Kods | ĶOS740 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Farmaceitisko preparātu tehnoloģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Ķīmija un ķīmijas tehnoloģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Aigars Jirgensons, Gints Šmits, Māra Jure | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 (6.0 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss sniedz kompetenci farmaceitiskās ražošanas raksturīgākajos procesos un izmantojamajā aparatūrā, attiecīgajos likumdošanas jautājumos un kvalitātes prasībās, ekonomiskajos apsvērumos, ražošanas organizēšanas pamatprincipos, sintēzes metožu optimizācijā, liela apjoma sintēzes metožu izveidošanā. Tiek sniegta tehnoloģiski problemātisko procesu analīze. Students apgūst farmaceitisko preparātu ražošanas iekārtu un darba vides modelēšanu, drošības aspektus.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir sniegt teorētiskās zināšanas un praktiskās iemaņas farmaceitisko preparātu ražošanā, sākot no sintēzes metožu optimizācijas un mērogošanas, tehnoloģisko procesu izveides un ražošanas organizēšanas jautājumiem, procesu un iekārtu izvēles, iekārtu un darba vides modelēšanas, līdz likumdošanas jautājumiem, ekonomiskajiem un darba drošības apsvērumiem, kvalitātes kontrolei un nodrošināšanai. Studiju kursa uzdevumi ir sniegt tādu kompetenci, lai iegūtās zināšanas, prasmes un praktiskās iemaņas studentam ļautu piedalīties preparātu tehnoloģisko procesu izveidošanā un kontrolē gan pētnieciskajās, gan industriālajās laboratorijās. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Pārzina liela apjoma sintēzes ceļa izveidošanas teorētiskos pamatprincipus. - Kontroldarbi, eksāmens.
Kritēriji: students spēj veikt zāļvielas atklāšanas ceļa un liela apjoma sintēzes ceļa salīdzinošu analīzi, par pamatu izmantojot zinātniskajā literatūrā publicētu pētījumu, spēj izvēlēties optimālāko risinājumu produkta rūpnieciskai ražošanai. Pārzina zāļvielu ražošanas telpu iekārtojuma prasības, iekārtu darbības principus un izmantošanas iespējas. - Kontroldarbi, eksāmens. Kritēriji: students uzrāda kompetenci zāļvielu ražošanas telpu iekārtojumu prasībās, spēj izvēlēties atbilstošāko aparatūru un procesus konkrēta produkta ražošanai, spēj organizēt un realizēt farmaceitiskās ražošanas procesu. Spēj modelēt ražošanas iekārtas un darba vidi atbilstoši izvirzītajam uzdevumam. - Kontroldarbi, eksāmens. Kritēriji: izmantojot pieejamās ražošanas iekārtas un konkrēto darba vidi students spēj tās modelēt, lai realizētu paredzētos procesus. Spēj veikt liela apjoma sintēzi laboratorijā vai ražošanas iecirknī. - Laboratorijas darbi zāļvielu ražošanas uzņēmumos. Kritēriji: students praktiski pierādījis spēju veikt dotā produkta sintēzes mērogošanu un realizēt liela apjoma sintēzi konkrētajos apstākļos. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Kontroldarbs Nr. 1 - 25%
Kontroldarbs Nr. 2 - 25% Kontroldarbs Nr. 3 - 25% Eksāmens - 25% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Organiskās, vispārīgās un analītiskās ķīmijas zināšanas bakalaura programmas līmenī. Vēlamas padziļinātas zināšanas par organisko savienojumu sintēzes metodēm un reakciju mehānismiem. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|