Kods | ĶVT743 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Masas pārneses procesi un iekārtas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Ķīmija un ķīmijas tehnoloģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Agnese Stunda-Zujeva | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 (6.0 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursā tiek aplūkoti masas pārneses procesi: ietvaice, pārtvaice (destilācija un rektifikācija), adsorbcija, absorbcija, jonapmaiņa, žāvēšana, kristalizācija un ekstrakcija; kā arī masas pārneses iekārtas, to uzbūve, salīdzināti darbības principi un dažādas aprēķinu metodikas. Studentam tiek veidota izpratne, kā šos procesus kontrolēt, paaugstināt attiecīgo ražošanas posmu efektivitāti un izvēlēties optimālas ražošanas iekārtas. Tiek analizēti daudzveidīgi piemēri no ķīmiskās ražošanas un vides piesārņojuma ierobežošanas jomām. Liels uzsvars tiek likts uz zināšanu nostiprināšanu praktiski darbojoties ar iekārtām laboratorijas darbos.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt izpratni par masas pārneses procesiem un iekārtām. Studiju kursa uzdevums ir attīstīt studentos tehnoloģisko domāšanu balstoties uz masas pārneses procesu analīzi katrā tehnoloģiskajā procesā atsevišķi un visai sistēmai kopumā; attīstīt kritisko domāšanu un prasmi patstāvīgi risināt problēmas; sagatavot studējošos turpmākam pētniecības darbam zinātnē un industrijā. Laboratorijas darbos tiek attīstīta spēja plānot savu darbu un prognozēt tā iznākumu, kritiski izvērtēt notiekošā procesa gaitu un iegūtos rezultātus, salīdzinot tos ar literatūru. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Students spēj analizēt masas pārneses procesus, to ietekmējošos parametrus. - Praktiskās nodarbības (prasme izstrādāt risinājumu, diskutēt un aizstāvēt savu viedokli, pamatot to ar literatūru un aprēķiniem.), kontroldarbs, eksāmens. Spēj salīdzināt un izvēlēties konkrētas masas pārneses iekārtas izvēlētajam lietošanas mērķim, raksturot iekārtu tipu priekšrocības un trūkumus. - Praktiskās nodarbības (prasme izstrādāt risinājumu, diskutēt un aizstāvēt savu viedokli, pamatot to ar literatūru un aprēķiniem.), kontroldarbs, eksāmens. Spēj noteikt optimālos procesa parametrus un aprēķināt iekārtu parametrus. - Praktiskās nodarbības (prasme izstrādāt risinājumu, diskutēt un aizstāvēt savu viedokli, pamatot to ar literatūru un aprēķiniem.), kontroldarbs, eksāmens. Spēj pielietot iegūtās zināšanas praksē, pieņemt lēmumus, plānot savu darbu un prognozēt tā iznākumu, kritiski izvērtēt notiekošā procesa gaitu un iegūtos rezultātus, salīdzināt tos ar literatūru. Demonstrē kritisko domāšanu un prasmi patstāvīgi risināt problēmas - Praktiskās nodarbības un laboratorijas darbi (literatūras datu vākšana atbilstoši izvirzītajai problemātikai, eksperimentālā plāna sagatavošana atbilstoši darba uzdevumam, iekārtu un mērierīču izvēle, eksperimenta patstāvīga veikšana un rezultātu analīze, salīdzinot ar literatūras datiem) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Praktiskie darbi - 30%
Laboratorijas darbi - 30% Kontroldarbi - 15% Eksāmens - 25% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Matemātika, Fizika (mehānikas nodaļas), Ķīmijas tehnoloģijas procesi un aparāti vai Fluidu mehānika, Siltumprocesi un tiem pielīdzināmi studiju kursi. Pamatizpratne par masas pārneses procesiem. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|