktisko iemaņu apgūšanu saistībā ar kuģniecības un kuģu tipu vēsturisko attīstību, nodrošina studentu izpratni par jūras transporta nozares svarīgākiem jēdzieniem, nozares attīstības likumsakarībām. Studiju kurss sniedz ieskatu pētnieciskas darbības veikšanā, attīsta studentu spēju patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju un to praktiski izmantot studiju kursa apgūšanā, veicina un attīsta studentu izpratni par jūras transporta nozares attīstību Latvijā. Nepilna laika studijas neklātienē tiek organizētas pēc individuāli izstrādāta studiju plāna.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt zināšanas un veidot studējošo izpratni par Latvijas kuģniecības attīstību pasaules un Baltijas jūras reģiona kontekstā, attīstīt viņu spēju kompetenti un argumentēti spriest par jūras transporta nozares attīstību, tās evolūcijas likumsakarībām. Studiju kursa mērķis sakrīt ar studiju programmas izvirzīto mērķi. Studiju kursa uzdevumi: 1) veidot prasmes noteikt kuģu tipus un izpratni par jūrnieku profesionālo prasmju attīstību; 2) veidot izpratni par kuģniecības kā saimniecības nozares attīstību; 3) attīstīt pētnieciskās un komunikatīvās prasmes; 4) attīstīt profesionālās kompetences – atbildību, iniciatīvu, veicot darbu individuāli, grupā vai vadot citu cilvēku darbu. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas.
Zina jūrniecības vēstures hronoloģiju, galvenos attīstības posmus, avotus, izpētes līmeni jūrniecības vēstures jautājumos, zina pētniecības darba metodoloģiju.
Izprot un demonstrē padziļinātas zināšanas par jūrniecības izpētīto tēmu, izprot pētāmā jautājuma īpatsvaru jūras transporta nozares attīstībā. - Metodes: diskusija, grupu darbs, materiālu analīze, kompleksā darba izstrāde un aizstāvēšana, diferencētais ieskaites darbs, eksāmens.
Kritēriji: studiju kursa izskatīto tēmu pārzināšana, semināros prezentēto komplekso darbu rezultātu izprašana. Prasmes. Prot patstāvīgi sagatavot semināram jūrniecības vēstures problēmu, prezentēt to un mutiski izstāstīt materiālu, izprot Baltijas jūras reģiona kuģniecības vēstures galvenos attīstības etapus, prot atšķirt kuģu tipus, pārzina rangouta un takelāžas tipus, senākos navigācijas veidus. Spēj integrēt apgūto teoriju un zinātnisko informāciju par galvenajām jūrniecības vēstures problēmām, prot veikt pētniecisko darbību, spēj sadarbībā strādāt ar citiem, argumentēti izskaidrot un diskutēt par izpētītiem jautājumiem. - Metodes: diskusija, grupu darbs, materiālu analīze, kompleksā darba izstrāde un aizstāvēšana, diferencētais ieskaites darbs, eksāmens. Kritēriji: studenti prot patstāvīgi analizēt jūrniecības vēstures avotus, literatūru, prot argumentēti izskaidrot kuģbūves attīstību, jūras tirdzniecības un ostu attīstību, jūrniecības izglītības attīstību. Studenti prot kritiski reflektēt par apgūto teoriju, prot veikt pētniecisko darbu, strādāt grupā un risināt problēmsituācijas. Kompetences. Studiju kursā iegūtās zināšanas, prasmes veido kompetenču kopumu, kas atbilst iegūstamās profesijas standartam un veido pamatu sekmīgai profesijas apguvei turpmākajā studiju procesā un pētnieciskajā darbā. - Metodes: diskusija, grupu darbs, materiālu analīze, kompleksā darba izstrāde un aizstāvēšana, diferencētais ieskaites darbs, eksāmens. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Aktivitāte nodarbību laikā un grupu darbs - 10%
Kompleksais semināru patstāvīgais darbs - 40% Diferencētais ieskaites darbs - 20% Eksāmens - 30% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Pasaules vēsture, Latvijas vēsture, ģeogrāfija. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|