DAA442 3D grafikas modelēšana un animācija

Kods DAA442
Nosaukums 3D grafikas modelēšana un animācija
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Augstākā līmeņa, Akadēmiskais
Tematiskā joma Datorika
Struktūrvienība Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte
Mācībspēks Mihails Kovaļovs, Olga Krutikova
Kredītpunkti 3.0 (4.5 ECTS)
Daļas 1
Anotācija Kurss paredzēts, lai apgūtu padziļinātas zināšanas trīsdimensiju modelēšanā un animācijā. Mūsdienās ļoti plaši pielieto datorgrafiku, lai vizualizētu neeksistējošu realitāti, dažādas drosmīgas un modernas idejas, konceptus, kas top realitātē. Tas ir viens no veidiem parādīt potenciālajam klientam jaunu, vel neesošu produktu. Trīsdimensiju grafiku pielieto ļoti daudzās sfēras: zinātnē, medicīnā, reklāmā, filmu industrijā, projektēšanā, virtuālajā realitātē utt..
Kursa gaitā tiek veidoti dažādi arhitektūras objekti un modelētas būtnes, pielietojot dažādus reālistiskus materiālus un tekstūras, tiek savienoti kopā izveidotie personāži un papildus rīki animācijai..
Kurss sniedz ieskatu gan trīsdimensiju grafikas teorijā, gan arī palīdz attīstīt savas radošas prasmes dažādu uzdevumu pildīšanas laikā..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Primitīvo objektu veidošana, pārvietošana, griešana, mērogošana. Objektu sakārtošana veidojot hierarhiju. 4 6 0 0
Ēku modelēšana. Eksistējošās metodes. 4 6 0 0
Poligonālā modelēšana. Vienkāršo objektu veidošana. Virsmas nogludināšana. Objektu sakārtošana pa slāņiem. 4 6 0 0
Parametriskās virsmas. NURBS virsmas. 4 6 0 0
Apgaismošana. Standarta apgaismošana. Staru trasēšana. Ārējas vides apgaismošanas sistēma. 4 6 0 0
Teksturēšana (materiāli). Iebūvēto materiālu bibliotēkas pielietošana. 4 6 0 0
Tekstūru veidošana grafiskajā redaktorā. Koksnes, akmens un zāles tekstūru veidošana. 4 6 0 0
Objektu animācija. 10 15 0 0
Kaulu sistēmas izveide. Kaulu sistēmas piesaistīšana objektam. 10 15 0 0
Kopā: 48 72 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Kursa mērķis ir sniegt teorētiskās zināšanas un praktiskās iemaņas trīsdimensiju modelēšanā un animācijā. Iegūtās zināšanas studenti spēs pielietot praksē, lai veidotu dažādas sarežģītības animācijas. Studenti apgūst prasmi veidot dažādus arhitektūras objektus un modelēt būtnes, pielietojot dažādus reālistiskus materiālus un tekstūras. Studenti spēj savienot kopā izveidotu personāžu un papildus rīkus animācijai.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Pārzina modelēšanas un animācijas principus, spēj izveidot dažādas sarežģītības pakāpes scēnas, kas satur objektus vai objektu animāciju. Spēj pielietot dažādus materiālus un tekstūras, kā arī uzstādīt scēnas apgaismojumu. - Kontroldarbi, kas ietver kursa teorētiskos jautājumus.
Spēj strādāt ar grafiskiem redaktoriem, lai veidotu dažādus trīsdimensiju objektus, teksturēt un animēt tos. - Praktiskie uzdevumi, kas saistīti ar modelēšanu, teksturēšanu, animācijas veidošanu.
Spēj patstāvīgi pielietot iegūtās zināšanas. - Praktiskie uzdevumi, kas saistīti ar modelēšanu, teksturēšanu, animācijas veidošanu.
Priekšzināšanas 3D objektu uzbūves izprašana, vēlamas priekšzināšanas 3D objektu modelēšanas un animācijas pamatos.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP EKPS Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 4.5 1.0 0.0 2.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]