Kods | EVA721 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Klimatneitralitāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vides inženierzinātnes un pārvaldība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Jeļena Pubule | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 2.0 (3.5 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss sniedz ieskatu par universitātes pilsētiņas virzībai uz klimata neitralitāti. Mācībspēku vadībā studenti pētīs dažādu valstu universitāšu vides un klimata mērķus un stratēģijas, izzinās RTU ietekmi uz vidi, analizēs datus par universitātes siltuma un elektroenerģijas patēriņu. Studiju kursā studenti aktīvi diskutēs par klimata mērķiem, ietekmi, pašu studentu iespējām mazināt klimata pārmaiņas. RTU studentu pilsētiņai Ķīpsalā mērķtiecīgi veidojoties par Baltijas reģionā modernāko inženierzinātņu studiju centru, liela vērība tiek pievērsta ilgtspējīgai, viedai un videi draudzīgai attīstībai. Oglekļa mazietilpīgas tehnoloģijas dažādām tautsaimniecības nozarēm un inovatīvi risinājumi resursu efektīvākai un viedai izmantošanai ir nozīmīgs RTU zinātnieku pētījumu lauks, kas tiek apskatīts studiju kursa ietvaros.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir vecināt studentu izpratni par klimatneitralitātes jautājumiem, īpašu uzmanību pievēršot universitātes lomai virzībā uz klimatneitralitāti. Studiju kursa uzdevumi ir: - iepazīstināt studentus ar esošo praksi un pieredzi pasaules universitātēm un augstskolām virzībā uz klimatneitralitāti; - sniegt zināšanas par personīgo (studenta) perspektīvu virzībā uz klimatneitralitāti. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Izprot jēdzienu ekoloģiskā pēda, CO2 pēda. Orientējas klimatneitralitātes jautājumos. - Praktisko darbu prezentācija. Orientējas pasaules praksē klimatneitralitātes jautājumu risināšanā universitāšu līmenī. - Praktisko darbu prezentācija. Spēj novērtēt esošo situāciju Ķīpsalas pilsētiņā: enerģijas avoti un enerģijas ražošana, ēkas, apgaismojums, transports, ūdens un notekūdeņi, atkritumi. - Praktisko darbu prezentācija. Spēj izstrādāt priekšlikumus virzībai uz klimatneitralitāti no studenta perspektīvas: studentu rīcības, kas samazina SEG jeb veicina virzību uz klimatneitralitāti. - Praktisko darbu prezentācija. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Praktisko darbu izpilde un prezentācija - 80%
Praktisko darbu gala prezentācija - 20% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas specifiskas priekšzināšanas. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|