LJA152 Jūrniecības angļu valoda

Kods LJA152
Nosaukums Jūrniecības angļu valoda
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Profesionālais
Tematiskā joma Jūras transports
Struktūrvienība Latvijas Jūras akadēmija
Mācībspēks Marita Sausā, Ilze Buivide-Iremašvili, Vija Kasakovska
Kredītpunkti 9.0 (13.5 ECTS)
Daļas 3
Anotācija Studiju kurss sniedz studentiem zināšanas par kuģiem un kuģošanu. Studiju kursā tiek aplūkota būtiska jūrniecības leksika un terminoloģija caur dažādām jūrniecības tēmām, tādējādi veidojot pamatu zināšanām, kas nepieciešamas, lai strādātu ar dažādiem tekstiem un instrukcijām jūrniecības studiju laikā un uz kuģa. Studiju kurss palīdz studentiem attīstīt lasīšanas prasmes, rakstīšanas prasmes, klausīšanās prasmes, komunikācijas prasmes un pierakstu veidošanas prasmes līdzsvarotā veidā, apvienojot jauniegūto jūrniecības un inženiertehnisko terminoloģiju ar noderīgām vispārīgās angļu valodas konstrukcijām un vārdu krājumu, kas uzlabos studentu vispārējo valodas prasmi un pārliecību par sevi. Studiju kursu ieteicams papildināt ar vispārīgās angļu valodas klausīšanās un lasīšanas uzdevumiem, kā arī gramatikas un vārdu krājuma veidošanas materiāliem visa semstra garumā, lai nodrošinātu vispusīgu angļu valodas lietošanu, gatavojoties eksāmenam un veicinātu ikdienas komunikāciju uz kuģa..
Studentiem tiek dotas šādas vadlīnijas veiksmīgai uzdevumu izpildei:.
1. No visiem studentiem tiek sagaidīts, ka viņi visu laiku apmeklēs nodarbības un savlaicīgi būs auditorijā..
2. Studenti iesaistās diskusijās un sniedz prezentācijas..
3. Mājasdarbi ir jāizpilda laikā. Studentiem tiek paziņots par gaidāmajiem testiem un viktorīnām..
4. Tekstu, ziņojumu, prezentāciju un pārbaudes darbu kopsavilkumi tiek ņemti vērā galīgajā vērtējumā..
5. Studentiem patstāvīgi jāmācās pašmācības materiāli un jāieplāno konsultācijas ar pasniedzēju. Konsultācijas laiks ir elastīgs un tiks organizēts tā, lai pielāgotos dažādām vajadzībām. Studentiem, kuriem ir īpašas problēmas vai nepieciešams papildu darbs, regulāri jāieplāno konsultācijas ar pasniedzēju..
6. Studenti, kuri nav izpildījuši prasības attiecībā uz kursa darbu, netiks pielaisti pie eksāmena..
7. Galīgā atzīme semestra beigās tiks balstīta uz eksāmenu rezultātiem, kā arī uz katra studenta sekmēm, sasniegumiem un progresu semestra laikā..
