Kods | LUK701 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ievads bioloģisko sistēmu dizainā | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Bioloģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Tālis Juhna, Iveta Lauva | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 (4.5 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Šo studiju kursu īsteno Latvijas Universitāte, studiju kursa izstrādātājs ir Indriķis Muižnieks.. Pilnu studiju kursu skatīt: https://www.lu.lv/studijas/studiju-celvedis/programmu-un-kursu-katalogi/kursu-katalogs/?tx_lustudycatalogue_pi1[action]=detail&tx_lustudycatalogue_pi1[controller]=Course&tx_lustudycatalogue_pi1[course]=Biol1095.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir ievadīt klausītājus studiju procesā, veicināt tālākajām studijām nepieciešamās pamatzināšanas par bioloģisko sistēmu uzbūves principiem, biotehnoloģijā izmantojamo šūnu un organismu struktūrām un to izmantošanas daudzveidību, vispārēju priekšstatu par biotehnoloģijas darba metodēm, galvenajām šūnas informācijas, enerģijas un vielu aprites norisēm un to regulāciju, apkārtējās vides signālu, uztveres, analīzes un apstrādes principiem šūnās, kā arī par bioloģiskā dizaina principu izmantošanas piemēriem inženiersistēmās. Studiju kursa uzdevumi: 1. Iepazīstināt studējošos Latvijas Universitātes studiju organizācijas un iekšējās kārtības nosacījumiem, ar studijām un studentu dzīvei pieejamajiem resursiem un to izmantošanas nosacījumiem. 2. Sniegt zināšanas vispārīgajos šūnas ķīmiskās uzbūves principos (makromolekulas, metabolīti). 3. Veidot zināšanu bāzi mikrobioloģijā un biotehnoloģijā. 4. Iepazīties ar klasiskajām un modernajām metodēm biotehnoloģijā izmantojamo organismu dizainam, apgūt iemaņas procesu dizaina veidošanā. 5. Izprast organismu metabolisma daudzveidības pamatus un ar piemēriem parādīt to izmantošanas iespējas cilvēkiem vajadzīgu produktu iegūšanai. 6. Apgūt informāciju par biotehnoloģisko procesu ekonomiskā izdevīguma un ētiskā vērtējuma principiem, vides un darba drošības pamatiem. 7. Apzināt pasaulē aktuālās biotehnoloģijas problēmas; iepazīt informācijas avotus biotehnoloģijas jomā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Prot raksturot LU struktūru, iekšējo kārtību un akadēmiski ētiku, studiju organizāciju; izprot biotehnoloģijas principus, galvenās izmantošanas jomas; definē šūnu kā ražotni; tās uzbūves principus, ģenētiskās informāciju, enerģijas un vielu apriti. - Kontroldarbi, praktiskie darbi, rakstisks eksāmens. Prot definēt metabolisma procesu klasifikācijas principus un to daudzveidības dizainu; raksturo imūnās atbildes, ķīmisko un fizikālo signālu uztveres un analīzes mehānismus; formulē biotehnoloģisku risinājumu piemērus, veiksmes un problēmas. - Kontroldarbi, praktiskie darbi, rakstisks eksāmens. Prot orientēties LU studiju kārtībā, pārzina studenta pienākumus un tiesības; veic elementārus aprēķinus bioloģijas un ķīmisko eksperimentu plānošanai, procesu shēmas izveidošanai datorprogrammā; sadarbojas un izpilda uzdevumus grupu darbā (2-3 cilvēku grupās). - Kontroldarbi, praktiskie darbi, rakstisks eksāmens. Spēj organizēt un plānot savu studiju darbu Latvijas Universitātē; saskata un raksturo dažādu organismu izmantošanas iespējas medicīniskajā, pārtikas, vides un rūpnieciskajā biotehnoloģijā. - Kontroldarbi, praktiskie darbi, prezentācija, rakstisks eksāmens. Spēj pamatot izvēles potenciālās nodarbinātības un uzņēmējdarbības jomas, kur nepieciešamas zināšanas un kur var izmantot biotehnoloģiskos risinājumus. - Kontroldarbi, praktiskie darbi, prezentācija, rakstisks eksāmens. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Četri elektroniski kontroldarbi pēc 3.-6. tēmas - 25%
Ieskaite par praktiskajiem darbiem - 10% Semināra prezentācijas vērtējums par IGEM projektu - 15% Elektroniski aizpildāms rakstiskais eksāmens - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Vidusskolas (K12) priekšzināšanas bioloģijā un ķīmijā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|