Kods | RTC407 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Kiberdrošība un e-studiju tehnoloģijas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Aleksandrs Gorbunovs | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 (6.0 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Personīgo datu drošība, kiberdrošība ir tēmas, kas mūsdienās skar jebkuru ar datu apmaiņu un glabāšanu saistītu darbību. Personības apdraudējumus var izraisīt jebkura pavirša rīcība ar saviem identifikatoriem. Studiju kursa ietvaros tiek radīta izpratne par to, kā izsargāties no šiem uzbrukumiem un mazināt savus apdraudējumu riskus gūt prasmes novērtēt apdraudējumus un personīgo datu zaudēšanas riskus e-studiju vidēs.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir dot izpratni par to, kā izsargāties no kiberuzbrukumiem un mazināt savus apdraudējumu riskus, kā arī gūt prasmes novērtēt apdraudējumus un personīgo datu zaudēšanas riskus e-studiju vidēs. Studiju kursa uzdevumi ir: 1. Sniegt zināšanas par kiberielaušanos, vīrusiem, ļaunatūru, sociālās inženierijas metodēm. 2. Attīstīt zināšanas un prasmes par datu aizsardzību datorā un internetā. 3. Radīt izpratni par sociālajiem tīkliem un riskiem populārākajās e-studiju komunikāciju vidēs. 4. Attīstīt prasmes par bērnu drošību e-studiju vidēs un internetā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Pārzina kiberdrošības jēdzienus. Spēj noteikt un aprakstīt drošības riskus. - Interaktīvs tests, studentu diskusijas Moodle, eksāmens. Izprot programmatūras ievainojamības un tīmekļa drošību. Pārzina populārāko ļaunatūru veidus. Pārzina populārākos antivīrusus. - Interaktīvs tests, studentu diskusijas Moodle, eksāmens. Izprot sociālās inženierijas metodes, prot atpazīt populārāko sociālo inženieriju un aprakstīt, kā tas darbojas. Izprot drošību sociālajos medijos, e-studiju sistēmās, tiešsaistes norēķinu sistēmās un e-grāmatveikalos. - Interaktīvs tests, studentu diskusijas Moodle, eksāmens. Izprot kriptogrāfiju un autentifikāciju. Pārzina paroles izveides kritērijus. - Interaktīvs tests, studentu diskusijas Moodle, eksāmens. Izprot operētājsistēmu drošību. Prot veikt drošības iestatījumus operētājsistēmās. - Interaktīvs tests, studentu diskusijas Moodle, eksāmens. Prot aprakstīt atšķirību starp tīkla veidiem (kabelis. bezvadu, mobilais), identificēt bezvadu drošības standartus un noteikt riskus. Izprot e-pasta šifrēšanu, steganogrāfiju, dokumentu šifrēšanu, datoru šifrēšanu. - Interaktīvs tests, studentu diskusijas Moodle, eksāmens. Prot aprakstīt VPN lietojumus. Pārzina, kā aizsargāties pret pārtveršanu. Izprot ierīces drošības kritērijus. Izprot ugunssienas, robežmaršrutētājus. - Interaktīvs tests, studentu diskusijas Moodle, eksāmens. Pārzina mākoņpakalpojumu un datu drošību, datu dublēšanas stratēģiju. Pārzina droša attālinātā darba un e-studiju komunikācijas principus. - Interaktīvs tests, studentu diskusijas Moodle, eksāmens. Pārzina mobilo platformu drošības riskus. Prot uzstādīt pretvīrusu un pretspiegprogrammatūru mobilajos tālruņos un noteikt spiegprogrammatūras simptomus. - Interaktīvs tests, studentu diskusijas Moodle, eksāmens. Pārzina e-studiju mērķgrupu drošības riskus internetā un e-studiju vidēs. - Interaktīvs tests, studentu diskusijas Moodle, eksāmens. Izprot uzticamas skaitļošanas standartu. Pārzina kiberdrošības pārvaldību e-studiju tehnoloģiju kontekstā. Prot drošības risku identificēšanu un to novēršanu pasākumu plāna izveidē. - Praktiskais darbs - plāna parauga izveide, eksāmens. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Interaktīvie testi - 20%
Praktiskais darbs - 30% Eksāmens - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Pamatprasmes datora un interneta lietošanā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|