Nepilna laika neklātienes studijas tiek organizētas pēc individuāli izstrādāta studiju plāna..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. DAĻA 1.I nodaļa Kā darbojas tirdzniecības kuģi /A,B/ Kopsavilkums, teikumu pabeigšana, jautājumi, analīze /A/ Gramatika: artikuli; Lietišķā terminoloģija /A/ Termini, kas attiecas uz formām; Part B 14 /B/ Mērīšana. Vadīta rakstīšana /A/ Boju apraksts Piezīmju veikšanas prakse. Saīsinājumi. 4.Lekcija : Boju sistēma. vadīta rakstīšana /B/ Boju sistēma IALA boju sistēma 5 Kontroldarbs 6. II nodaļa Tirdzniecības kuģu veidi 2.1-B Daļa / A, B/ kopsavilkums. Paziņojumu aizpildīšana. /A/ Raksti 7. Tirdzniecības kuģu tipi /B/ Diktāts. Jautājumi. Teksta apspriešana. /B/ Saikļi Dažādu kuģa daļu nosaukumi un funkcijas. Lietišķā terminoloģija/A/ Termini, kas attiecas uz kuģa korpusu. /B/ Mērījumi vadīta rakstīšana /A/ Dažādu karakuģu apraksts. Piezīmju veikšanas prakse. 9. Lekcija: Speciālo uzdevumu kuģi. Vadīta rakstīšana /B/ Speciālie kuģi. 10. Parastie kravas kuģi – kopsavilkumi Pasažieru kuģi Beramkravu kuģi LASH Konteineru kuģi Ro - Ro kuģi B 3 daļa Kontroldarbs 12 8 12 8
III nodaļa /A/ Kuģu būve. Lasīšana, teksta analīze. Ciešamā kārta 13. /A/ Kuģu būve. Teksta apspriešana. /B/ saikļi 13. /B/ Kuģu būve (turp.) Kopsavilkums, analīze. AP /A/ Termini, kas attiecas uz korpusu. Kuģu būvēšana (cont.) Diktāts. Diskusija. /B/ Mērīšana. /A/ Kuģa korpusa būves apraksts. Laika apstākļa vārdi Part B 27 Lekcija: Uzlabojumi kravas kuģu konstrukcijā. Izmaiņas kuģniecībā B daļa 32 Kontroldarbs 6 4 6 4
IV nodaļa Kuģa apkalpes organizēšana. Lasīšanas izpratne, teksta analīze, diagrammas. /A/ Funkcijas 19. /A/ Kuģa apkalpes organizēšana. Teksta apspriešana. /B/ saikļi 20. /B/ Klāja nodaļa. Teikumu pabeigšana. Patiesi apgalvojumi. Teksta analīze. Lietišķā terminoloģija /A/ Termini par ieņemamajiem amatiem uz kuģa. B daļa 6 21. /B/ Klāja nodaļa. Sardzes pienākumi B daļa 8 Teksta apspriešana. /B/ Laiks jūrā. Vadīta rakstīšana /A/ Kuģa mehānikas nodaļas apraksts. Piezīmju veikšanas prakse. 22. Lekcija: Vispārējas nozīmes apkalpes komplektēšana. Vadīta rakstīšana /B/ 23. Kontroldarbs B daļa 2 6 5 6 5
V nodaļa /A/ Kuģa vadīšana. Diagrammu un teksta analīze. /A 25. /A/ Kuģa vadīšana. Teksta apspriešana. /B/ Saikļi Standarta komandas B daļa 5 26. /B/ Kuģa vadīšana /cont. / Vingrinājumi, diagrammas. Teksta analīze. Lietišķā terminoloģija. /A/ Termini, kas attiecas uz kuģa kustību Part B 26 /B/ Dziļums 27. /B/ Kuģa vadīšana. Teksta apspriešana. Vadīta rakstīšana. /A/ Noenkurošanās apraksts. B daļa 23 Piezīmju veikšanas prakse. 28. Lekcija: Dažāda veida virves. Vadīta rakstīšana /B/ Dažāda veida virves 6 5 6 5
VI nodaļa Dažādi kravu veidi / versija 1/ Diagrammas un tabulas. Teksta analīze Kravas darbi un apkope 2.1.-B 1.daļa Vietas prievārdi/A/ 2. Dažādi kravu veidi / versija 2/ Diktāts. Teksta apspriešana. /B/ Apzīmētāja palīgteikumi 3. Lietišķā terminoloģija /A/ Termini, kas attiecas uz kravu apstrādes rīkiem /B/ Tonnāža 4. Vadīta rakstīšana /A/ Ģenerālkravas apraksts. Saikļi. 5. Lekcija: Konteinerizācijas priekšrocības un trūkumi. Vadīta rakstīšana /B/ Konteinerizācijas priekšrocības un trūkumi. 6.Kontroldarbs 6 5 6 5
