Kods | ĶVĶ745 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Pētnieciskais projekts - ilgtspējīgas attīstības ķīmija un tehnoloģijas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Ķīmija un ķīmijas tehnoloģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Kaspars Traskovskis, Kristīne Lazdoviča, Lauma Laipniece | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 (6.0 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss padziļināti iepazīstina ar studiju programmas specializāciju ilgtspējīgas attīstības ķīmijā atjaunojamo resursu izmantošanas un vidi saudzējošu tehnoloģiju jomā un praktizēties mazāka apjoma, bet maģistra darbam līdzīga pētnieciskā darba izstrādē un noformēšanā. Tādējādi studējošais iegūst padziļinātas zināšanas pārtikas ķīmijā, zemas oglekļa emisijas vai funkcionālo materiālu ķīmijā un varēs izvēlēties savai sagatavotībai un interesēm atbilstošu tālāko studiju virzienu. Studiju kurss nodrošina nepieciešamo iemaņu apgūšanu darbam ar dažādām pētniecības iekārtām, eksperimentālo pētījumu realizācijas, rezultātu izvērtēšanas, analīzes, atskaites sagatavošanas un prezentācijas prasmju un iemaņu apgūšanu.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir attīstīt eksperimentu rezultātu iegūšanas un analīzes, pētnieciskā projekta atskaites sagatavošanas, zinātniska darba prezentācijas un aizstāvēšanas prasmes. Studiju kursa uzdevumi: 1) attīstīt prasmes, uz literatūras datu kritiskas analīzes pamata, sastādīt savu pētījumu plānu; 2) sniegt zināšanas par zinātnisko iekārtu izmantošanu eksperimenta rezultātu sasniegšanai; 3) attīstīt kompetenci izvērtēt iegūtos rezultātus, identificēt novitātes un koriģēt turpmāko eksperimentu plānu; 4) pilnveidot prasmes sagatavot prasībām atbilstošu pētījumu atskaiti un prezentāciju, aizstāvēt to. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Prot atrast izvēlētajai tematikai atbilstošu literatūru un analizēt publicētās tendences saistībā ar sava pētījuma mērķi. - Pārbaudes forma: pētnieciskā projekta atskaite un tā aizstāvēšana.
Kritēriji: spēj izveidot sava pētījuma plānu. Pārzina izvēlētajā pētījuma virzienā lietojamo iekārtu darbības principu, paraugu sagatavošanu un veicamo eksperimentu iespējas un ierobežojumus. - Pārbaudes forma: pētnieciskā projekta atskaite un tā aizstāvēšana. Kritēriji: spēj izvēlēties piemērotu metodi eksperimenta rezultātu iegūšanai. Spēj analizēt iegūtos eksperimentālos rezultātus publicētās zinātniskās literatūras kontekstā un aizstāvēt pētnieciskā projekta rezultātus. - Pārbaudes forma: pētnieciskā projekta atskaite un tā aizstāvēšana. Kritēriji: novērtē pētījumu rezultātu likumsakarības atbilstoši literatūrai. Prot sagatavot pētījuma atskaiti un prezentāciju atbilstoši maģistra darba prasībām. - Pārbaudes forma: pētnieciskā projekta atskaite un tā aizstāvēšana. Kritēriji: spēj sagatavot atskaiti un prezentāciju, kas pietiekamā apjomā satur visas nepieciešamās daļas. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Pētnieciskā projekta atskaite - 50%
Pētnieciskā projekta aizstāvēšana - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Iemaņas zinātniskās literatūras meklēšanā, angļu valodas zināšanas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|