Kods | ĶPI768 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ādu tehnoloģija un īpašības | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Materiālzinātnes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Mārcis Dzenis, Agnese Ābele, Remo Merijs-Meri | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 (4.5 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss dod padziļinātu izpratni par jēlādu ķīmisko sastāvu un struktūru, to sagatavošanu miecēšanai ar organiskām un neorganiskām miecvielām, miecēšanu un pēcmiecēšanas apstrādi, ādu struktūras izmaiņām apstrādes laikā un ādu vecošanu dažādu faktoru ietekmē, sniedz priekšstatu par pergamenta izgatavošanu un vecojušu ādu konservāciju.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis: radīt padziļinātu izpratni par ādu izgatavošanas tehnoloģiju, miecētu ādu īpašībām un apkārtējās vides ietekmi uz to ilglaicību. Uzdevumi: sniegt teorētiskās zināšanas un attīstīt prasmes miecētu ādu izgatavošanas tehnoloģijā; sniegt zināšanas par ar dažādām miecēšanas metodēm izgatavotu ādu īpašībām un to izturēšanos (vecošanu) ārējo un iekšējo faktoru ietekmē; sniegt priekšstatu par destruģētu ādu konservāciju, par pergamenta izgatavošanu, tā īpašībām. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Saprot miecētu ādu izgatavošanas tehnoloģijas teorētiskos pamatus. - Metodes: eksāmens, laboratorijas (praktiskie) darbi.
Kritēriji: saprot galvenos ādu izgatavošanas tehnoloģiskos procesus, to lomu kvalitatīvu gala produktu iegūšanā. Saprot ādu miecēšanas procesu teorētiskos pamatus, izmantojot organiskās un neorganiskās miecvielas. Pārzina specifisko ādu svarīgākās īpašības. - Metodes: eksāmens, laboratorijas (praktiskie) darbi. Kritēriji: spēj raksturot un atšķirt ar dažādām miecvielām miecētas ādas, pārzina to īpašības. Spēj noteikt miecētu ādu raksturojošos lielumus ar ķīmiskā un fizikālām metodēm, veikt tehnisko ekspertīzi. - Metodes: eksāmens, laboratorijas (praktiskie) darbi. Kritēriji: spēj praktiski noteikt atsevišķas ādas īpašības, veikt datu apstrādi, interpretēt iegūtos rezultātus. Ir iepazinies ar novecojušu ādas izstrādājumu praktisko konservāciju. - Metodes: eksāmens, laboratorijas (praktiskie) darbi. Kritēriji: izprot ādu konservācijas specifiku, spēj diskutēt par ādu konservācijas jautājumiem. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Eksāmens - 50%
Laboratorijas (praktiskie) darbi - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Ķīmija, fizika, matemātika. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|