VII nodaļa Navigācijas metodes un Instrumenti. B daļa 5 Skices. Vietas prievārdi. Laiks. Part B 7 8. Navigācijas metodes un instrumenti. B daļa 27 Diktāts. Teksta apspriešana. Standarta komandas uz kuģa tiltiņa B daļa 8 /B/ Apzīmētāja palīgteikumi 9. /B/ Elektroniskie navigācijas palīglīdzekļi. Teksta analīze. Uz kuģa izmantoto elektronisko ierīču saraksts. 2.1.-B 1. daļa /A/ Noteikumi, kas attiecas uz nevigācijas kartēm. B daļa 2.1-B 10. Elektroniskie navigācijas līdzekļi. Teksta apspriešana. Diagrammas un citas navigācijas publikācijas 2.1.-B 1. daļa /B/ Attālums Part B 5 , ātrums. 11. Vadīta rakstīšana /A/ Reisa apraksts. Piezīmju veikšanas prakse. 12. Lekcija:Laika prognozes. Vadīta rakstīšana /B/ Laika prognozes. B daļa 14 13. Kontroldarbs 8 6 8 6
VIII nodaļa. Dažāda veida kuģu dzinēji. B daļa 15 Lasīšanas izpratne, teksta analīze, Standarta komandas uz mašīntelpu B daļa 8 Cēloņi un sekas Part B 26 Dzinēja spiediena indikators. Shēmas. Divtaktu dzinējs. Diskusijas par 2 taktu dzinēju un dīzeļdzinēju. 4 taktu dzinējs. Diskusijas par 4 taktu dzinēju. Teksts. Dzinēja regulatora apraksts. Mērījumu. SI sistēma. Boileri. Vadīta rakstīšana. B) Kontroldarbs 6 5 6 5
IX nodaļa. Palīgmehānismu funkcijas. Teksta izpratne. B daļa 27 23. Mazuta sistēma. Part B 18 Shēmas. Gramatika. Darbības vārdi, kas izsaka stāvokļa maiņu Part B 28 24. Noteikumi, kas attiecas uz papildpakalpojumiem. Mērījumi. SI sistēma. Matemātiskie simboli Part B 5 25. Sūkņu veidi. Diagrammas. Diskusijas. 26. Kontroldarbs 6 5 6 5
X nodaļa. Tehniskā apkope uz kuģa. Teksta izpratne. Krāsošana. Dažādi krāsu veidi. Krāsas uzklāšana. Rīki. Nelaimes gadījumu novēršana. Aizsargapģērbs Part B 17 28. Gramatika. Lietvārdu savienojumi. 29. Pielietojamā terminoloģija. Avāriju iemesli B daļa 35 30. Cilindru nodiluma cēloņu apraksts. Vadīta rakstīšana. B) Kuģa dīzeļdzinēja apkopes grafiks 6 4 6 4
Pieprasīt un sniegt personas datus B daļas 1. daļa 2 1 2 1
Ģimene. Draugi. Mīlestība un romantika. Laulība. 2 1 2 1
Aprakstiet laika apstākļus un izprotiet laika prognozes. B daļa 6 2 1 2 1
Patīk vai nepatīk. Part B 22 Brīvais laiks uz kuģa. Runāt par savu brīvo laiku. Brīvdienas. Braukšana. Sabiedriskais transports. Transporta veidi. Automašīnas. 2 1 2 1
Mājas. Viesistaba. Virtuve. Virtuves piederumi. Part B 9 Guļamistaba un vannas istaba. Mājas darbi. Problēmas mājā. 2 1 2 1
Sports. Dažādi sporta veidi. Futbols. Citi sporta veidi. Rezultāti . 2 1 2 1
Pārtikas apspriešana uz kuģa Ēdienu pasūtīšana; kambīzes termini. Ēdienu gatavošana B daļa 9 2 1 2 1
Gaļa, zivis un pārtikas preces. Augļi un dārzeņi. Dzērieni. Ēšana ārā. B daļa 9 2 1 2 1
Aprakstiet apmeklētājus uz kuģa. Īpašības vārdi, kas raksturo fizisko izskatu un personību. B daļa 13 2 1 2 1
Vispārējs izskats. Apģērbs. Runājot par apģērbu. Apģērbs darbam un ikdienai. Part B 17 2 1 2 1
Izmērs un forma. Liels un mazs. Pretēji īpašības vārdi. Formas. Part B 14 2 1 2 1
