Kods | VAS022 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Aprites cikla analīze | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vides inženierzinātnes un pārvaldība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Francesco Romagnoli, Jūlija Gušča | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 10.0 (15.0 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Dzīves jeb aprites cikla analīze (DCA) ir svarīga metode produktu, procesu vai pakalpojumu vispārējās ietekmes uz vidi novērtēšanai visam produktu, procesu vai pakalpojumu dzīves ciklam. Metode arvien biežāk tiek izmantota kā lēmumu pieņemšanas atbalsta instruments politikas veidošanā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis ir padziļināt zināšanas par dzīves cikla analīzi, veicot praktisku izpēti – konkrētus dzīves cikla analīzes projektus. Analīzes laikā students patstāvīgi veic inventarizācijas analīzi, identificē materiālus un procesus, analizē datu vākšanas metodes rezultātus; veic ietekmes analīzi, identificē un kvantitatīvi novērtē pētītās sistēmas ietekmi uz vidi, ekonomiku un sociālo ietekmi. Salīdzina alternatīvus risinājumus, novērtē ietekmi uz cilvēku veselību un drošību, nosaka sistēmas riskus un ierobežojumus; veic ietekmju aprēķinus ar datorprogrammas palīdzību. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Students spēj patstāvīgi izvērtēt un izvēlēties pētījumam atbilstošākās metodes, izprot metožu trūkumus un pozitīvos aspektus. - Pārbaudes veids: eksāmens, veiktā projekta aizstāvēšana.
Kritēriji: students pārvalda ACA metodi, spēj patstāvīgi plānot, strukturēt un vadīt DCA veikšanu. Students izprot inventarizācijas un ietekmes analīzes, spēj izvērtēt un analizēt iegūtos rezultātus. - Pārbaude: laboratorijas un praktiskie darbi, eksāmens. Kritēriji: students spēj identificēt materiālus un procesus, kā arī vides, ekonomiskās un sociālās ietekmes, pārzina datu vākšanas metodes. Students prot izpildīt ACA ar datorprogrammas palīdzību. - Pārbaude: laboratorijas un praktiskie darbi. Kritēriji: students pārvalda datorprogrammu, un izvēloties piemērotus datus, spēj veikt ACA, saprast un interpretēt rezultātus. Students izprot ACA rezultātus un spēj veikt kritisku analīzi un izvirzīt uzlabojuma idejas. - Pārbaude: laboratorijas un praktiskie darbi, eksāmens. Kritēriji: students, veicot patstāvīgu analīzi, spēj salīdzināt alternatīvus risinājumus un veikt ietekmju imitācijas aprēķinus. Students spēj kritiski izvērtēt citas DCA rezultātus. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Dzīves cikla analīze maģistrantūras studiju līmenī | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|