Kods | ĶTM102 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ķīmiskā rūpniecība un ilgtspēja | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Ķīmija un ķīmijas tehnoloģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Māris Turks, Inga Lapiņa, Andis Šlaitas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 8.0 (12.0 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss paredzēts, lai veidotu padziļinātu izpratni par ražošanas stadijām un attīstības procesiem no idejas līdz pat gatavam produktam, ķīmiskās rūpniecības uzņēmumu ilgtspēju un sociālo atbildību, kvalitātes vadības sistēmu un tās uzraudzību, kā arī ar to saistīto risku pārvaldību, nozarei saistošajiem starptautiskajiem un Latvijai specifiskajiem standartiem, to lietojumu ķīmiskās rūpniecības uzņēmumos. Studējošais iegūst zināšanas par galvenajiem ražošanas procesiem, cilvēkresursu un projektu plānošanu, darba organizēšanu, izejvielu sagādi, procesu vadību, pastāvīgu pilnveidi un integrētas vadības sistēmas pamatprincipiem. Studiju process ir orientēts uz integrētu teorētisko zināšanu veidošanu un praktisku pielietošanu, kā arī studentu profesionālās kompetences pilnveidi.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir radīt priekšstatu par galvenajiem ķīmiskās rūpniecības organizatoriskajiem procesiem un attīstīt studentu teorētiskās zināšanas un profesionālās prasmes ķīmiskās rūpniecības uzņēmumu pārvaldībā un ražošanas procesa kvalitātes kontrolē. Studiju kursa uzdevumi: - sniegt zināšanas ķīmiskās ražošanas organizācijā un vadīšanā, un attīstīt prasmi analizēt un risināt dažādas vadības problēmas uzņēmumā; - veidot izpratni par uzņēmumu darbības ilgtspēju vietējā un globālā vidē, biznesa ētiku un sociāli atbildīgu stratēģiju ķīmiskās rūpniecības uzņēmumos; - veidot prasmi identificēt ķīmiskās rūpniecības uzņēmuma procesus un apakšprocesus, vajadzīgos resursus un īstenojamo uzraudzību, pielietojot kvalitātes vadības metodes un ievērojot plašāk lietoto starptautisko un nozares specifisko standartu prasības un vadlīniju ieteikumus; - veidot izpratni par riska jēdzienu, risku identifikācijas un novērtēšanas metodēm, to lietojumu ķīmiskās rūpniecības uzņēmuma kvalitātes sistēmas un vides pārvaldībā; - attīstīt prasmi risināt ķīmiskās rūpniecības uzņēmumam nozīmīgus ar kvalitāti un vidi saistītus problēmjautājumus, integrējot risinājumus uzņēmuma pārvaldības sistēmā savas profesionālās kompetences ietvarā, lai īstenotu sociāli atbildīgu un ilgtspējīgu uzņēmuma darbības stratēģiju. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Izprot ilgtspējīgas ražošanas būtību, uzdevumus, spēj analizēt un raksturot ražošanas resursus. - Pārbaudes veidi: rakstveida pārbaudes darbs par ražošanas uzņēmuma nepieciešamajiem resursiem. Spēj plānot un organizēt ražošanas tehnisko sagatavošanu, aprēķināt un analizēt ražošanas jaudu, un tās izmantošanas iespējas. - Pārbaudes veidi:1) Grupas projekta izstrāde un prezentācija. 2) Eksāmens. Prot analizēt un risināt dažādas vadības problēmsituācijas uzņēmumā. Uzrāda kritiskās domāšanas, analītiskās, argumentēšanas un informācijas apstrādes prasmi. - Pārbaudes veidi: Situācijas risināšana (Case study) (1). Pārzina galvenos instrumentus un priekšnoteikumus, lai veidotu savstarpējās uzticēšanās un cieņas vidi uzņēmumā. Spēj risināt ar komandas/personāla vadību un personāla apmierinātību saistītos jautājumus. - Pārbaudes veidi: 1) Situācijas risināšana (Case study) (2). 2) Eksāmens. Izprot sociāli atbildīgu uzņēmuma darbības stratēģiju, spēj pamatot savu viedokli. - Pārbaudes veidi: 1) Tests (1). 2) Individuālais studiju darbs. Pārzina starptautiskos un nozares specifiskos standartus, to lietojumu ķīmiskās rūpniecības uzņēmumos. Izprot un spēj izskaidrot kvalitātes, vides un ar to saistīto risku pārvaldības, pārvaldības sistēmu būtību. - Pārbaudes veidi: 1) Tests (2). 2) Individuālais studiju darbs. Izprot un spēj izmantot risku identifikācijas un novērtēšanas metodes, vides aspektu identifikācijas metodes. Prot izvēlēties un pielietot efektīvu pieeju problēmu risināšanā, demonstrē spējas atspoguļot problēmu risināšanas procesu, lai iegūtu kopsavilkumu par apgūto. - Pārbaudes veidi: 1) Individuālais studiju darbs. 2) Eksāmens. Spēj identificēt ķīmiskās rūpniecības uzņēmumam raksturīgos kvalitātes vadības aspektus, lai sekmētu uzņēmuma ilgtspējīgu darbību un īstenotu sociāli atbildīgu un ētisku uzņēmuma darbības stratēģiju. - Pārbaudes veidi: 1) Individuālais studiju darbs. 2) Eksāmens. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Dalība nodarbībās - 5%
Analītisks rakstveida pārbaudes darbs par ražošanas uzņēmuma nepieciešamajiem resursiem - 5% Grupas projekta izstrāde un prezentācija - 10% Situācijas risināšana (Case study) - 10% Individuālais studiju darbs - 30% Testi (1 un 2) par teorētisko nostādņu izpratni - 10% Eksāmens - 30% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Inovatīvu produktu izstrāde un uzņēmējdarbība. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|