DAA444 Datorgrafikas un skaitļošanas ģeometrijas metodes

Kods DAA444
Nosaukums Datorgrafikas un skaitļošanas ģeometrijas metodes
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Augstākā līmeņa, Akadēmiskais
Tematiskā joma Datorika
Struktūrvienība Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte
Mācībspēks Aleksandrs Sisojevs
Kredītpunkti 3.0 (4.5 ECTS)
Daļas 1
Anotācija Skaitļošanas ģeometrijas joma attiecas uz algoritmu izpēti attiecībā uz ģeometriskiem objektiem (piemēram, līnijām, daudzstūriem, apļiem utt.) 2D un 3D telpā. Kursa laikā studenti tiek iepazīstināti ar dažām metodēm un datu struktūrām, kas izstrādātas skaitļošanas ģeometrijā, uzsvaru liekot uz to izmantošanu datorgrafikas lietojumprogrammās. Kursa ietvaros tiek praktiski apskatītas grafisko objektu veidošanas un apstrādes metodes, kā arī grafisko objektu analīzes metodes un ģeometriskas transformācijas metodes..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Ievads datorgrafikā. Datorgrafikas klasifikācija. Datorgrafikas pamatuzdevumi. 2 3 0 0
Matemātiskas telpas un koordināšu sistēmas. 2 3 0 0
Līkņu aproksimācijas uzdevums un to pielietošana datorgrafikā. 6 9 0 0
Līkņu interpolācijas uzdevums un to pielietošana datorgrafikā. 6 9 0 0
Splaina funkciju jēdziens. Splaina līknes un to pielietošana datorgrafikā. 4 6 0 0
Racionālo splaina funkciju jēdziens. Racionālas splaina līknes un to pielietošana datorgrafikā. 4 6 0 0
Ievads 3D datorgrafikā. Projicēšanas uzdevums. Projicēšanas transformācijas. 4 6 0 0
Ģeometriskās transformācijas 2D plaknē un 3D telpā. 2 3 0 0
Ievads skaitļošanas ģeometrijā. Skaitļošanas ģeometrijas pamatuzdevumi. 2 3 0 0
Vektoriālā reizinājumā jēdziens skaitļošanas ģeometrijā. 4 6 0 0
Divu nogriežņu šķērsošanas noteikšanas uzdevums. 4 6 0 0
Minimāla izliekta čaula. 4 6 0 0
Ģeometriskā triangulācija. 4 6 0 0
Kopā: 48 72 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Kursa mērķis ir apgūt datorgrafikas un skaitļošanas ģeometrijas teorētiskos pamatus, kā arī grafisko objektu veidošanas un transformācijas principus. Studenti spēj izmantot teorētiskās zināšanas konkrētu uzdevumu nostādnes formulēšanai un risināšanai.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Spēj apspriest datorgrafikas un attēlu apstrādes principus, priekšrocības un ierobežojumus, pārzina dažādus rastra grafikas algoritmus. - Rakstisks eksāmens, kas ietver sevī gan teorētiskus jautājumus, gan praktiskos uzdevumus.
Izmantojot atbilstošus rīkus, spēj patstāvīgi izveidot datorprogrammu, kas realizē 2D un 3D objektu veidošanu. - Patstāvīgi izpildīti laboratorijas darbi.
Izmantojot atbilstošus rīkus, spēj patstāvīgi izveidot datorprogrammu, kas realizē 2D un 3D objektu transformācijas - Patstāvīgi izpildīti laboratorijas darbi.
Priekšzināšanas Datorgrafikas metožu izprašana.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP EKPS Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 4.5 1.0 0.0 2.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]