Kods | ĶVT737 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Tīrākas ražošanas principi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Ķīmija un ķīmijas tehnoloģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Valdemārs Ščerbaks, Oskars Kurpnieks | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 (4.5 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kursa ietvaros tiek izskaidrota ražošanas tehnoloģiju saistība ar vides pārvaldes un vides aizsardzības normatīviem. Vides politika, vides konvencijas un ES direktīvas uzņēmējdarbības plānošanai, patērētāju un klientu de facto prasību kopums. Tīrākas ražošanas pamatkritēriji - labākie pieejamie tehniskie paņēmieni: BAT, BREF un Pasaules Banka rekomendācijas. Praktiskajos darbos studentiem ir iespēja izstrādāt rekomendācijas tīrākas ražošanas principu ieviešanai konkrētā ražošanā, pamatot risinājumu izvēli un aizstāvēt savu darbu prezentācijas laikā, bet lomu spēlēs - analizēt citu studentu rekomendācijas un pieņemt lēmumus.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: attīstīt zināšanas par ražošanas tehnoloģiju saistību ar vides pārvaldes un vides aizsardzības normatīviem, vides politiku, vides konvencijas un ES direktīvas uzņēmējdarbības plānošanai, kā arī patērētāju un klientu de facto prasību kopumu. Studiju kursa uzdevums: sniegt zināšanas par tīrākas ražošanas pamatkritērijiem - labākajiem pieejamie tehniskie paņēmieniem (BAT, BREF), labāko ražošanas praksi (GMP), labāko laboratorijas praksi (GLP). | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Pārzina un prot analizēt BAT rekomendācijas, ņemot vērā Valdības deklarācijas uzdevumus vides aizsardzības jomā. - Pārbaudes veids: studentu individuāli referāti - prezentācijas par BAT pielietošanu uzdotā nozare.
Kritēriji: students spēj pamatot BAT rekomendācijas, prot atbildēt uz auditorijas un pasniedzēja jautājumiem. Pārzina un prot analizēt BREF rekomendācijas, ņemot vērā Valdības deklarācijas uzdevumus vides aizsardzības jomā. - Pārbaudes veids: studentu individuāli referāti - prezentācijas par BREF pielietošanu uzdotā nozare. Kritēriji: students spēj pamatot BREF rekomendācijas, prot atbildēt uz auditorijas un pasniedzēja jautājumiem. Spēj izstrādāt un pamatot tīrākas ražošanas ieviešanas tehnoloģisko shēmu, izmantojot tīrākas ražošanas pamatkritērijus. - Pārbaudes veids: individuāls kursa darbs, kas tiek prezentēts nodarbībās laikā. Kritēriji: students spēj izmantot, analizēt iegūtās teorētiskās zināšanas, kā arī pamatot izstrādāto tīrākas ražošanas iekārtu. Spēj izstrādāt tehnoloģisko shēmu atbilstoši labākās ražošanas prakses prasībām. - Pārbaudes veids: eksāmens. Students izstrādā individuālu referātu par uzdoto tēmu un prezentē to eksāmena laikā. Kritēriji: students prot analizēt un pielietot iegūtās teorētiskās zināšanas un izstrādāt tehnoloģisko shēmu. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Individuāli referāti - prezentācijas - 30%
Individuāls kursa darbs - 30% Eksāmens - 40% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Pārzināt ķīmijas tehnoloģijas pamatprocesus un aparātus. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|