IIU708 Produktu dizains un attīstība

Kods IIU708
Nosaukums Produktu dizains un attīstība
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Augstākā līmeņa, Profesionālais
Tematiskā joma Inovācijas
Struktūrvienība Inženierekonomikas un vadības fakultāte
Mācībspēks Elīna Gaile-Sarkane
Kredītpunkti 6.0 (9.0 ECTS)
Daļas 1
Anotācija Galvenā vērība studiju kursā tiek pievērsta mārketinga, projektēšanas un ražošanas funkciju saistībai, radot jaunu produktu/pakalpojumu. Studenti apgūst metodes un instrumentus, kas tiek pielietoti jaunu produktu radīšanas procesā. Studiju kursa laikā studentiem jāizstrādā reāls jauna produkta vai pakalpojuma prototips..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Studiju kursa ievads. Ievads ražojumu izstrādes procesā. Belbin tests. 2 6 1 7
Projekta priekšlikuma prezentācija. Projektu izvēle. Projekta grupu izveidošana. Projektu vadīšana. 4 8 2 10
Pircēju vajadzību identificēšana. Izstrādājumu specifikācija. 12 12 6 18
QFD matrica. Koncepcijas radīšana. 6 10 3 13
Produktu plānošana. Koncepcijas izvēle. 10 22 6 26
TRIZ metode jaunu produktu izstrādāšanā. Izvēlēto koncepciju prezentācija. 6 14 3 17
Pakalpojumu izstrādāšana. 6 10 3 13
Patenti un intelektuālais īpašums. 4 10 2 12
Koncepcijas testēšana. 6 8 3 11
Izstrādājuma arhitektūra. Industriālais dizains. 10 12 5 17
Izstrāde ražošanai. Paraugu izstrāde. Ražojuma aptuvenā izstrāde. Ražojumu izstrādes ekonomika. 20 20 10 30
Prototipu un projektu prezentācija. 10 12 10 12
Kopā: 96 144 54 186
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir sistematizēt un padziļināt zināšanas jaunu produktu un tā dizaina izstrādāšanas jautājumos, lai studējošie spētu izmantot iegūtās zināšanas, prasmes un metodoloģiskās spējas darba situācijās, un profesionālajā attīstībā. Studiju kursa uzdevumi: 1. Attīstīt studējošo kompetences jaunu produktu plānošanā un izstrādāšanā, un pielietot tās praksē. 2. Veicināt vispārējo jaunrades un plānošanas prasmju attīstību, veicināt prasmi prezentēt individuālās idejas.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Spēj projektēt, plānot un izstrādāt jaunus produktus, integrējot un kombinējot teorētiskās un praktiskās zināšanas. - Individuālie vai grupas projekti. Iegūto rezultātu prezentēšana nodarbībā.
Spēj integrēt, kombinēt, apvienot dažādus risinājumus jaunu produktu izstrādāšanā. Balstoties uz grupas darba un diskusiju rezultātiem sintezēt jaunas idejas. - Praktiskie darbi nodarbībās.
Spēj atrast nepieciešamo informāciju par konkrētu jautājumu, to izvērtēt. Spēj izskaidrot šo informāciju un pasniegt to citiem. - Individuālie vai grupas projekti. Iegūto rezultātu prezentēšana nodarbībā.
Spēj noteikt patērētāju vajadzības, prot analizēt un diskutēt par dažādām jaunu produktu radīšanas problēmsituācijām. Prot atrast atbalstošākās produktu izstrādāšanas metodes un pielietot tos praksē. - Individuālie vai grupas projekti. Iegūto rezultātu prezentēšana nodarbībā.
Pārzina jaunrades metodes un to nozīmi jaunu produktu izstrādāšanā. Studenti prot praktiski izmantot tādas metodes kā TRIZ, Prāta vētra u.c. - Individuālie vai grupas projekti. Iegūto rezultātu prezentēšana nodarbībā.
Pārzina un orientējas intelektuālā īpašuma jautājumos, prot analizēt patentu informāciju un izmantot to jaunu produktu izstrādāšanā. - Grupas darbs.
Prot izstrādāt produktu prototipus, veikt produktu ekonomisko izvērtēšanu, plānot mārketinga aktivitātes un pārdošanas apjomus. Studenti prot izstrādāt piedāvājumus potenciālajiem investoriem. - Individuālie vai grupas projekti. Iegūto rezultātu prezentēšana.
Prot atšķirt, attiecināt un izskaidrot dažādus ekonomiskos un tehniskos rādītājus un indikatorus, izvēlēties no tiem situācijas risināšanai atbalstošākos. - Individuālie vai grupas projekti. Iegūto rezultātu prezentēšana nodarbībā.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Darba kvalitāte projekta uzdevumos - 70%
Noslēguma pārbaudes darbs - projekta un prototipa prezentācija - 30%
 
Priekšzināšanas Studiju kursam ir integrējoša loma, jo tas apvieno zināšanas, kas iegūtas ekonomikā, uzņēmējdarbības vadīšanā uzņēmējdarbības plānošanā, u.c.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP EKPS Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 6.0 9.0 2.0 4.0 0.0 *

Kursa apgūšanas cena klausītājam Pilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Neklātiene
Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]