Kods | ĶVĶ740 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Fizikālā ķīmija, elektroķīmija un kinētika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Ķīmija un ķīmijas tehnoloģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Elīna Sīle | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 7.0 (10.5 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā apskatīti teorētiski elektroķīmijas pamatlikumi. Apskatīta elektrolītu teorija, mācība par elektrolītu elektrovadītspēju, mācība par elektrodu potenciāliem un galvanisko elementu termodinamiku. Studiju kurss sniedz zināšanas par elektrolītu šķīdumu elektrovadītspējas un galvanisko elementu elektrodzinējspēka mērīšanas metodēm. Studējošie iegūst zināšanas par elektroķīmiskām analīzes metodēm un tos izmantošanu praksē. Studējošie iegūst zināšanas elektroķīmisko procesu kinētikas pamatos. Studiju kursā tiek pievērsta uzmanība metālu elektroķīmiskajai korozijai un korozijas aizsardzībai. Studiju kursā apgūtās zināšanas ir pietiekamas, lai studenti varētu pielietot zināšanas un izpratni par elektroķīmijas procesiem praksē. Studiju kursā apskatīti teorētiskie kinētikas pamatlikumi. Studējušais iegūst zināšanas formālajā kinētikā un kinētikas teorijās pamatos. Mācību darbs ir orientēts uz teorētisko un praktisko zināšanu apguvi ķīmisko reakciju pakāpes, ātruma konstanšu un aktivācijas enerģijas aprēķināšanu.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt teorētiskās zināšanas par elektroķīmiskajiem procesiem, par ķīmisko reakciju kinētikas pamatlikumiem un to pielietošanu praktisko uzdevumu aprēķinos. Studiju kursa uzdevumi: 1. Sniegt prasmes teorētisku aprēķinu veikšanai elektroķīmijā. 2. Sniegt prasmes teorētisku aprēķinu veikšanai kinētikā reakciju pakāpes un ātruma konstanšu noteikšanai. 3. Iemācīt eksperimentāli pētīt ķīmisko procesu norisi laikā un paredzēt ķīmisko reakciju virzienu un ātrumu. 4. Veidot studenta izpratni par tehnoloģisko procesu automatizācijas iespēju, izmantojot kinētiskos aprēķinus. 5. Veidot teorētiskās un praktiskās prasmes par katalītisko reakciju norisi homogēnās un heterogēnās vidēs. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj parādīt zināšanas elektroķīmijā un šo zināšanu izpratni, izmantojot tās praktiskos aprēķinos elektrolītu termodinamikā un elektrovadītspējā. - Pārbaudes veidi: eksāmens, laboratorijas darbi, kontroldarbi, praktiskie darbi.
Kritēriji: students spēj izmantot zināšanas un aprēķinu rezultātus, analizējot elektroķīmisko procesu parametrus. Spēj aprēķināt galvanisko elementu elektrodzinējspēkus un elektrodu potenciālus, galvanisko elementu termodinamiskus raksturlielumus. - Pārbaudes veidi: eksāmens, laboratorijas darbi, kontroldarbi, praktiskie darbi. Kritēriji: students spēj izmantot zināšanas un aprēķinu rezultātus, analizējot galvanisko elementu parametrus. Spēj izvērtēt moderno ķīmisko strāvas avotu nozīmi un piemērotību konkrētai situācijai. - Pārbaudes veidi: eksāmens, laboratorijas darbi, kontroldarbi, praktiskie darbi. Kritēriji: students spēj izmantot zināšanas, analizējot moderno strāvas avotu parametrus un to izmantošanas iespējas praksē. Spēj veikt ķīmisko reakciju kinētiskos aprēķinus. - Pārbaudes veidi: eksāmens, laboratorijas darbi, kontroldarbi, praktiskie darbi. Kritēriji: students spēj paredzēt ķīmisko reakciju virzienu un ātrumu, izmantojot kinētisko aprēķinu rezultātus. Spēj izvērtēt ķīmiskās reakcijas kinētisko aprēķinu rezultātu izmantošanas iespēju tehnoloģiskā procesa kontrolei. - Pārbaudes veidi: eksāmens, laboratorijas darbi, kontroldarbi, praktiskie darbi. Kritēriji: students spēj novērtēt tehnoloģisko procesu automatizācijas iespēju, izmantojot kinētiskos aprēķinus. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Eksāmens - 45%
Kontroldarbi - 18% Laboratorijas darbi - 23% Praktiskie darbi - 14% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Priekšzināšanas matemātikā, fizikā, neorganiskajā, organiskajā ķīmijās un fizikālās ķīmijas termodinamikā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|