RTC402 E-studiju atbalsta tehnoloģijas un metodes

Kods RTC402
Nosaukums E-studiju atbalsta tehnoloģijas un metodes
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Augstākā līmeņa, Akadēmiskais
Tematiskā joma Datorika
Struktūrvienība Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte
Mācībspēks Jānis Kapenieks, Merija Jirgensons, Aleksandrs Gorbunovs, Ieva Vītoliņa, Viktors Zagorskis, Kristaps Kapenieks, Iveta Daugule
Kredītpunkti 5.0 (7.5 ECTS)
Daļas 1
Anotācija Transdisciplinārā kursā studenti izlases veidā iegūs zināšanas par fundamentālajiem dabas procesiem, ietverot cilvēka izpratni kā tā daļu. Kursā studenti apgūs zināšanas un prasmes par dabas procesu digitālas modelēšanas veidiem un rīkiem - procesu grafiskajiem modeļiem, diagrammām, shēmām, multimediju modeļiem un video ilustrācijām. Studenti gūs iemaņas praktiskā modeļu veidošanā un to efektivitātes izpētē. Studenti apgūs izglītības pētījumu kompetences un prasmi novērtēt digitālo modeļu efektivitāti zināšanu apguvē atbilstoši e-pedagoģijas principiem un sistematizēt modeļus..
Kursā studenti iegūs zināšanas un praktiskās iemaņas par dažādiem veidiem, kā organizēt sadarbību e-studiju un jaukta tipa mācību vidēs. Kursa gaitā tiks apskatīti gan e-studiju vidē pieejamie sadarbības rīki, gan arī arī iespējas studiju procesā izmantot sociālo tīklu platformas. Kursa gaitā tiks veidotas prasmes šos rīkus izmantot, lai veidotu un nostiprinātu studentu motivāciju, kā arī nodrošinātu nepieciešamās zināšanu plūsmas un to vadību..
Studenti apgūs pētniecisku rakstu sagatavošanas stratēģijas izglītības pētījumu jomā un prasmes angļu valodā publicēšanai starptautiski atzītos akadēmiskajos žurnālos. Kontaktstundu diskusijās tiks atrastas stratēģijas studentu pētniecisko interešu lokam atbilstošu tēmu identificēšanai. Diskusijās tiks apgūtas prasmes pētnieciskas publikācijas sagatavošanas sākumposma aktivitātēm - prāta vētrai, publicēšanas pamatojumam. Studenti sagatavos 6-8 lappušu pētniecisku publikāciju, ko prezentēs un diskutēs studentu grupā, gūstot atgriezenisko saiti un papildinot savas zināšanas sadarbībā ar grupas biedriem..
Studenti apgūs dabas modeļus aprakstošo simboliku ar profesionāliem izteiksmes līdzekļiem (LaTeX un MathJS), lietos e-vides tehnoloģijas (http://overleaf.org) zinātniskā raksta sagatavošanai un publicēšanai..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Pārskats par kursu un prasības. E-studiju vide kursa apguvē. Holistisks skatījums uz nepieciešamajām kompetencēm 21. gadsimtā. Fundamentālas izmaiņas izglītībā digitālajā laikmetā. 3 2 1 4
Zināšanu būtība un mācību process. Pedagoģijas teorijas un e-izglītība. 3 8 1 10
Tiešsaistes mācīšanās metodes. Tehnoloģijas un mediji izglītībā. 3 3 1 5
Mediju izvēle un mediju veidu pedagoģiskie aspekti. Zināšanu piegādes metodes. MOOC formāts. 3 6 1 8
Tendences atvērtajā izglītībā. Izglītības kvalitātes nodrošināšana digitālajā e-izglītībā. Atbalsts skolotājiem un izglītības koordinētājiem digitālajā laikmetā. 3 4 1 6
Dabas procesu modeļu izmaiņas vēsturiskā skatījumā. 1 2 0 3
Interaktivitāte dabas procesu modeļos. Digitālie dabas procesu sakarību modelēšanas veidi. 3 30 1 32
Dabas procesu modeļu izmantošanas e-izglītības aspekti. 1 3 0 4
Dabaszinātņu modeļu piemēri: vides zinātne, fizika. 3 12 1 14
Studentu sadarbības veidošana virtuālajā un jaukta tipa studiju vidē. 3 2 1 4
Studentu motivācijas veidošana virtuālajā un jaukta tipa studiju vidē. 3 2 1 4
Sociālo tīklu platformu izmantošana mācību procesa organizēšanā 3 4 1 6
