DAA445 Interaktīvas datorgrafikas praktiskie lietojumi

Kods DAA445
Nosaukums Interaktīvas datorgrafikas praktiskie lietojumi
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Augstākā līmeņa, Akadēmiskais
Tematiskā joma Datorika
Struktūrvienība Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte
Mācībspēks Katrīna Šmite, Mihails Kovaļovs, Evija Cibuļska
Kredītpunkti 3.0 (4.5 ECTS)
Daļas 1
Anotācija Interaktīvā datorgrafika nodarbojās ar objektu atveidojumu veidošanu, manipulāciju un apskati, izmantojot datortehnoloģijas. Tas, pirmkārt, prasa izstrādāt un konstruēt modeļus, kas reprezentē objektus tā, lai tos varētu radīt un apskatīt. Otrkārt, jāizstrādā tādas ierīces un paņēmienus, ar kuru palīdzību cilvēks var mijiedarboties ar modeli vai skatu. Kā arī jāizstrādā metodes, modeļa renderēšanai un saglabāšanai. Studiju kurss iepazīstina studentus ar interaktīvās datorgrafikas teoriju un praktiskiem pielietojumiem. Galvenais uzdevums ir apgūt 2D un 3D interaktīvās datorgrafikas principus un pielietošanas sfēras. Studiju kurss ietver praktiskus programmēšanas uzdevumus, kuru rezultātā studenti izstrādās interaktīvu grafisko lietojumprogrammu, kas ietver daudzas interaktīvās datorgrafikas pamatidejas un algoritmus..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Ievads interaktīvajā datorgrafikā. Galvenie jēdzieni un pamatprincipi. 2 3 0 0
2D interaktīvās lietotnes izstrādes pamatprincipi. 2 3 0 0
3D interaktīvās lietotnes izstrādes pamatprincipi. 2 3 0 0
Interaktīvās datorgrafikas pielietošanas sfēras. Interaktivitāte izglītībā un apmācībā. 2 3 0 0
Interaktīvās datorgrafikas lietojumprogrammas koncepcijas izstrāde. Scenārija veidošana. 2 3 0 0
3D objektu datubāzes tiešsaistē. 3D objektu veidošana vai eksistējošo 3D objektu izmantošana. 2 3 0 0
Personālas 3D objektu datu bāzes sagatavošana atbilstoši scenārijam. 2 3 0 0
Personāža veidošana/izmantošana. Kādos gadījumos ir nepieciešams personāžs? 2 3 0 0
3D scēnas plānošana un sagatavošana. 4 6 0 0
3D scēnas/telpas izveidošana 3D lietotnē. Objektu un personāža ievietošana telpā. 4 6 0 0
Interaktivitāte: mijiedarbība starp personāžu un ievietotiem objektiem. 4 6 0 0
Lietotāja saskarne izveidotajā vidē. Saskarnes objektu izveidošana un ieviešana 3D lietojumprogrammā 4 6 0 0
Kopā: 32 48 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju kursa mērķis ir sniegt teorētiskās pamatzināšanas un praktiskās iemaņas interaktīvās datorgrafikas lietojumprogrammu izstrādē. Iegūtās zināšanas studenti spēj pielietot praksē, lai izstrādātu interaktīvās lietotnes, kuras ir domātas noteikto uzdevumu risināšanai. Studenti spēj izstrādāt interaktīvu grafisko lietojumprogrammu, kas ietver daudzas interaktīvās datorgrafikas pamatidejas un algoritmus.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Pārzina interaktīvās grafikas teorētiskos pamatus un galvenos pamatjēdzienus. Izprot interaktīvās lietotnes veidošanas iespējas. - Eksāmens, kas ietver kursa teorētiskos jautājumus.
Spēj izstrādāt 2D vai 3D interaktīvu lietotni. - Praktiskie uzdevumi, kas saistīti ar interaktīvās lietotnes izstrādi.
Spēj patstāvīgi pielietot iegūtās zināšanas lietotnes pilnveidošanai. - Praktiskie uzdevumi, kas saistīti ar papildus iespēju programmēšanu.
Priekšzināšanas Datorgrafikas pamatu izprašana.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP EKPS Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 4.5 1.0 0.0 2.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]