Kods | LKA117 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Laikmetīgā skatuves un audiovizuālā māksla | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vadība un administrēšana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Deniss Ščeulovs | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 (6.0 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kursu docē LKA mācībspēks: Doktors, Asoc. prof. Līga Ulberte, Mg.art. vieslekt. Zane Balčus. Lekciju kursā tiek aplūkoti teātra un kino attīstībā nozīmīgi laika posmi un procesi. . Kursa pirmā daļa aplūko kino un citu audiovizuālo mākslas formu tehnoloģiskos un estētiskus jauninājumus, to saistību ar ekonomiskiem un vēsturiskiem apstākļiem, kā arī šī medija uztveri, klātbūtni mūsdienu informatīvajā telpā, un rezonansi ar citām fotogrāfiskā attēla formām.. Kursa otrās daļas ietvaros tiek apskatīts teātris kā zīmju sistēma, tā mijiedarbība ar citiem mākslas veidiem (literatūru, kino, vizuālo mākslu u.c.), analizēti atsevišķie izrādi veidojošie elementi (teksts, režija, aktierdarbs, scenogrāfija u.c.) un to funkciju transformācija laika gaitā. Lai ilustrētu teorētiskās koncepcijas, tiek analizēta konkrētu izrāžu struktūra. . |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis ir radīt padziļināt izpratni par teātra, kino un citu audiovizuālās mākslas formu attīstību un sniegt pamatzināšanas par dažādām skatuves mākslas formām kā tipoloģiski radniecīgām zīmju sistēmām un to strukturēšanas paņēmieniem. Kursa uzdevumi: Veicināt kritisku domāšanu audiovizuālā medija uztveršanā ar iegūto zināšanu starpniecību. Attīstīt izpratni par medija nozīmi un klātbūtni kultūras un sabiedriskās dzīves jomās. Veidot spēju interpretēt audiovizuālās formas darbus. Nodrošināt ieskatu teātra semiotikā kā zināšanu sistēmā par zīmēm un nozīmju tapšanu, Aplūkot konkrētas zīmju sistēmas saistībā ar teātra teoriju un praksi. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēja orientēties audiovizuālā medija formās, to vēsturiskajā attīstībā. - Līdzdalība semināros. Spēja analizēt kino un citu audiovizuālās formas darbu estētiskos un tehnoloģiskos paņēmienus. - Individuāli rakstiski darbi kursa ietvaros, individuālas vai grupas prezentācijas semināros. Spēja izprast tehnoloģiju ietekmi uz darbu estētiskajiem risinājumiem, to formu. - Individuāli rakstiski darbi kursa ietvaros, individuālas vai grupas prezentācijas semināros. Spēja izvērtēt digitālo tehnoloģiju ietekmi uz audiovizuālo mediju. - Individuāli rakstiski darbi kursa ietvaros, individuālas vai grupas prezentācijas semināros. Spēja analizēt teātra izrādi kā zīmju sistēmu. - Regulāra un aktīva dalība visos semināros un divu atšķirīgu izrāžu rakstiska analīze semiotikas aspektā. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Līdzdalība semināros - 30%
Izrāžu analīze - 20% Rakstu darbs un prezentācija - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Vispārējas zināšanas kultūrā un vēsturē. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|