Kods | RTC402 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | E-studiju atbalsta tehnoloģijas un metodes | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Jānis Kapenieks, Merija Jirgensons, Aleksandrs Gorbunovs, Ieva Vītoliņa, Viktors Zagorskis, Kristaps Kapenieks, Iveta Daugule | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 5.0 (7.5 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Transdisciplinārā kursā studenti izlases veidā iegūs zināšanas par fundamentālajiem dabas procesiem, ietverot cilvēka izpratni kā tā daļu. Kursā studenti apgūs zināšanas un prasmes par dabas procesu digitālas modelēšanas veidiem un rīkiem - procesu grafiskajiem modeļiem, diagrammām, shēmām, multimediju modeļiem un video ilustrācijām. Studenti gūs iemaņas praktiskā modeļu veidošanā un to efektivitātes izpētē. Studenti apgūs izglītības pētījumu kompetences un prasmi novērtēt digitālo modeļu efektivitāti zināšanu apguvē atbilstoši e-pedagoģijas principiem un sistematizēt modeļus.. Kursā studenti iegūs zināšanas un praktiskās iemaņas par dažādiem veidiem, kā organizēt sadarbību e-studiju un jaukta tipa mācību vidēs. Kursa gaitā tiks apskatīti gan e-studiju vidē pieejamie sadarbības rīki, gan arī arī iespējas studiju procesā izmantot sociālo tīklu platformas. Kursa gaitā tiks veidotas prasmes šos rīkus izmantot, lai veidotu un nostiprinātu studentu motivāciju, kā arī nodrošinātu nepieciešamās zināšanu plūsmas un to vadību.. Studenti apgūs pētniecisku rakstu sagatavošanas stratēģijas izglītības pētījumu jomā un prasmes angļu valodā publicēšanai starptautiski atzītos akadēmiskajos žurnālos. Kontaktstundu diskusijās tiks atrastas stratēģijas studentu pētniecisko interešu lokam atbilstošu tēmu identificēšanai. Diskusijās tiks apgūtas prasmes pētnieciskas publikācijas sagatavošanas sākumposma aktivitātēm - prāta vētrai, publicēšanas pamatojumam. Studenti sagatavos 6-8 lappušu pētniecisku publikāciju, ko prezentēs un diskutēs studentu grupā, gūstot atgriezenisko saiti un papildinot savas zināšanas sadarbībā ar grupas biedriem.. Studenti apgūs dabas modeļus aprakstošo simboliku ar profesionāliem izteiksmes līdzekļiem (LaTeX un MathJS), lietos e-vides tehnoloģijas (http://overleaf.org) zinātniskā raksta sagatavošanai un publicēšanai.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Prasme izmantot dabas procesu modeļus mūsdienīgās e-studiju vidēs atbilstoši e-izglītības jaunākajām prasībām. Prasme rīkoties ar daudzveidīgiem digitālajiem modelēšanas un vizualizācijas rīkiem. Prasme veidot sadarbību e-studiju un jaukta tipa mācību vidēs. Prasme plānot un vadīt zināšanu plūsmas. Prasme aprakstīt izvēlētās pētniecības metodes un pamatot datu iegūšanas un analīzes veidus. Prasme formulēt pētnieciskos jautājumus, izvirzīt hipotēzes, attīstīt pētniecības stratēģiju, piemērojot atbilstošas pētnieciskās metodes, un izmantot informācijas resursus. Kompetence sagatavot pētījumam atbilstošu literatūras pārskatu, publikācijas plānu, uzmetumu un kopsavilkumu. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Izprot dabaszinātnēs lietotos modeļu veidus, kas palīdz izprast procesus dabā.Pārzina grafisko un multimediālo modeļu ietekmes faktorus izglītībā. - Dalība kursa diskusiju forumos. Ieraksts/komentārs jāveic vismaz 60% no kursa moduļu diskusijām.
8 testi e-studiju vidē. Katrā testā studentam jāiegūst vismaz 60%, bet kopā - vismaz 80 % no maksimālā punktu skaita. Demonstrē prasmes (1) veidot multimediālus ilgtspējīgā e-izglītībā balstītus modeļus dabas sakarību un procesu izpratnes uzlabošanai un (2) novērtēt to efektivitāti. - Izveidots un prezentēts multimediju modelis. Novērtējumā jāiegūst vismaz 6 punktus no 10. Novērtēti vismaz 2 kursabiedru multimediju darbi atbilstoši vērtēšanas kritērijiem. Izprot zināšanu plūsmu principus, raksturu un to pārvaldību veidojot studentu savstarpējo sadarbību un mācību motivāciju. Pārzina zināšanu plūsmu pārvaldē lietojamos rīkus un paņēmienus. - Izstrādāts e-studiju videi atbilstošs zināšanu plūsmas modelis, kas ietver studentu savstarpējās sadarbību un motivācijas veidošanu. Modelī realizācijai lietotie rīki un paņēmieni ir atbilstoši konkrēto zināšanu raksturam. Prot uzstādīt pētījuma jautājumus, formulēt hipotēzes, veikt pētījumu un sagatavot zinātniska raksta struktūru un melnraksta pirmo versiju. - Ir izveidota zinātniska raksta struktūra un melnraksta pirmā versija. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Darbs studiju laikā - 50%
Eksāmens - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Prasmes darbā ar datoru, multimediju un internetu. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|