Kods | LUK716 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Biotehnoloģisko procesu tiesiskais regulējums un bioētika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Bioloģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Tālis Juhna, Iveta Lauva | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 2.0 (3.0 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursu īsteno Latvijas Universitāte, kursa izstrādātājs ir Signe Mežinska. . Studiju kursā studenti tiks iepazīstināti ar mūsdienu bioētikas pamatprincipiem un to pielietojumu saistībā ar biotehnoloģiju attīstību. Biotehnoloģiju un bioinženierijas kontekstā tiks analizēti nozīmīgākie ētikas jēdzieni, piemēram, ētiskie principi, atbildība u.c. Studiju kursa ietvaros studenti tiks iepazīstināti arī ar teorētisko pamatojumu risku izvērtēšanai un ētisku lēmumu pieņemšanai biotehnoloģiju un bioinženierijas praktiskajā pielietojumā.. Pilnu studiju kursa aprakstu skatīt: https://www.lu.lv/studijas/studiju-celvedis/programmu-un-kursu-katalogi/kursu-katalogs/?tx_lustudycatalogue_pi1[action]=detail&tx_lustudycatalogue_pi1[controller]=Course&tx_lustudycatalogue_pi1[course]=Biol3051.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir nodrošināt iespējas studentiem apgūt ar biotehnoloģiju un bioinženierijas ētisko un tiesisko regulējumu, veidot izpratni par biotehnoloģiju attīstības radītajām ētiskajām problēmām, kā arī attīstīt studentu ētiskās argumentācijas prasmes. Studiju kursa uzdevumi: • attīstīt studentu prasmes atpazīt un analizēt bioētikas problēmas biotehnoloģiju un bioinženierijas jomā; • attīstīt studentu spēju izprast un kritiski vērtēt bioētikas idejas un argumentus; • uzlabot studentu kritiskās domāšanas prasmes, risinot biotehnoloģiju un bioinženierijas ētiskās problēmas rakstiski un mutiskās diskusijās. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Izprot nozīmīgākās ētikas teorijas un bioētikas pamatprincipus; formulē biotehnoloģiju ētiskā un tiesiskā regulējuma galvenos aspektus; izklāsta nozīmīgākās ētiskās problēmas biotehnoloģiju un bioinženierijas jomā. - Individuālais un grupu darbs semināros. Uzdevumi e - studiju vidē. Rakstisks starppārbaudījums (kontroldarbs). Rakstisks gala eksāmens. Prot kritiski analizēt ētiskās problēmas biotehnoloģiju pielietojumā; aizstāvēt un pamatot savu viedokli bioētikas diskusijās. - Individuālais un grupu darbs semināros. Uzdevumi e - studiju vidē. Rakstisks starppārbaudījums (kontroldarbs). Rakstisks gala eksāmens. Spēj identificēt iespējamās ētiskās un tiesiskās problēmas un riskus biotehnoloģiju pielietojumā; īstenot ētiskā un juridiskā regulējuma prasības biotehnoloģiju un bioinženierijas praksē. - Rakstisks gala eksāmens. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Individuālais un grupu darbs eksāmenos - 20%
Uzdevumi e-studiju vidē - 20% Rakstisks starppārbaudījums (kontroldarbs) - 30% Rakstisks gala eksāmens - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|