Kods | RTR808 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Impedances spektroskopija medicīnā un tehnoloģijās | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Elektronika un telekomunikācijas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Artūrs Āboltiņš | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 (4.5 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kurss sniedz ieskatu pilnās elektriskās pretestības jeb impedances koncepcijā un praktiskajos pielietojumos, ieskaitot retrospekciju, mūsdienu metodēs un nākotnes vīzijā. Kursā tiek diskutēts par impedances spektroskopijas efektīvas pielietošanas pamatiem. Tiek sniegts ievads par impedances spektroskopijas datu ieguves iekārtām un metodēm. Tiek pētīti algoritmi informācijas izgūšanai no bioimpedances datiem. Kurss koncentrējas uz divām impedances pielietošanas sfērām – medicīna/bioloģija un materiālzinātne/ražošana. Īpaša uzmanība tiek pievērsta mūsdienīgiem paņēmieniem, jaunām komponentēm un iekārtām, kā arī signāliem un algoritmiem lietderīgās informācijas iegūšanai.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Nodrošināt zināšanas par impedances un bioimpedances iegūšanas metodēm, ierīcēm un pielietošanas jomām. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēja izprast jēdzienu par pilno elektrisko pretestību, jeb impedanci - Testi, kursa darbi, prezentācija Spēja pielietot impedances mērījumus, iegūstot datus no vides - Testi, kursa darbi, prezentācija Zināšanas par principiem, kas ir pielietojami impedances mērīšanas ierīču izstrādei - Testi, kursa darbi, prezentācija Izpratne par galvenajām signāla apstrādes metodēm un algoritmiem, kas ir nepieciešami impedances mērījumiem - Testi, kursa darbi, prezentācija Izpratne par iespējām un izaicinājumiem, kas ir saistīti ar bioimpedances mērīšanas realizāciju - Testi, kursa darbi, prezentācija Spēja pielietot ar impedances noteikšanu saistītās datu apstrādes un formālās analīzes metodes - Testi, kursa darbi, prezentācija Zināšanas par nākotnes tendencēm uz impedanci balstītā datu iegūšanā un informācijas veidošanā - Testi, kursa darbi, prezentācija tests - tests |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Kursa darbi un to prezentācija - 30%
Testi - 10% Laboratorijas darbi - 10% Eksāmens - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Elektrotehnikas un ķēžu teorijas pamati, signālu analīze un apstrāde, kompleksā mainīgā metemātika, Furjē un Laplasa transformācijas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|