Kods | DDI717 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Topoloģiskās modelēšanas pamatprincipi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Zigurds Markovičs | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 2.0 (3.0 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kursā tiek apgūti topoloģiskās modelēšanas pamatprincipi. Tiek analizēti piedāvāti objektu funkcionēšanas matemātiskie modeļi, dota to kritika. Skaidrotas topoloģiskās telpas pamatnostādnes. Analizēti objekta morfoloģiskā modeļa pamatprincipi un pāreja uz sistēmas funkcionēšanas modeli. Doti jēdzienu skaidrojumi; modelis īpašību telpā, modelis parametru telpā. Kursā skaidrotas objektu un sistēmu topoloģisko modeļu veidošanas metodes: loģiskā metode, morfoloģisko modeļu metode, bloku struktūru inversijas metode, minimodeļu metode, tipveida slēgumu metode.. Aplūkotas matemātisko modeļu atbilstības oriģinālam pārbaudes metodes.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Apgūt nepārtrauktas darbības objektu funkcionēšanas matemātiskās modelēšanas galvenās metodes, izceļot topoloģisko modelēšanu. Tā veikšanai jāatrisina sekojoši uzdevumi: - jāprot izveidot modeli loģiskā ceļā; - jāprot sastādīt morfoloģisko modeli; - jāapgūst bloku struktūru inversijas metodes; - jāprot veidot minimodeļus un tipveida slēguma modeļus. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Students iegūst pamatzināšanas objektu matemātiskajā modelēšanā, pievēršot uzmanību topoloģiskās modelēšanas metodei. - Pozitīvs vērtējums pārrunās par teorētiskiem jautājumiem. Students apgūst modeļu veidošanas loģisko metodi, iemācās veidot modeļus funkcionēšanas īpašību telpā, parametru telpā. - Pozitīvs vērtējums pārrunās par loģiskajām metodēm. Students apgūst morfoloģisko modeļu metodi un bloku struktūru inversijas metodi. - Pozitīvs vērtējums pārrunās par morfoloģisko pieeju. Students apgūst modeļu veidošanas teoriju un praksi minimodeļu un tipveida slēgumu jomā. - Pozitīvs vērtējums pārrunās par minimodeļu tēmām. Students vingrinās matemātisko modeļu sastādīšanā mašīnbūvē. Students vingrinās matemātisko modeļu sastādīšanā dzīviem organismiem. - Pozitīvs vērtējums par referātā piestādītajiem modeļu veidošanas piemēriem. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Matemātikas nodaļas (īpaši kopu teorija; grafu teorija). | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|