Kods | KFO703 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Fizika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Fizika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Juris Blūms, Ilze Klincāre, Anželika Blūma | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 8.0 (12.0 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Fizika apkopo faktus un zināšanas par visiem apkārtnē notiekošajiem procesiem, visos vielas līmeņos, no procesiem atomos un elementāro daļiņu pasaulē līdz Visumam kopumā, izmantojot kopīgu fizikālo raksturlielumu un fundamentālo dabas likumu sistēmu. Fizikā tiek veidoti reālo procesu un objektu matemātiskie modeļi kuri apraksta pētāmo objektu (procesu) īpašības ar noteiktu fizikālo lielumu skaitliskām vērtībām. Fizikas studiju kurss ir inženiera teorētiskās sagatavotības fundamentāla bāze, bez kuras inženiera tālāka veiksmīga darbība nav iespējama. Studiju kurss sniedz, uz augstskolas matemātikas balstītas, teorētiskās pamatzināšanas mehānikā, molekulārā fizikā un termodinamikā, elektromagnētismā, viļņu un kvantu optikā, kvantu mehānikā, cietvielu fizikā, atomfizikā, atomu kodolu un elementārdaļiņu fizikā. Studiju kursa nozīmīga daļa ir veltīta praktiskām darbībām, aktuālām attīstības tendencēm dabaszinātnēs un to pētījumu rezultātu pielietojumam jaunu tehnoloģiju un produktu izveidē.. Studiju kurss tiek īstenots lekciju, praktisko un laboratorijas nodarbību veidā. Studiju kursa ietvaros tiek apgūtas praktisko uzdevumu risināšanas metodes, kā arī eksperimentālā darba iemaņas un eksperimentu rezultātu matemātiskās apstrādes pamati. Īpašs uzsvars tiks likts uz ar vides inženierzinātnēm saistītu problēmsituāciju, videi draudzīgu tehnoloģiju, tai skaitā siltuma dzinēju efektivitātes un visu veidu siltuma pārneses procesu analīzi.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: sniegt fizikālo procesu izpratnei un raksturošanai kvalitatīvajā un kvantitatīvajā līmenī nepieciešamās teorētiskās zināšanas un praktiskās iemaņas, pielietojot augstākās matemātikas elementus kā arī attīstīt fizikāli-tehnisko pasaules uztveri un loģisko domāšanu. Studiju kursa uzdevumi: 1. Sniegt padziļinātas un paplašinātas zināšanas par fizikāliem procesiem un to aprakstīšanas modeļiem. 2. Attīstīt spējas analizēt konkrētos fizikālos procesus un parādības, pamatojoties uz fizikas teorētiskajām nostādnēm, un noteikt kvantitatīvos fizikālās īpašības raksturojošus parametrus. 3. Attīstīt spējas orientēties klasiskajā fizikā un jaunākajos sasniegumos fizikā un to pielietošanā dažādu tehnikas problēmu risināšanā, tai skaitā, augstas pievienotās vērtības, enerģiju saudzējošu un videi draudzīgu tehnoloģiju un produktu radīšanā un attīstīšanā. 4. Pilnveidot prasmes argumentēti skaidrot un diskutēt par fizikas teorētisko jautājumu saistību ar praksi, kā arī risināt standartus fizikas problēmuzdevumus. 5. Attīstīt prasmes plānot un veikt fizikālos mērījumus, matemātiski apstrādāt mērījumu rezultātus, veikt to analīzi un izdarīt secinājumus par to atbilstību, ticamību un precizitāti. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj orientēties klasiskās fizikas tēmās un jautājumos, kā arī jaunākajos fizikas sasniegumos. - Pārbaudes veidi: kontroldarbi, mājas darbi, rakstiskais eksāmens. Kritēriji: spēj brīvi orientēties dažāda veida fizikas likumsakarībās. Spēj patstāvīgi risināt klasiskās fizikas standarta problēmuzdevumus, pielietojot augstākās matemātikas zināšanas. - Pārbaudes veidi: kontroldarbi, mājas darbi, rakstiskais eksāmens. Kritēriji: spēj formulēt un analizēt fizikālo problēmu un veikt konkrētus skaitliskus aprēķinus. Spēj patstāvīgi veikt fizikas eksperimentus, veikt rezultātu apstrādi. - Pārbaudes veidi: laboratorijas darbu ieskaite. Kritēriji: spēj kvantitatīvi apstrādāt un analizēt eksperimentālos rezultātus. Spēj saskatīt fizikas likumu pielietojumus dažādos inženiertehniskos risinājumos un to izpildi dabā un sadzīvē. - Pārbaudes veidi: kontroldarbi, mājas darbi, rakstiskais eksāmens. Kritēriji: spēj izskaidrot ar fiziku saistītas dabas parādības un inženiertehnisko ierīču darbības fizikālos principus. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Mājasdarbi - 10%
Laboratorijas darbi - 20% Kontroldarbi - 20% Eksāmens - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Fizikā, ķīmijā un matemātikā vidusskolas kursa apjomā; augstākās matemātikas elementi. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|