Daudzums. Ļoti mazi daudzumi. Izvietošana. Ļoti lieli daudzumi un skaitļi. Part B 5 Konteineri. Pārtika un dzērieni. Frazeoloģismi. 2 1 2 1
Attālums un ātrums. Attāluma izteicieni. Izteicieni ar prievārdiem. Tuvu un tālu. Ātruma izteicieni. Part B 19 2 1 2 1
Domas un idejas. Domāšanas procesi. Prasīt viedokli. Lēmumu pieņemšana. Neizpratne. Izteicieni ar mind. Part B 22 2 1 2 1
Līdzība un atšķirība. Pateikt, ka lietas ir vienādas. Īpašības vārdi. Pateikt, ka lietas ir atšķirīgas. Lietu salīdzināšana. Part B 31 2 1 2 1
Laiks. Laika periodi. Part B 7 Pagātne, tagadne un nākotne. Laika izteicieni. Part B 21 Gramatikas vārdi. Laika apstākļa vārdi. Laika darbības vārdi. Darba plānošana B daļa 21 2 1 2 1
Noderīgi padomi prezentāciju sniegšanai. Part B 28 2 1 2 1
2. DAĻA XI daļa. Sadursmju noteikumi B Daļa 31 Lekcija. Drošība uz klāja. Lietojums. 2.1.-B 1. daļa Izteicieni. Aizsargtērps. Part B 17 Pienākumi. Part B 25 Nosacījuma apstākļa palīgteikumi. Part B 34 Modālie darbības vārdi Part B 34 2. Dažādi noteikumi, kas attiecas uz drošības pasākumiem. Part B 13 Droša pārvietošanās uz kuģa. B daļa 23 12 8 12 8
Droša pārvietošanās uz kuģa. Iekļūšana slēgtās telpās. Bīstamo kravu pārvadāšana. 12 8 12 8
Ugunsgrēka dzēšana uz kuģa. Ugunsgrēka novēršana. Ugunsgrēka veidi. Ugunsdzēsības ierīces.Part B 10 Stacionāras iekārtas. Pārnēsājamie ugunsdzēšamie aparāti. Ugunsdzēsības mācības. 12 8 12 8
Glābšanas līdzekļi. Veidi. Part B 10 Glābšanas laivas, Laivceltņi. Glābšanas plosti. Glābšanas plostu rokasgrāmata. SOLAS 2.1-B Daļa Avarējošu kuģa apkalpes glābšana. B daļa 4 12 8 12 8
Pirmā palīdzība. Medicīniskās konsultācijas jūrā. Slimība. Traumas. Pie ārsta. Slimnīcā. Veselība un slimības. Pirmā palīdzība neatliekamās medicīniskās palīdzības sniegšanā. Galva un seja. Mati un seja. Ķermeņa daļas. Ķermeņa kustības. B daļa 12 12 8 12 8
Medicīniskā aprūpe uz kuģa. Sazināšanās ar radio medicīnisko dienestu. Notikuma vietas drošības novērtējums. Vitālo funkciju pārbaude. Komentēt secinājumus. Reanimācija, ierodoties notikuma vietā. Evakuācija ar helikopteru. B daļa 12 12 8 12 8
3. DAĻA XII nodaļa Sakari jūrā. Fonētiskais alfabēts. 17. Ziņojumu veidi. Ziņojumu modeļi. 18.UĪV procedūras 19. Noteikumi par UĪV procedūrām 20. Mērījumu un daudzumu pārraide. 21. Radiotelefona žurnāla kārtošana XIII nodaļa Radiosakari (A). Ziņojumu tipi (A). Vingrinājumi. Ziņojumu modeļi (B). Vingrinājumi. 20. Lasīšanas izpratne (B). UĪV procedūras. Uzdevums: pabeidziet sarunu, izmantojot iepriekš minēto informāciju. Lietišķā terminoloģija (A, B). Noteikumi, kas attiecas uz UĪV sakariem. Standarta frāzes. UĪV briesmas, steidzamība un drošība Komandas kuģa masīntelpai B daļas 8 Mērījumu un daudzumu pārraide. Vingrinājumi. XIV daļa. Jūras UĪV FM raidītāja apraksts (A). Gramatika (A). Sastāvdaļu, novietojuma un savienojuma apraksts. Radara uzstādīšana. Teksts, diagramma. Vingrinājums. Gramatika (B). Instrukcijas. Izpētiet kļūdu noteikšanas diagrammu. Eholote (B). Teksta diagrammas. vadīta rakstīšana (A). Jūras UĪV FM uztvērēja apraksts. 8 6 8 6