Zināšanu rakstura noteikšana: “smagās” un “vieglās” zināšanas, to raksturotāji. 1 1 0 2
Zināšanu plūsmu veidošana un pārvaldība. 3 2 1 4
Akadēmisko un zinātnisko tekstu prezentēšanas valoda - LaTeX. 3 6 1 8
Ievads zinātniskajā rakstīšanā. Literatūra un e-resursi. Vērtēšana. “Prāta vētra” un zinātniskā pētījuma jautājumi. Hipotēzes formulēšana. 3 0 1 2
IMRAD pieeja zinātniska raksta sagatavošanā. Pētniecības metodes, datu iegūšana un analīze 3 4 1 6
Reprezentatīvu datu izvēle. Jēgpilnas tabulas un attēli. Pētījuma plāna sagatavošana, domu karte. Rezultātu interpretēšana un publicēšana. 3 2 1 4
Kritiskā domāšana un avotu kritiska izvērtēšana. Pierādījumu prezentēšana. Raksta struktūras izveide e-vidē http://overleaf.org 3 4 1 6
Veiksmīgas citēšanas paņēmieni, pārstāstīšana un plaģiātisma novēršana. Kopsavilkuma sagatavošana. 3 4 1 6
Atsauču stili. Pārskati. Uzmetuma gatavošana ar LaTeX. 3 6 1 8
Pirmā uzmetuma praktiska sagatavošana un izveide e-vidē http://overleaf.org, savstarpēja uzmetuma pārskatīšana e-studiju vidē, komentāri, ierosinājumi 1 3 0 4
Kursa darbs 6 26 2 30
Kopā: 64 136 20 180
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Prasme izmantot dabas procesu modeļus mūsdienīgās e-studiju vidēs atbilstoši e-izglītības jaunākajām prasībām. Prasme rīkoties ar daudzveidīgiem digitālajiem modelēšanas un vizualizācijas rīkiem. Prasme veidot sadarbību e-studiju un jaukta tipa mācību vidēs. Prasme plānot un vadīt zināšanu plūsmas. Prasme aprakstīt izvēlētās pētniecības metodes un pamatot datu iegūšanas un analīzes veidus. Prasme formulēt pētnieciskos jautājumus, izvirzīt hipotēzes, attīstīt pētniecības stratēģiju, piemērojot atbilstošas pētnieciskās metodes, un izmantot informācijas resursus. Kompetence sagatavot pētījumam atbilstošu literatūras pārskatu, publikācijas plānu, uzmetumu un kopsavilkumu.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Izprot dabaszinātnēs lietotos modeļu veidus, kas palīdz izprast procesus dabā.Pārzina grafisko un multimediālo modeļu ietekmes faktorus izglītībā. - Dalība kursa diskusiju forumos. Ieraksts/komentārs jāveic vismaz 60% no kursa moduļu diskusijām. 8 testi e-studiju vidē. Katrā testā studentam jāiegūst vismaz 60%, bet kopā - vismaz 80 % no maksimālā punktu skaita.
Demonstrē prasmes (1) veidot multimediālus ilgtspējīgā e-izglītībā balstītus modeļus dabas sakarību un procesu izpratnes uzlabošanai un (2) novērtēt to efektivitāti. - Izveidots un prezentēts multimediju modelis. Novērtējumā jāiegūst vismaz 6 punktus no 10. Novērtēti vismaz 2 kursabiedru multimediju darbi atbilstoši vērtēšanas kritērijiem.
Izprot zināšanu plūsmu principus, raksturu un to pārvaldību veidojot studentu savstarpējo sadarbību un mācību motivāciju. Pārzina zināšanu plūsmu pārvaldē lietojamos rīkus un paņēmienus. - Izstrādāts e-studiju videi atbilstošs zināšanu plūsmas modelis, kas ietver studentu savstarpējās sadarbību un motivācijas veidošanu. Modelī realizācijai lietotie rīki un paņēmieni ir atbilstoši konkrēto zināšanu raksturam.
Prot uzstādīt pētījuma jautājumus, formulēt hipotēzes, veikt pētījumu un sagatavot zinātniska raksta struktūru un melnraksta pirmo versiju. - Ir izveidota zinātniska raksta struktūra un melnraksta pirmā versija.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Darbs studiju laikā - 50%
Eksāmens - 50%
 
Priekšzināšanas Prasmes darbā ar datoru, multimediju un internetu.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP EKPS Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 5.0 7.5 5.0 0.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]