Kods | ĶVT772 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Eksperimentu plānošana un rezultātu apstrāde | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Ķīmija un ķīmijas tehnoloģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Kristīne Šalma-Ancāne, Imants Kreicbergs | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 2.0 (3.0 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss orientēts uz praktisko iemaņu un prasmju apgūšanu eksperimentu plānošanā, iegūto eksperimentālo rezultātu apstrādē gan ražošanas vidē, gan zinātniskajā laboratorijā, lai veiksmīgi realizētu eksperimentus, kvalitatīvi analizēt iegūtos datus un iegūtu objektīvus secinājumus. Studiju kursā ir aplūkoti eksperimentu plānošanas, iegūto eksperimentālo rezultātu apstrādes un analīzes jautājumi, eksperimentu kļūdu teorija, ietekme uz eksperimentu plānošanu un rezultātu analīzi.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt praktiskas zināšanas par eksperimentu plānošanas un iegūto eksperimentālo rezultātu apstrādes un analīzes metodoloģiju kā profesionālu rīku, lietošanai zinātniskās laboratorijās un ražošanas uzņēmumos. Studiju kursa uzdevumi ir attīstīt praktiskās zināšanas par naturālo, skaitlisko un jaukto eksperimentu plānu izstrādi un statistisko rezultātu analīzi, attīstīt prasmi analizēt kļūdu cēloņus gan ražotnē, gan zinātniskā laboratorijā, kā arī prasmi mazināt to ietekmi uz ražošanas procesiem un eksperimenta rezultātiem. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Pārzina mainīgo klasifikāciju un mērījumu kļūdu rašanos, to ietekmi uz ražošanas procesiem un zinātniskajiem pētījumiem ķīmijas, ķīmijas tehnoloģijas un izvēlētajā apakšnozarē. - Pārbaudes veidi: pārbaudes darbs, praktiskais darbs, mājas darbs, eksāmens.
Kritēriji: spēj identificēt mainīgos un kļūdu rašanās cēloņus, spēj aprēķināt mērījumu kļūdas. Pārzina un izprot mainīgo, kļūdu un varbūtības teorijas savstarpējo mijiedarbību ķīmijā, ķīmijas tehnoloģijā un izvēlētās apakšnozares ietvaros - Pārbaudes veidi: pārbaudes darbs, praktiskais darbs, mājas darbs, eksāmens. Kritēriji: spēj izvēlēties atbilstošas analītiskās metodes kļūdu mazināšanai gan ražošanas procesos, gan pētniecībā. Prot atlasīt datus no datu masīva, tos analizēt ar matemātiskajām metodēm. - Pārbaudes veidi: pārbaudes darbs, praktiskais darbs, mājas darbs, eksāmens. Kritēriji: spēj veikt regresijas analīzi un hipotēžu pārbaudi. Pārzina eksperimentu plānu sastādīšanas principus. - Pārbaudes veidi: pārbaudes darbs, praktiskais darbs, mājas darbs, eksāmens. Kritēriji: spēj sastādīt faktoru plānu, spēj veikt faktoru diskrimināciju. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Mājas darbs - 15%
Pārbaudes darbs - 20% Praktiskie darbi - 15% Eksāmens - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Matemātika bakalaura līmenī. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|