Kods | RSU002 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Gatavās zāļu formas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Otrā līmeņa profesionālā augstākā, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Ķīmija un ķīmijas tehnoloģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Inese Mieriņa | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 8.0 (12.0 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss tiek īstenots Rīgas Stradiņa universitāte. Studiju kursa vadītāja – Ilze Bārene.. Studiju kursa apguves rezultātā studenti spēs saistīt un aprakstīt aktīvo vielu fizikāli ķīmiskās, toksikoloģiskās īpašības ar bioloģisko aktivitāti; pārzinās aktīvo farmaceitisko vielu un galveno palīgvielu izcelsmi un veidu, kā tās attīrītas, raksturotas un analizētas; spēs izskaidrot farmakokinētikas un farmakodinamikas procesa norisi; izpratīs zāļu formas kompozīcijas izveides pamatprincipus; spēs diskutēt par aktīvās farmaceitiskās substances, palīgvielu, iepakojuma saderību, gatavo zāļu formu izstrādē pielietojamo palīgvielu kvalitāti, nomenklatūru, spēs aprakstīt to īpašības un specifiku; spēj izklāstīt konkrētas zāļu formas priekšrocības un izvēles pamatojumu.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kurs mērķis ir veicināt izpratnes veidošanos par gatavo zāļu formu ražošanas procesu, tā stadijām un faktoriem, kas procesu ietekmē. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Izprot gatavo zāļu formu izstrādes procesu. - Vērtēšanas metode: aktīva līdzdalība praktiskajās nodarbībās, eksāmens.
Kritēriji: izskaidro gatavo zāļu formu izveides pamatprincipus. Spēj izstrādāt kompozīciju gatavām zāļu formām, ievērojot aktīvo vielu un palīgvielu fizikāli ķīmiskās un funkcionālās īpašības, aktīvās vielas farmakoloģiskās un toksikoloģiskās īpašības. - Vērtēšanas metode: grupu darba prezentācija, eksāmens. Kritēriji: apraksta un saista aktīvo vielu fizikālās, ķīmiskās un toksiskās īpašības ar to bioloģisko aktivitāti. Pārzina galveno palīgvielu izcelsmi un funkcionālās īpašības. Izvēlas, balstoties uz izpētes rezultātiem, piemērotākās palīgvielas, tehnoloģijas, iepakošanas materiālus gatavo zāļu formu izstrādē. - Vērtēšanas metode: eksāmens. Kritēriji: spēj analizēt un diskutēt par aktīvās farmaceitiskās vielas, palīgvielu un iepakojuma saderību. Spēj pamatot izvēti. Spēj kritiski novērtēt savstarpējo saistību starp receptūru, gatavo zāļu formu, zāļu ievadīšanas veidu un terapeitisko efektivitāti. - Vērtēšanas metode: eksāmens. Kritēriji: spēj aprakstīt gatavo zāļu formu priekšrocības un trūkumus. Pamato izvēlēto gatavo zāļu formu. Spēj veikt zāļu formu izstrādi un standartizāciju; spēj veikt gatavo zāļu formu kvalitātes kontroli. - Vērtēšanas metode: eksāmens Kritēriji: apraksta zāļu formas izstrādi un standartizāciju. Sagatavo gatavo zāļu formu kvalitātes kontroles protokolu. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Eksāmens - 100%
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Farmaceita izglītība. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|