Kods | RTC404 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Padziļinātās e-izglītības tehnoloģijas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Atis Kapenieks, Žanis Timšāns, Loreta Juškaite, Viktors Zagorskis, Jānis Kapenieks | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 5.0 (7.5 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Parādoties jaunām digitālām tehnoloģijām, tās arvien tiek izmēģinātas jauniem lietojumiem izglītībā. Pašlaik tās koncentrējas ap nākošās paaudzes interneta (Next Generation Internet - NGI) redzējumu. NGI tehnoloģijas palīdzēs radīt būtiski augstākas kvalitātes e-studijas. Tas padarīs mācīšanos viedāku, atvērtāku, iekļaujošāku un personalizētāku.. Kurss aptver jaunākās digitālo tehnoloģiju jomas, kuru lietojumi e-izglītībai pašlaik tiek apzināti un pētīti, bet kuru plašs lietojums sagaidāms pēc 5-10 gadiem.. Kursa gaitā studenti iepazīsies ar mākoņpakalpojumos bāzētu mācību sistēmu principiem un lietu interneta risinājumu tehnoloģiju tendencēm izglītības jomā. Studenti apgūs multimodālo saskarņu lietojamības novērtēšanas principus un tehnoloģiskos dizaina ierobežojumus. Kursā studenti iegūs prasmes izvēlēties, plānot un izmantot virtuālās laboratorijas, kā arī virtuālās un papildinātās realitātes tehnoloģiju paraugus mācību procesā. Kursa laikā studenti iegūs izpratni par dažādām komercializācijas stratēģijām, kā arī šodienas un nākotnes biznesa modeļiem e-izglītības sektorā.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis ir sasniegt studiju rezultātus, nodrošinot (1) studiju saturu, (2) studiju atbalstu tālmācības formā un (3) studentu kompetences novērtējumu: 1. Prot izvēlēties, plānot un izmantot virtuālo laboratoriju, virtuālās papildinātās realitātes tehnoloģijas. 2. Spēj izveidot studentu progresa vērtēšanas modeļus izglītības tehnoloģiju jomā, kuri ietver virtuālo laboratoriju. 3. Pārzina mākoņos bāzētu mācību sistēmu principus un lietu interneta risinājumu tehnoloģijas. 4. Pārzina multimodālo saskarņu lietojamības novērtēšanas principus un tehnoloģiskos dizaina ierobežojumus. 5. Pārzina mobilās tehnoloģijas izglītībai. 6.Pārzina galvenās pieejas komercializācijas stratēģiju ieviešanā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Prot izvēlēties, plānot un izmantot virtuālo laboratoriju mācību procesā. - Dalība kursa diskusiju forumos un darba grupās. Teorētiskās daļas testu izpilde: vērtēšana 10 ballu skalā. Spēj izveidot studentu progresa vērtēšanas modeļus izglītības tehnoloģiju jomā, kuri ietver virtuālo laboratoriju. - Kursa gaitā izpildīto testu un uzdevumu vērtēšana 10 ballu skalā. Pārzina mākoņos bāzētas mācību sistēmu principus un lietu interneta risinājumu tehnoloģijas un tendences izglītības jomā. - Kursa gaitā izpildīto testu un uzdevumu vērtēšana 10 ballu skalā. Pārzina multimodālo saskarņu lietojamības novērtēšanas principus un tehnoloģiskos dizaina ierobežojumus. - Kursa gaitā izpildīto testu un uzdevumu vērtēšana 10 ballu skalā. Pārzina mobilās tehnoloģijas izglītībai un spēj radīt mobilā mācību satura paraugus. - Kursa gaitā izpildīto testu un uzdevumu vērtēšana 10 ballu skalā. Prot izvēlēties, plānot un izmantot virtuālās papildinātās realitātes tehnoloģijas mācību procesa atbalstam. - Kursa gaitā izpildīto testu un uzdevumu vērtēšana 10 ballu skalā. Pārzina galvenās pieejas komercializācijas stratēģiju un biznesa modeļu ieviešanā e-izglītības sektorā, kā arī spēj novērtēt reālus biznesa modeļus. - Kursa gaitā izpildīto testu un uzdevumu vērtēšana 10 ballu skalā. Spēj argumentēti izskaidrot un diskutēt par e-studiju tehnoloģiju aspektiem gan ar speciālistiem, gan citām iesaistītajām pusēm. - Ieskaitīts/Neieskaitīts. Individuālais darbs. Spēj patstāvīgi virzīt savu un padoto kompetenču pilnveidi, uzņemties atbildību par savu un padoto darbu, kā arī plānot un ieviest inovācijas e-studiju tehnoloģijās. - Ieskaitīts/Neieskaitīts. Individuālais darbs. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Darbs studiju laikā - 50%
Eksāmens - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Programmēšanas prasmes, zināšanas par datu apstrādi un statistiku, tīkla un mobilajām tehnoloģijām dos studentiem priekšrocības ātrāk apgūt mācību saturu un sasniegt augstāku mācību rezultātu kvalitāti. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|