Kods | ĶVT784 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Pārtikas piesārņojuma analīze | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Ķīmija un ķīmijas tehnoloģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Iveta Pugajeva, Kristaps Kļaviņš | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 (4.5 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss rada padziļinātas zināšanas par pārtikas nekaitīguma prasībām un ķīmisko apdraudējumu, kas var negatīvi ietekmēt cilvēka veselību; padziļinātu izpratni par instrumentālo metožu nozīmi un praktisku pielietojumu konkrētu pārtikas ķīmisko piesārņotāju vai toksīnu noteikšanā; kā arī prasmes iespējamo risku izvērtēšanā.. Studējošais iegūst zināšanas par aktuālajiem pārtikas piesārņotājiem un ar to saistītajiem riskiem, analīzes metožu attīstības tendencēm pārtikas produktu testēšanā, piemērotu instrumentālo analītisko metožu pielietošu pārtikas produktu kontrolē. Studiju kursa satura apguve notiek ciešā teorijas un prakses kontekstā, līdztekus teorētiskajām zināšanām tiek apgūtas praktiskas prasmes.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt zināšanas par pārtikas kontroles tendencēm un dažādu pārtikas piesārņotāju aktualitātēm; mūsdienu instrumentālo metožu praktisku pielietojumu pārtikas produktu analīzēm atbilstoši normatīvo aktu prasībām. Studiju kursa uzdevumi ir: 1. Iepazīstināt studējošo ar pārtikas piesārņotāju veidiem, izplatības problēmas būtību un ar to saistītiem riskiem. 2. Veidot zināšanas riska novērtēšanā un riska samazināšanas pasākumu noteikšanā attiecībā uz ķīmisko piesārņotāju izplatību pārtikas produktos un to ietekmi uz cilvēka veselību. 3. Veidot prasmes pareizi izvēlēties piemērotas pārtikas produktu piesārņotāju noteikšanas metodoloģijas, ņemot vērā piesārņotāju ķīmiski-fizikālās īpašības, to izplatību un koncentrāciju līmeņus dažādos produktos. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Pārzina pārtikas piesārņotāju veidus, to izplatību pārtikas produktos un ar to saistītos riskus. - Pārbaudes veidi: starppārbaudījums, praktiskais darbs un eksāmens.
Kritēriji: students spēj praktiski noteikt pārtikas produktam raksturīgu piesārņotāju veidus un definēt tā rašanās avotus un iemeslus. Pārzina pārtikas piesārņotāju noteikšanas un kontroles metodes. - Pārbaudes veidi: starppārbaudījums, praktiskais darbs un eksāmens. Kritēriji: students spēj piedāvāt un pamatot izvēlētās metodes iespējas un ierobežojumus noteikta piesārņotāja testēšanai. Izprot riska novērtēšanas principus attiecībā uz ķīmisko piesārņotāju klātbūtni pārtikas produktos un to ietekmi uz cilvēka veselību. - Pārbaudes veidi: praktiskais darbs un eksāmens. Kritēriji: students spēj veikt riska novērtēšanu attiecībā uz ķīmisko piesārņotāja izplatību pārtikas produktā. Izprot un spēj analizēt informāciju no zinātniskās un uzziņu literatūras par aktuāliem pārtikas produktu piesārņotājiem. - Pārbaudes veidi: praktiskais darbs un individuālā darba prezentācija. Kritēriji: students spēj piemērot no zinātniskās literatūras iegūto informāciju diskusijās par aktuālajiem pārtikas piesārņotājiem, to iespējamo izplatību un analītiskās noteikšanas iespējām. Izprot un spēj analizēt saistošos normatīvos aktus un prasības attiecībā uz testēšanas metodes validēšanu un kvalitātes kontroles veikšanu. - Pārbaudes veidi: starppārbaudījums, praktiskais darbs un eksāmens. Kritēriji: students spēj definēt metodes veiktspējas kritērijus un izvērtēt metodes atbilstību piesārņotāja testēšanai. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Starppārbaudījumi - 20%
Individuālā darba prezentācija - 20% Praktiskais darbs - 20% Eksāmens - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Analītiskā ķīmija un hromatogrāfijas pamati. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|