Kods | DSP802 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Robotu vadības sistēmas izstrādes projekts | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Agris Ņikitenko | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 (4.5 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss paredzēts praktisku zināšanu un iemaņu iegūšanai par robotu vadības sistēmu izstrādi, kā arī dažādu robotu darbībai nepieciešamo mezglu pielietošanai. Studiju kursā tiek nodrošināts darbs grupās robotu prototipēšanas laboratorijā, šādi veicinot praktisku iemaņu un sadarbības iemaņu attīstību studentos. Studiju kursā tiek apgūtas projektēšanas, dokumentēšanas, prasību iegūšanas un prototipu izstrādes fāzes, kuru rezultātā tiek izgatavota darboties spējīga robotizēta sistēma. Studiju kursa ietvaros studentu pienākumi tiek iedalīti savstarpēju diskusiju ceļā, kas stiprina studentu atbildības sajūtu par savu pienākumu izpildi. Robotizētas sistēmas konkrēts uzdevums tiek precizēts studiju kursa īstenošanas sākuma fāzē, kopā ar demonstrācijas scenāriju un kopējo izstrādes tehnoloģijas ieceri. . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt studentiem zināšanas un praktisku pieredzi robotizētu sistēmu vai to elementu izstrādē. Lai sasniegtu izvirzīto mērķi, kursam ir šādi galvenie uzdevumi: - Sniegt praktiskas iemaņas un prasmes pienākumu sadalīšanai darba grupā atbilstoši iesaistīto grupas biedru zināšanām un iepriekšējai pieredzei; - Diskusiju un argumentācijas ceļā nonākt līdz konkrētam robota prototipa redzējumam un iecerētai funkcionalitātei, šādi sniedzot argumentēšanas iemaņas; - Sniegt patstāvīgas darbu plānošanas un plāna izpildes kontroles iemaņas, īstenojot grupā kopīgi plānotas darbības vienot mērķa kontekstā; - Sniegt praktiskas iemaņas un zināšanas tehnisku problēmu risināšanā un konkrētu funkcionālu iekārtu vai mezglu izstrādē; - Sniegt praktiskas iemaņas tehniskās dokumentācijas izstrādē atbilstoši izstrādātajam prototipam vai iekārtai; - Nodrošināt iespēju katram grupas loceklim prezentēt sava darba rezultātus un argumentēti diskutēt par tiem. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj iekļauties komandā kopēja mērķa sasniegšanai robotizētu sistēmu projektēšanā. - Individuāls novērtējums atkarībā no ieguldījuma grupas darbā. Spēj patstāvīgi plānot savu darbu, ņemot vērā citu grupas darbu izpildes rezultātus. - Individuāls novērtējums atkarībā no ieguldījuma grupas darbā. Spēj patstāvīgi izstrādāt robotizētu sistēmu projektiem raksturīgu tehnisko dokumentāciju. - Individuāls novērtējums atkarībā no ieguldījuma grupas darbā. Spēj prezentēt robotizētas sistēmas projekta realizācijas rezultātus. - Individuāls novērtējums atkarībā no ieguldījuma grupas darbā. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Grupas darba atskaite un prezentācija - 100%
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Risinājumu algoritmizācija un programmēšana I un II, Elektrotehnika un elektronika. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|