Ierodoties un atstājot piestātni. Part B 23 Dodamies lejup pa upi. Vārdi un frāzes, ko izmanto sarunā starp kuģi un loci. 2 1 2 1
Mayday. Glābšana ar helikopteru. 11. (3). Piezīmes. (4A). Rakstiski vingrinājumi. Maršrutēšana. Navigācijas brīdinājumi. B daļa 26 Ostas vadība Virzoties uz piestātni. Ārkārtas situācijas B daļa 10 4 2 4 2
Tuvošanās ostai. B daļa 23 Piestātne un navigācijas brīdinājumi Zvejas laivas. Ledaini ūdeņi. Kuģošana pa ledu. Kanāla tranzīts. Tropiskā vētra. 4 2 4 2
SMCP vieta jūrniecības praksē B 19 daļa 2.1-B 2 1 Procedūra 2 Pareizrakstība 3 Ziņojumu marķieri 4 Atbildes 5 Briesmu / steidzamības / drošības signāli 6 Standarta organizācijas frāzes B daļa 30 7 Labojumi 8 Gatavība 9 Atkārtošana 10 Skaitļi 11 Pozīcijas 12 Peilējumi 13 Kursi 14 Distances 15 Ātrums 16 Laiks 17 Ģeogrāfiskie nosaukumi 18 Neskaidri vārdi. Glosārijs. Briesmu sakari 2.1.-B 1.daļa 1 Ugunsgrēks, eksplozija .2 Applūšana .3 Sadursme .4 Uzskriešana sēklī .5 Sānsvere, apgāšanās risks .6 Nogrimšana .7 Kuģa iziešana no ierindas .8 Bruņots uzbrukums / pirātisms .9 Nenoteiktas briesmas .10 Kuģa pamešana .11 Cilvēks aiz borta Meklēšanas un glābšanas sakari B daļa 10 Medicīniskās palīdzības pieprasīšana B daļa 17 Steidzami sakari, Drošības sakari B daļa 18 Steidzami sakari Kuģa drošība (izņemot avārijas) Meteoroloģiskie un hidroloģiskie apstākļi. Navigācijas brīdinājumi. B daļa 26 Vides aizsardzības paziņojumi B daļa 33 Loča pakalpojumi; Loča pieprasījums; Loča uzņemšana u 10 7 10 7
VTS standartfrāzes Navigācijas brīdinājumi .1.2 Navigācijas informācija .1.3 Informācija par satiksmi .1.4 Informācija par maršrutu .1.5 Hidrogrāfiskā informācija .1.6 Elektronisko navigācijas līdzekļu informācija .1.7 Meteoroloģiskie brīdinājumi .1.8 Meteoroloģiskā informācija .1.9 Meteoroloģiskie jautājumi un atbildes .2 Navigācijas palīdzības dienests .2.1 Pieprasījums un identifikācija .2.2 Atrašanās vieta. B daļa 20 Drošība uz kuģa; Vispārīgas aktivitātes B2/1.1 Trauksmes celšana B2/1.2 Apkalpes un pasažieru instruktāža B2/1.3 Evakuācijas ceļu statusa pārbaude B2/1.4 Glābšanas laivu/glābšanas plostu statusa pārbaude B2/1.5 PCevakuāciju B2/1.6 Pārbaude Pavēle par kuģa pamešanu B daļa 16 Kravu apstrāde Iekraušana un izkraušana; Darbs ar bīstamām kravām; 3. Darbības ar lejamkravām, degvielas uzņemšanu un balasta piesārņojuma novēršanu; Kravas operācijas B daļa 11 10 7 10 7
Pasažieru aprūpe B daļa 34 Instruktāža un instrukcijas; Pasažieru atrašanās uz kuģa 1. Vispārīga informācija par pasažieriem .2. Instruktāža par aizliegtajām zonām, klājiem un telpām; Instruktāža par drošības noteikumiem, preventīvajiem pasākumiem un komunikācijām .1 Vispārējā avārijas signalizācija .2 Ugunsgrēka novēršana / ziņošana .3 PA paziņojumi par ārkārtas situāciju .4 Cilvēks aiz borta .5 Aizsardzības pasākumi bērniem; Evakuācijas un laivu mācības B4/2.1 Norāde uz pulcēšanās vietām B4/2.2 Instruktāža par to, kā ģērbties un ko ņemt līdzi uz pulcēšanās vietām B4/2.3 Pārbaudes veikšana B4/2.4 Instruktāža par to, kā uzvilkt glābšanas vestes B4/2.5 Norādījumi par iekāpšanu un uzvedību glābšanas laivās/glābšanas plostos B4/2.6 Pasākumi un darbības notikuma vietā glābšanas laivās/glābšanas plostos 10 7 10 7
