Kods | DAA444 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Datorgrafikas un skaitļošanas ģeometrijas metodes | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Aleksandrs Sisojevs | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 (4.5 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Skaitļošanas ģeometrijas joma attiecas uz algoritmu izpēti attiecībā uz ģeometriskiem objektiem (piemēram, līnijām, daudzstūriem, apļiem utt.) 2D un 3D telpā. Kursa laikā studenti tiek iepazīstināti ar dažām metodēm un datu struktūrām, kas izstrādātas skaitļošanas ģeometrijā, uzsvaru liekot uz to izmantošanu datorgrafikas lietojumprogrammās. Kursa ietvaros tiek praktiski apskatītas grafisko objektu veidošanas un apstrādes metodes, kā arī grafisko objektu analīzes metodes un ģeometriskas transformācijas metodes.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis ir apgūt datorgrafikas un skaitļošanas ģeometrijas teorētiskos pamatus, kā arī grafisko objektu veidošanas un transformācijas principus. Studenti spēj izmantot teorētiskās zināšanas konkrētu uzdevumu nostādnes formulēšanai un risināšanai. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj apspriest datorgrafikas un attēlu apstrādes principus, priekšrocības un ierobežojumus, pārzina dažādus rastra grafikas algoritmus. - Rakstisks eksāmens, kas ietver sevī gan teorētiskus jautājumus, gan praktiskos uzdevumus. Izmantojot atbilstošus rīkus, spēj patstāvīgi izveidot datorprogrammu, kas realizē 2D un 3D objektu veidošanu. - Patstāvīgi izpildīti laboratorijas darbi. Izmantojot atbilstošus rīkus, spēj patstāvīgi izveidot datorprogrammu, kas realizē 2D un 3D objektu transformācijas - Patstāvīgi izpildīti laboratorijas darbi. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Datorgrafikas metožu izprašana. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|