Kods | DPI463 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Klienta daļas tīmekļa lietotņu izstrāde | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Pāvels Rusakovs | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 (4.5 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā tiek aplūkota dinamisko tīmekļa lappušu veidošana, lietojot vairākas klienta puses tehnoloģijas. Pēc studiju kursa apgūšanas studentiem jāspēj veidot tīmekļa lappuses, strādājot ar iezīmēšanas valodu HTML (Hyper Text Markup Language), stilu tabulām CSS (Cascading Style Sheets), programmēšanas valodu JavaScript un vektorgrafikas tehnoloģiju SVG (Scalable Vector Graphics). Tiek plaši apskatīts dokumentu objektmodelis DOM (Document Object Model), kurš ir viens no tīmekļa lappušu dinamiskuma pamatiem. Uzmanības centrā ir arī formu apstrāde, ievadāmās informācijas pareizības pārbaude, dažādu notikumu apstrāde. Parādītas dažas papildu JavaScript iespējas, tajā skaitā darbs ar bibliotēku jQuery un grafiskās operācijas ar Canvas. Lielu studiju kursa daļu veido laboratorijas darbu izpilde, kuros studenti pielieto lekcijās iegūtās zināšanas un nostiprina prasmes.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sagatavot speciālista tīmekļa lietotņu izstrādei klienta pusē. Studiju kursa uzdevumi: 1. Iemācīt pielietot HTML un CSS formatēšanu tīmekļa lappusēs. 2. Attīstīt prasmi programmēt skriptus JavaScript valodā. 3. Iemācīt DOM objektus un to lietošanu. 4. Iemācīt nodrošināt animāciju un darbu ar multividēm ar skriptu palīdzību. 5. Iemācīt SVG tehnoloģiju. 6. Attīstīt prasmi izmantot papildu JavaScript bibliotēkas. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj izprast tīmekļa lapu uzbūves un izstrādes pamatprincipus. - Laboratorijas darbu izpilde un aizstāvēšana.
Kritēriji: spēj veidot statiskās tīmekļa lappuses. Spēj pielietot HTML iezīmēšanas valodu, CSS formatēšanu un JavaScript skriptēšanas valodu. - Laboratorijas darbu izpilde un aizstāvēšana. Kritēriji: spēj veidot dinamiskās tīmekļa lappuses. Spēj izmantot DOM objektus. - Laboratorijas darbu izpilde un aizstāvēšana. Kritēriji: spēj izstrādāt tīmekļa vietnes. Spēj veidot un apstrādāt lietotāja formas. - Laboratorijas darbu izpilde un aizstāvēšana. Kritēriji: spēj kontrolēt ievadāmo informāciju un apstrādāt to. Spēj iebūvēt vektorgrafiku tīmekļa lappusē. - SVG tehnoloģijas apspriešana. Kritēriji: spēj atbildēt uz jautājumiem un demonstrēt praktiskus risinājumus. Spēj demonstrēt teorētiskās un praktiskās zināšanas par tīmekļa risinājumiem klienta pusē citam speciālistam. - Eksāmena darba rakstīšana. Kritēriji: spēj atbildēt uz teorētiskiem jautājumiem, meklēt kļūdas eksistējošos risinājumos un piedāvāt savus risinājumus. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Laboratorijas darbi - 80%
Eksāmens - 20% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Programmēšana vismaz vienā „C grupas” programmēšanas valodā, objektorientētās programmēšanas principi. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|