Kods | LJA154 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Zinātnes filozofija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Jūras transports | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Kuģošanas vadības un navigācijas centrs | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Helēna Šimkuva, Jānis Šneiders-Pavlovskis | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 2.0 (3.0 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā tiek aplūkotas būtiskākās filozofijas tēmas. Dažādos laikmetos radušies filozofijas centrālo problēmu formulējumi un risinājumi veido studiju kursa informatīvi teorētisko pamatu. Kopumā studiju kursa tēmas identificē galvenās gnozeoloģiskās, fenomenoloģiskās, aksioloģiskās, eksistenciālās prioritātes un raksturo filozofiskās domāšanas dialektiskumu, refleksivitāti.. Nepilna laika neklātienes studijas tiek organizētas pēc individuāli izstrādāta studiju plāna.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir attīstīt studentos patstāvīgas spriešanas prasmi un loģiskās domāšanas kompetenci, veidot studentu izpratni par lietu un parādību būtību un kopsakarībām, kā arī dot metodoloģisku pamatu studentu pētnieciskajam darbam un inovāciju izstrādei jūrniecības nozarē. Lai sasniegtu kursa mērķi, ir izvirzīti šādi uzdevumi: 1) sniegt vispārīgu pārskatu par filozofijas ideju vēsturisko attīstību, sadalījumu nozarēs, svarīgāko domātāju ieguldījumu un sasniegumiem; 2) selektīvi ilustrēt filozofijas nozīmi izziņā un cilvēciskās apziņas veidošanā; 3) atklāt filozofijas praktiskās izpausmes mūsdienu civilizācijas ietvaros, apraksta cilvēka, dabas un sabiedrības un to korelācijas paradogmatisko raksturu. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas.
Zina filozofijas pamatjautājumus, galvenos attīstības posmus, avotus, izpētes līmeni filozofijas pamatproblēmās, zina pētniecības darba metodoloģiju. - Metodes: diskusija, grupu darbs, kompleksā patstāvīgā darba izstrāde un aizstāvēšana, semināru darbu izpilde, gala ieskaites darbs.
Kritēriji: zināšanas par studiju kursā izskatītām tēmām, semināros prezentēto komplekso darbu rezultātu izprašana. Pētniecības darba metodoloģiju pielietošana. Prasmes. Prot patstāvīgi sagatavot semināram filozofijas jautājuma problēmu, prezentēt to un mutiski izstāstīt materiālu, izprot filozofijas galvenos attīstības etapus, izprot un prot pareizi lietot filozofijas jēdzienus. Spēj integrēt apgūto teoriju un zinātnisko informāciju par galvenajām filozofijas problēmām, prot veikt pētniecisko darbību, spēj sadarbībā strādāt ar citiem, argumentēti izskaidrot un diskutēt par izpētītiem jautājumiem. - Metodes: diskusija, grupu darbs, kompleksā patstāvīgā darba izstrādes un aizstāvēšanas prasmes, atbilstošu lietojumprogrammu pielietošanas prasmes, gala ieskaites darbs, piedalīšanās semināros un to darbu izpilde, gala ieskaites darbs. Kritēriji: studenti prot patstāvīgi analizēt filozofu darbus, literatūru, prot argumentēti izskaidrot filozofijas attīstību. Studenti prot kritiski reflektēt par apgūto teoriju, prot veikt pētniecisko darbu, strādāt grupā un risināt problēmsituācijas. Kompetences. Studiju kursā iegūtās zināšanas, prasmes veido kompetenču kopumu, kas atbilst iegūstamās profesijas standartam un veido pamatu sekmīgai profesijas apguvei turpmākajā studiju procesā un pētnieciskajā darbā. - Metodes: diskusija, grupu darbs, materiālu analīzes kompetence, kompleksā patstāvīgā darba izstrādes un aizstāvēšanas kompetence, atbilstošu lietojumprogrammu pielietošanas kompetence, gala ieskaites darbs, semināru dalības kompetence. Kritēriji: tiek vērtēta studenta kompetence izteikt argumentētu viedokli semināros, studiju kursā iegūto kompetenci students prot izmantot konkrētu filozofijas jautājumu raksturošanai. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Aktivitāte nodarbību laikā - 10%
Kompleksais patstāvīgais darbs - 40% Semināru darbu izpilde - 20% Gala ieskaites darbs - 30% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Vidusskolas kurss humanitārajās zinātnēs, vēsture, kultūras vēsture, ētika. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|