Kopā: 216 144 216 144
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir sniegt studentiem izpratni par jūrniecības terminoloģiju, veidojot visaptverošu jūras un tehnisko terminu vārdu krājumu, kas ļaus studentam kompetenti veikt visus profesionālos pienākumus saskaņā ar Starptautisko jūrnieku diplomēšanas noteikumu prasībām, (STCW’78 ar labojumiem), kas nepieciešami sertificētam stūrmanim un kapteinim. Studiju kursa uzdevumi saskaņā ar Starptautiskās Jūras organizācijas (IMO) Modeļkursa 3.17 Jūrniecības angļu valoda prasībām ir šādi: - sniegt studentiem vispusīgas zināšanas par kuģiem un kuģošanu; - sniegt būtisku jūrniecības leksiku un terminoloģiju caur dažādām jūrniecības tēmām, tādējādi veidojot pamatu zināšanām, kas nepieciešamas, lai strādātu ar dažādiem tekstiem un instrukcijām jūrniecības studiju laikā un uz kuģa; - attīstīt lasīšanas prasmes, rakstīšanas prasmes, klausīšanās prasmes, komunikācijas prasmes un pierakstu veidošanas prasmes līdzsvarotā veidā, apvienojot jauniegūto jūrniecības un inženiertehnisko terminoloģiju ar noderīgām vispārīgās angļu valodas konstrukcijām un vārdu krājumu, kas uzlabos studentu vispārējo valodas prasmi un pārliecību par sevi.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zināšanas: - spēj izmantot iegūtās zināšanas par jūrniecības terminoloģiju, kuģiem un kuģošanu kopumā; - spēj ievērojami uzlabot izpratni par tekstiem, kas saistīti ar jūrniecības tematiku; - spēj raksturot dažādus tirdzniecības kuģu un kravu veidus, izskaidrot speciālo uzdevumu kuģu funkcijas; - spēj izskaidrot, kā tiek organizēta kuģa apkalpe, un aprakstīt galvenās nodaļas; - spēj analizēt dažādus kuģu dzinēju un boileru veidus; - spēj aprakstīt palīgmehānismu funkcijas uz kuģa, tostarp dažādu veidu sūkņus. - spēj izskaidrot tehniskās apkopes nozīmi uz kuģa un to, kas tajā ietilpst; - spēj paskaidrot, kā tiek organizēta saziņa jūrā un kādi ir galvenie ziņojumu veidi; - spēj apspriest SOLAS konvencijā ietvertos drošības aspektus, piemēram, glābšanas aprīkojums, ugunsdrošība, sadursmju regulējums, darba drošība, pirmā palīdzība u. c. - Metodes: eksāmeni, rakstiski uzdevumi, tekstu, ziņojumu, prezentāciju kopsavilkumi, patstāvīgais darbs. Studenti saņem vispārēju novērtējumu, pamatojoties uz vidējo punktu skaitu katrā no četriem uzdevumiem, t.i., klausīšanās, lasīšana, rakstīšana un runāšana. Visi četri uzdevumi ir vienādi izsvērti. Kritēriji: 1. Tekošums un saskaņotība: Vai students skaidri un saskaņoti, bez ilgas vilcināšanās pauž idejas un viedokļus? 2. Leksiskais resurss: Vai students izmanto plašu vārdu krājumu? 3. Gramatiskais diapazons un precizitāte: Vai students izmanto plašu struktūru klāstu un pieļauj tikai dažas nelielas kļūdas? 4. Izruna: Vai students ir viegli saprotams? Vai students dabiski izmanto angļu valodas izrunas funkcijas?
