Kods | LUK720 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Eikariotu gēnu inženierija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Bioloģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Tālis Juhna, Iveta Lauva | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 6.0 (9.0 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursu īsteno Latvijas Universitāte, kursa izstrādātājs ir Kaspars Tārs.. Pilnu studiju kursa aprakstu skatīt: https://www.lu.lv/studijas/studiju-celvedis/programmu-un-kursu-katalogi/kursu-katalogs/?tx_lustudycatalogue_pi1[action]=detail&tx_lustudycatalogue_pi1[controller]=Course&tx_lustudycatalogue_pi1[course]=Biol3056.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir parādīt svarīgākos teorētiskos pētniecības virzienus augu un dzīvnieku gēnu inženierijā, kā arī laboratorijas darbu laikā sniegt studentiem iemaņas praktiskā darbā ar transgēniem un/vai genomiski rediģētiem augiem un dzīvniekiem. Studiju kursa uzdevumi: 1) informēt studentus par eikariotu gēnu inženierijas metodēm, vektorsistēmām, reportiergēniem, selektīvajiem marķieriem, kā arī par jaunajām genoma rediģēšanas metodēm; 2) veicināt prasmes kvalitatīvi un kvantitatīvi noteikt transgēnu klātbūtni dažādā bioloģiskā materiālā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Pārzina eikariotu gēnu inženierijas vēsturi un svarīgākās metodes transgēnu augu, dzīvnieku un sēņu iegūšanā; izprot jaunākās genoma rediģēšanas metodes un to pielietojumu eikariotu gēnu inženierijā. - Testi. Laboratorijas darbi. Eseja. Seminārs. Rakstisks eksāmens. Pārzina dažādas vektorsistēmas, selektīvos marķierus un reportiergēnu sistēmas; raksturo svarīgākos transgēnos organismregulējošos principus pasaulē un Eiropas Savienībā. - Testi. Laboratorijas darbi. Eseja. Seminārs. Rakstisks eksāmens. Prot izmantot teorētiskos pamatus transgēno organismu kvalitatīvai un kvantitatīvai noteikšanai; izvēlēties konkrētam pielietojumam piemērotāko vektorsistēmu, reportiergēnu sistēmu un selektīvos marķierus. - Testi. Laboratorijas darbi. Rakstisks eksāmens. Prot praktiski veikt transgēno augu un sēņu kvalitatīvo un kvantitatīvo analīzi kursa docētāja vadībā. - Laboratorijas darbi. Rakstisks eksāmens. Spēj izvērtēt zinātnisko literatūru transgēno organismu jomā un balstoties uz jaunāko pētījumu rezultātiem plānot pētījumus ar transgēno organismu izmantošanu. - Eseja. Seminārs. Rakstisks eksāmens. Spēj izvērtēt dažādu transģenēzes un genoma rediģēšanas metožu priekšrocības un trūkumus konkrētiem pielietojumiem biotehnoloģijā; kritiski izvērtēt transgēno organismu biodrošības aspektus. - Eseja. Seminārs. Rakstisks eksāmens. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Tests par transgēniem augiem - 10%
Tests par transgēniem dzīvniekiem - 10% Laboratorijas darba protokols 1 - 10% Laboratorijas darba protokols 2 - 10% Laboratorijas darba protokols 3 - 10% Laboratorijas darba protokols 4 - 10% Eseja par gēnu inženierijas problēmām - 10% Semināra prezentācija par gēnu inženierijas problēmām - 10% Rakstisks eksāmens - 20% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|