Kods | HEP700 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Paātrinātāju tehnoloģijas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Mehānika, mašīnzinības, mašīnu un aparātu būvniecība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Toms Torims | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 8.0 (12.0 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Šis studiju kurss ļauj studentam izprast dažādu paātrinātāju tehnoloģiju pielietojumus un limitācijas padziļinātā un augošas sarežģītības manierē. Dažādi paātrinātāju un paātrinātāju sistēmu tipi tiek iepazīstināti paralēli sniedzot nepieciešamās teorētiskās zināšanas elektromagnētismā, staru dinamikā un supervadītspēja. Paātrinātāju un to tehnoloģiju pielietojums medicīnā un industrijā, kā arī tam nepieciešamais R&D darbs ir integrālas šī studiju kursa daļas. Stiprs uzsvars ir likts uz augsta līmeņa eksperimentālo un praktisko darbu. . |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa vispārējais mērķis ir sniegt studentiem visaptverošu un konkurētspējīgu izglītību paātrinātāju tehnoloģiju jomā, kā arī ar to saistītā pētnieciskajā darbībā internacionālā vidē. Studiju kursa uzdevumi: 1. Sniegt studentiem izpratni par daļiņu transporta pamatprincipiem un dažādiem paātrinātāju veidiem. 2. Sniegt izpratni par paātrinātāju un to tehnoloģiju, kā arī komponenšu uzbūves būtību. 3. Ļaut studentiem iepazīt paātrinātāju un staru instrumentācijas tehnoloģiskās komponentes. 4. Sniegt zināšanas par paātrinātāju pamatelementiem kā vakuums, radiofrekvenču sistēmas un jaudas avoti. 5. Sniegt zināšanas par tādiem konceptiem kā supervadītspēja, staru jauda, mirdzums un efektivitāte. 6. Sniegt Izpratni par radiācijas drošības un iekārtu un cilvēku aizsardzības principiem;. 7. Iemācīt prasmes nepieciešamo datorsimulāciju veikšanai. 8. Sniegt praktiskā un laboratorijas darba pieredzi (CERN, ja iespējams). | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Students ir iepazinis dažādu paātrinātāju pielietojumus un limitācijas. - Eksaminācija: mājas darbu uzdevumi; mutvārdu eksāmens.
Vērtēšana: students spēj pilnīgi vai daļēji veikt visus dotos uzdevumus, kā arī spēj izskaidrot apgūtos konceptus gan mutiski, gan rakstiski. Students izprot paātrinātāju staru optiku un to tehnoloģiskās komponentes, kā arī kvalitātes mērus. - Eksaminācija: mājas darbu uzdevumi; mutvārdu eksāmens. Vērtēšana: students spēj pilnīgi vai daļēji veikt visus dotos uzdevumus, kā arī spēj izskaidrot apgūtos konceptus gan mutiski, gan rakstiski. Students ir iepazinis progresīvus paātrinātāju konceptus, kā arī to medicīniskos un sabiedrības labuma pielietojumus. - Eksaminācija: mājas darbu uzdevumi; mutvārdu eksāmens. Vērtēšana: students spēj pilnīgi vai daļēji veikt visus dotos uzdevumus, kā arī spēj izskaidrot apgūtos konceptus gan mutiski, gan rakstiski. Students spēj veikt nepieciešamās datorsimulācijas. - Eksaminācija: mājas darbu uzdevumi; mutvārdu eksāmens. Vērtēšana: students spēj pilnīgi vai daļēji veikt visus dotos uzdevumus, kā arī spēj izskaidrot apgūtos konceptus gan mutiski, gan rakstiski. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Individuālā darba izvērtēšana - 40%
Praktiskais un laboratorijas darbs (CERN, ja iespējams) - 20% Rakstisks un mutisks eksāmens - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Mehānika, elektroinženierija, fizika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|