Kods | VSL717 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Angļu valodā runājošo valstu mācība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Valodas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Tatjana Smirnova, Ņina Karagodina, Irina Liokumoviča, Tatjana Kelebeka, Jūlija Kučerova | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 (4.5 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Apzinoties valodas lietojuma sociokulturālo aspektu svarīgumu, studiju kursa programma, kura veltīta angļu valodā runājošām valstīm, sniedz pārskatu par ģeogrāfiju, vēsturi, kultūru, vērtībām, politiskajām un ekonomiskajām sistēmām tādās angliski runājošajās valstīs kā ASV, Apvienotā Karaliste, Kanāda, Austrālija un Jaunzēlande. Studiju kursa ietvaros studenti papildina un pilnveido savas zināšanas un izpratni par kultūru un iegūst lietderīgu sociāli pragmatisku kompetenci, lai būtu veiksmīgi komunikatori angliski runājošajā vidē. Studiju kursa programma nodrošina interaktīvu mācību vidi, kas veicina studentu aktīvu mācīšanos, zinātkāri un ziņkāri. Studenti pārrunā dažādu dzīves jomu situācijas un sniedz informatīvu viedokli par ekonomiskiem, politiskiem un sociāliem procesiem, kas notiek angļu valodā runājošās valstīs.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir attīstīt studentu zināšanas par kultūru un veicināt izpratni par sociālās, politiskās, ekonomiskās un kultūras dzīves aspektiem angliski runājošajās valstīs, izskatot tādus jautājumus kā ģeogrāfija, vēsture, dabas resursi, ekonomika, iedzīvotāji, kultūra u.c. Sudiju kursa uzdevumi: 1) attīstīt studenta faktiskās, sociālās un kultūras zināšanas uz esošo zināšanu bāzes; 2) attīstīt studenta starpkultūru apzināšanos; 3) uzlabot studenta sociāli pragmatisko kompetenci, kļūstot par veiksmīgu komunikatoru; 4) attīstīt studenta spēju skatīt procesus un problēmas konkrētā valstī kontekstā ar tādām pašām parādībām globālā mērogā, identificēt līdzības un atšķirības starp valstīm, novērtēt kultūras daudzveidību; 4) attīstīt studenta prasmi mutiski un rakstiski sniegt kursā apgūtās zināšanas par angļu valodā runājošām valstīm. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj skatīt procesus un problēmas konkrētā valstī kontekstā ar tādām pašām parādībām globālā mērogā, identificēt līdzības un atšķirības starp valstīm, novērtēt kultūras daudzveidību. - Esejas par kāda angļu valodā runājošas valsts dzīves aspekta salīdzinošo analīzi, eksāmens. Pārzina angļu valodā runājošo valstu sociālos, politiskos, ekonomiskos un kultūras dzīves aspektus. - Prezentācija. Prot mutiski un rakstiski sniegt kursā apgūtās zināšanas par angļu valodā runājošām valstīm. - Esejas par kāda angļu valodā runājošas valsts dzīves aspekta salīdzinošo analīzi, eksāmens. Ir attīstījuši starpkultūru apzināšanos un ieguvuši sociāli pragmatisko kompetenci, lai kļūtu par veiksmīgiem komunikatoriem angļu valodā runājošā vidē. - Dalība diskusijās lekciju laikā. Prezentācija. Spēj atlasīt nepieciešamo informāciju, sagatavot referātu, apkopot un demonstrēt kursā iegūtās zināšanas un prasmes. - Prezentācija. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Dalība lekcijās, diskusijās - 10%
3 esejas - 30% Prezentācija - 10% Eksāmens - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Vidējās izglītības mācību iestādē iegūtās pamatzināšanas par angļu valodā runājošo valstu ģeogrāfiju, vēsturi, ekonomiku un kultūru. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|