Prasmes: - spēj izmantot kartes un citas ar navigāciju saistītas navigācijas publikācijas; - spēj izmantot atbilstošas plūdmaiņu un straumju tabulas; - spēj izprast laikapstākļu informāciju, diagrammas un ar tām saistīto informāciju; - spēj sazināties ar citiem kuģiem un krasta stacijām, izmantojot jūras sakaru standartfrāzes; - spēj izprast norādījumus un atbildēt uz loču jautājumiem par manevrēšanu, noenkurošanos, pietauvošanos un attauvošanu; - spēj raksturot dažādu kuģus un to kravas, izmantojot terminoloģiju; - spēj izprast un spēt paskaidrot boju raidītos signālus; - spēj izprast dažādu apkalpes locekļu funkcijas uz kuģa; - spēj izskaidrot dažādu faktoru/spēku ietekmi uz kuģa gaitu; - spēj salīdzināt dažādu kuģu dzinēju priekšrocības un trūkumus; - spēj aprakstīt slimību simptomus un runāt par savainojumiem uz kuģa; - spēj saprast ugunsdrošības nozīmi uz kuģa un dažādu ugunsdzēšamo līdzekļu lietošanas noteikumus. - Metodes: eksāmeni, rakstiski uzdevumi, tekstu, ziņojumu, prezentāciju kopsavilkumi, patstāvīgais darbs. Studenti saņem vispārēju novērtējumu, pamatojoties uz vidējo punktu skaitu katrā no četriem uzdevumiem, t.i., klausīšanās, lasīšana, rakstīšana un runāšana. Visi četri uzdevumi ir vienādi izsvērti. Kritēriji: 1. Uzdevuma izpilde: Vai students ir skaidri ievērojis norādījumus? Vai students ir sniedzis skaidru, precīzu un atbilstošu informācijas aprakstu? 2. Saskaņotība un saliedētība: vai rakstīšana ir labi organizēta? Vai teikumi ir loģiski saistīti? 3. Vārdu krājums un teikumu struktūra: Vai students ir izmantojis dažādus piemērotus vārdu krājumus? Vai teikumi ir labi konstruēti?
Kompetences: - spēj salīdzināt dažādus kuģu veidus un tiem paredzētās kravas; - spēj izveidot viedokli par optimālākajiem kuģu dzinējiem, spēt to pamatot un iezīmēt mūsdienu globālās tendences; - spēj noskaidrot cietušā sūdzības un/vai raksturot cietušā veselības stāvokli medicīnas personālam; - spēj saprast instrukcijas, sazināties un pilnvērtīgi piedalīties komandas darbā ugunsgrēka gadījumā; - spēj saprast instrukcijas glābšanās operācijas laikā un pilnvērtīgi uzturēt pilnvērtīgu verbālu komunikāciju ar apkārtējiem ārkārtas situācijā; - spēj izvērtēt dažādas VHF ziņojumu kategorijas un saprast katras kategorijas galvenos kritērijus. - Metodes: eksāmeni, rakstiski uzdevumi, tekstu, ziņojumu, prezentāciju kopsavilkumi, patstāvīgais darbs. Studenti saņem vispārēju novērtējumu, pamatojoties uz vidējo punktu skaitu katrā no četriem uzdevumiem, t.i., klausīšanās, lasīšana, rakstīšana un runāšana. Visi četri uzdevumi ir vienādi izsvērti. Kritēriji: 1. Uzdevuma izpilde: Vai students ir skaidri ievērojis norādījumus? Vai students ir sniedzis skaidru, precīzu un atbilstošu informācijas aprakstu? 2. Saskaņotība un saliedētība: vai rakstīšana ir labi organizēta? Vai teikumi ir loģiski saistīti? 3. Vārdu krājums un teikumu struktūra: Vai students ir izmantojis dažādus piemērotus vārdu krājumus? Vai teikumi ir labi konstruēti?
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Tekstu, ziņojumu, prezentāciju kopsavilkumi - 20%
Patstāvīgais darbs - 20%
Rakstisku uzdevumu izpilde - 10%
Eksāmeni - 50%
 
Priekšzināšanas Angļu valoda vidusskolas līmenī.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP EKPS Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 4.0 6.0 3.5 0.5 0.0 *
2 3.0 4.5 2.5 0.5 0.0 *
3 2.0 3.0 1.5 0.5 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]