HIP701 Pedagoģiskās darbības saturs un organizācija

Kods HIP701
Nosaukums Pedagoģiskās darbības saturs un organizācija
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Akadēmiskais
Tematiskā joma Pedagoģija
Struktūrvienība Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte
Mācībspēks Airisa Šteinberga
Kredītpunkti 4.0 (6.0 ECTS)
Daļas 1
Anotācija Studiju kurss paredzēts studējošiem, kuri vēlas iegūt zināšanas un prasmes, kas ir izmantojamas un ļauj strādāt par pedagogu gan vispārējās, gan profesionālās izglītības līmenī, gan, atbalstot jauno darbinieku apmācību, savā darba vietā. Studiju kurss sadalīts četrās daļās: pedagoģiskās darbības plānošana, mācīšana un mācīšanās, attīstības psiholoģija un motivācija, prezentācijas un komunikācijas prasmes mācīšanas/mācīšanās procesā..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Ievads studiju priekšmetā: izglītība Latvijā un pasaulē, tendences izglītībā, pedagoģijas zinātnes un tās attīstība 2 2 0 0
Normatīvo aktu piemērošanas process pedagoģiskajai darbībai: no likuma līdz nodarbībai. 18 18 0 0
Pedagoģiskās darbības saturs: teorija un prakse. 10 10 0 0
Mācīšanas un mācīšanās psiholoģija. 10 10 0 0
Attīstības psiholoģija: kognitīvā, emocionālā un sociālā attīstība, to mijiedarbība ar motivāciju. 20 20 0 0
Pedagoģiskā komunikācija reālajā un virtuālajā vidē. 10 10 0 0
Prezentācijas prasmju attīstība pedagoģiskajā darbībā. 10 10 0 0
Kopā: 80 80 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir attīstīt studentu pedagoģiski psiholoģisko kompetenci. Studiju kursa uzdevumi: 1. Sniegt zināšanas un attīstīt prasmes plānot pedagoģisko darbību. 2. Sniegt zināšanas par mācīšanas un mācīšanās teorijām un to praktisko pielietojumu. 3. Attīstīt spēju vadīt motivāciju dažādu attīstības posmu auditorijās. 4. Attīstīt efektīvas pedagoģiskās komunikācijas un prezentācijas prasmes.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Zina un prot analizēt normatīvos aktus izglītības jomā. - Prezentācija par sastādītu nodarbību tematisko plānojumu.
Izprot un pielieto mācību teorijas. - Pedagoģiskās situācijas analīze.
Zina un prot pielietot kognitīvās un sociālās psiholoģijas atziņas dažādos attīstības posmos. - Problēmsituācijas analīze pēc dotajiem kritērijiem.
Prot izveidot teorētiski pamatotu nodarbību. - Nodarbības prezentēšana un supervīzija.
Prot pašnovērtēt un salīdzināt ar citvērtējumu iegūto zināšanu, prasmju un kompetenču saturu un kvalitāti. - Eksāmens.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Prezentācija par sastādītu nodarbību tematisko plānojumu - 20%
Izpratne par mācību teorijām / Pedagoģiskās situācijas analīze - 20%
Problēmsituācijas analīze pēc dotajiem kritērijiem attīstības psiholoģijā - 20%
Nodarbības prezentēšana un supervīzija - 20%
Eksāmens - 20%
 
Priekšzināšanas Sociālā inteliģence, komunikatīvā kompetence, prasme analizēt teksta un audiovizuālo saturu tekstus.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP EKPS Stundas Pārbaudījumi Pārbaudījumi (brīvai izvēlei)
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs Ieskaite Eksāmens Darbs
1 4.0 6.0 2.0 2.0 0.0 * *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]