LKA212 Kultūras un radošās nozares

Kods LKA212
Nosaukums Kultūras un radošās nozares
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Pamatstudiju, Akadēmiskais
Tematiskā joma Vadība un administrēšana
Struktūrvienība Inženierekonomikas un vadības fakultāte
Mācībspēks Deniss Ščeulovs
Kredītpunkti 8.0 (12.0 ECTS)
Daļas 2
Anotācija Kursu docē LKA mācībspēki: Agnese Hermane – docente, Mg.art, zinātniskā asistente, Astrīda Rogule – docente, Aija Freimane – doktors, asoc. viesprof., Roberts Putnis – Mg.art. vieslektors, Guna Zučika – vieslektors, Mārtiņš Linda – vieslektors, nozaru vieslektori..
Lekciju kursa ietvaros tiek aplūkota dažādu kultūras un radošo nozaru darbības specifika: mūzikas industrija, dizains, grafiskais dizains, kultūras tūrisms, mediju un reklāmas industrijas darbības modeļi un mūsdienu attīstības tendences. Kursa ietvaros studenti klausīsies nozaru vieslektoru lekcijas, lai iepazītu dažādu nozaru darbības praksi..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Populārās mūzikas menedžments, industrijas struktūra, grupu un kompāniju darbības modeļi, mūzikas eksports. 16 24 10 28
Kino producēšanas process, modeļi. 8 12 4 16
Filmēšanas procesa organizēšana, filmu izplatīšana. 8 12 4 16
Reklāmas industrijas uzbūve, kompāniju biznesa modeļi. 8 8 4 16
Kultūras tūrisms, tā veidi. 4 6 2 8
Galvenās kultūras tūrisma attīstības tendences Eiropā un pasaulē. 4 6 2 8
Latvijas kultūras tūrisma produkts un tā specifika, Latvijas kultūrtūrisma tirgus. 4 6 2 8
Kultūras tūrisma galamērķis - viesmīlības faktors. Serviss un infrastruktūra. 4 6 2 8
Mediju zinātnes teorētiskie pamati, mediju tirgus uzbūve un organizācija. Mediju veidi. 6 8 4 10
Medijpratības jēdziens. 4 8 2 10
Ieskats Latvijas mediju politikā. 4 8 2 10
Sabiedrisko mediju specifiskais profils, loma mediju tirgū un sabiedrībā. 4 8 2 10
Sociālo mediju darbība un aktuālās tendences. 6 8 4 10
Jēdziens “dizains” un tā definējuma problemātika, vēsturiskā attīstība. 12 16 8 20
Dizaina domāšana un ētika. 10 16 6 20
Dizaina industrija Latvijā. 10 16 6 20
Grafikas dizains un tā elementi - krāsa, teksts, kompozīcija, grafikas redaktori. 16 24 8 30
Kopā: 128 192 72 248
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Kursa mērķis ir radīt studentiem izpratni par dažādu radošo industriju nozaru darbības specifiku, lai sekmētu dažādu nozaru sinerģijas iespēju izpratni. Kurss nodrošinās studentiem zināšanas par nozaru uzbūvi un praktisko darbību, palīdzēs noteikt studentiem sev interesējošās jomas, ko padziļināti apgūt prakses ievaros, un apzināties dažādu nozaru sadarbības nepieciešamību inovāciju radīšanā.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Studējošie izprot populārās mūzikas tirgus struktūru. - Eseja
Studējošie orientējas filmas veidošanas procesā, spēj sastādīt filmēšanas procesa plānu. - Praktisks uzdevums
Studējošie ir informēts par reklāmas industrijas aktuālajām attīstības tendencēm Latvijā. - Lekciju atziņu izklāsts
Studējošie pārzina kultūras tūrisma terminoloģiju, izprot Latvijas, Eiropas un pasaules tūrisma aktuālo problemātiku. - Tests
Studējošie pārzina mediju teorijas pamatus, nozares darbības pamatprincipus un dažādu mediju darbības specifiku. - Tests
Studējošie izprot sociālo mediju darbības līmeņus. - Diskusijas, tests
Celts studējošo medijpratības līmenis. - Diskusijas, tests
Studējošie orientējas dizaina nozares struktūrā, pārzina nozīmīgāko spēlētāju darbu. - Prezentācija
Studējošie izprot dizaina domāšanas procesu, spēj to pielietot praksē dažādu problēmu risināšanā. - Grupu darbs
Spēj novērtēt grafiskā dizaina pamatprincipu pielietojumu dažādās nozarēs. - Prezentācija par grafiskā dizaina elementiem
Studējošie spēj patstāvīgi lietot grafiskā dizaina redaktorus, veidot savus grafiskā dizaina darbus. - Patstāvīgais darbs. Grafikas dizaina projekts
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Eseja par mūzikas industriju - 13%
Filmēšanas eksplikācija - 13%
Lekciju atziņu apkopojums par reklāmas tirgu Latvijā - 6%
Tests par kultūras tūrismu - 13%
Tests par mediju industriju - 18%
Grupu darbs – dizaina problēmas risinājums, prezentācija - 24%
Prezentācija un radošs darbs grafiskajā dizainā - 13%
 
Priekšzināšanas Nav nepieciešamas.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP EKPS Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 4.0 6.0 1.2 0.3 0.0 *
2 4.0 6.0 1.2 0.3 0.0 *

Kursa apgūšanas cena klausītājam Pilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Neklātiene
Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]