Kods | ĶVT742 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Zāļu piegādes sistēmas un nanotehnoloģijas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Ķīmija un ķīmijas tehnoloģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Dagnija Loča, Arita Dubņika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 5.0 (7.5 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Tradicionālās zāļu piegādes metodes (tabletes, intravenozas injekcijas, infūzijas, svecītes, pilieni u.c.) ne vienmēr ir selektīvas, līdz ar to aktīvā viela nonāk ne tikai mērķaudos, bet izplatās pa visu organismu. Zāļu piegādes sistēmu galvenais uzdevums ir nodrošināt efektīvu zāļu piegādi zināmā laikā un koncentrācijā, kā arī virzīt aktīvās vielas uz vēlamo audu vai šūnu grupām, vienlaicīgi samazinot nevēlamās blakusparādības uz citiem audiem vai šūnām. Apgūstot studiju kursu studenti spēs orientēties tradicionālo un modificēto zāļu piegādes sistēmu veidos, īpašībās, funkcionalitātē un pielietojamībā. Studiju kursa laikā tiks apgūti dažādi zāļu piegādes sistēmu pagatavošanas un raksturošanas paņēmieni, kas radīs izpratni par konkrētu aktīvās vielas nesēju piemērošanu nepieciešamajam medikamenta izdalīšanās profilam un pielietojumam. Studiju kurss sastāv no lekcijām, laboratorijas darbiem un praktiskajām nodarbībām.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir pilnveidot studējošo izpratni par dažādu zāļu piegādes sistēmu veidiem un nanothnoloģijām un to īpašībām, pilnveidošanu, materiālos notiekošo procesu izpēti un analīzi ar mērķi izprast materiālu īpašību sasaisti ar to potenciālo pielietojumu dažādu medikamentu piegādei mērķaudos. Studiju kursa uzdevumi: 1. Sniegt pārskatu par galvenajiem zāļu piegādes sistēmu veidiem un nanotehnoloģijām un radīt izpratni par materiālu īpašību sasaisti ar to potenciālo pielietojumu. 2. Attīstīt prasmi interpretēt un pielietot iegūtās zinātniskās un tehnoloģiskās atziņas praktisku uzdevumu risināšanā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj orientēties tradicionālo zāļu piegādes sistēmu veidos, īpašībās, funkcionalitātē un pielietojamībā. - Pārbaudes veidi: kontroldarbs, eksāmens.
Kritēriji: students spēj definēt tradicionālo zāļu piegādes sistēmu veidus, īpašības, funkcionalitāti un pielietojamību. Spēj orientēties modificēto zāļu piegādes sistēmu veidos, īpašībās, funkcionalitātē un pielietojamībā. - Pārbaudes veidi: kontroldarbs, eksāmens. Kritēriji: students spēj definēt modificēto zāļu piegādes sistēmu veidus, īpašības, funkcionalitāti un pielietojamību. Spēj piemērot konkrētus aktīvās vielas nesējus nepieciešamajam izdalīšanās profilam un pielietojumam. - Pārbaudes veidi: eksāmens. Kritēriji: students pārzina un orientējas aktīvo vielu nesēju pagatavošanas tehnoloģijās un spēj definēt to pielāgošanu noteiktam izdalīšanās profilam un pielietojumam. Pārzina un prot pielietot dažādus zāļu piegādes sistēmu pagatavošanas un raksturošanas paņēmienus. - Pārbaudes veidi: laboratorijas darbs. Kritēriji: izpildīts laboratorijas darba uzdevums, apkopoti un statistiski izvērtēti iegūtie rezultāti, veikti pamatoti secinājumi un prezentētas iegūtās atziņas. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
1. Kontroldarbs - 10%
2. Kontroldarbs - 10% 1. Laboratorijas darbs - 15% 2. Laboratorijas darbs - 15% 3. Laboratorijas darbs - 15% 4. Laboratorijas darbs - 15% Eksāmens - 20% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Priekšzināšanas dabaszinātnēs, ķīmijā, medicīnā, materiālzinātnēs vai inženierzinātnēs. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|