Kods | DAI715 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Datorizēta lēmumu pieņemšana medicīnā | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Datorika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Zigurds Markovičs, Ieva Markoviča | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 (4.5 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Lēmuma atbalsta sistēmu teorija atrod plašu praktisku pielietojumu, t.sk. medicīnā. Tiek aplūkota klasiskā lēmumu pieņemšanas teorija, lēmuma pieņemšana noteiktības, nenoteiktības un riska apstākļos, lemšanas procedūru atšķirība, kopība un mijiedarbība, atkarībā no risināmās problēmas. Skaidrotas statistiskās, hierarhiskas daudzpakāpju lēmumu pieņemšanas procedūras, topoloģiskās modelēšanas lietojums lēmuma pieņemšanai medicīnā. Datorizēts lēmums tiek pieņemts, balstoties uz plašu zināšanu kopumu un izvirza optimizētas diagnožu hipotēzes un ārstēšanas variantus. Tiek apskatīts alternatīvu novērtējums daudzkriteriālā telpā, optimālā ārstēšanās kursa izvēle.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis sniegt zināšanas par datorizēta lēmuma pieņemšanas iespējām medicīnā un attīstīt pamatprasmes pielietot šīs zināšanas reālos piemēros. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Studenti apgūs pamatzināšanas par datorizētu lēmuma pieņemšanas iespējām un vietu medicīnas uzdevumos. - Pozitīvs vērtējums atbilstošos teorētiskos eksāmena jautājumos. Studenti iegūs pamatzināšanas par prevalējošām lēmuma pieņemšanas metodēm medicīnā, to klasifikāciju. Statistiskās, uz patoģenēzes modelēšanu balstītās, hierarhiskās daudzpakāpju lemšanas procedūru metodes..Prasme pielietot metodes praktiskā situācijā. - Pozitīvs vērtējums atbilstošos teorētiskos eksāmena jautājumos. Pozitīvs vērtējums metožu patstāvīgā pielietojumā. Studenti iegūs zināšanas par topoloģiskās modelēšanas iespējām lēmuma pieņemšanā medicīnā un prasmi pielietot šīs zināšanas diagnostikas uzdevumā. - Pozitīvs vērtējums atbilstošos teorētiskos eksāmena jautājumos. Praktiskā uzdevuma pozitīvs vērtējums. Studenti iegūs zināšanas par lemšanas koku pielietojumu lēmuma ģenerēšanai apstrādājot apjomīgu statistikas materiālu. Prasme izveidot lemšanas kokus atveseļošanas stratēģijas izvēlei, izmantojot starptautiskas vadlīnijas. - Pozitīvs vērtējums atbilstošos teorētiskos eksāmena jautājumos. Praktiskā uzdevuma pozitīvs vērtējums. Studenti apgūs zināšanas par lēmuma īpatnībām, apvienojot dažādas informācijas plūsmas. Prasme pielietot zināšanas praktiskā uzdevumā. - Pozitīvs vērtējums atbilstošos teorētiskos eksāmena jautājumos. Praktiskā uzdevuma pozitīvs vērtējums. Studenti apgūs zināšanas par lēmuma pieņemšanu monitoringa sistēmās. Monitorēšanas kritēriju izvēle sistēmās cilvēka noguruma un miegainības kontrolei. - Pozitīvs vērtējums atbilstošos teorētiskos eksāmena jautājumos. Praktiskā uzdevuma pozitīvs vērtējums. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Eksāmena vērtējums - 50%
Mājas darbu un praktisko darbu vērtējums - datorizētu lēmumu pieņemšanas piemēri reālām situācijām (statistiskās metodes, produkciju likumi, lemšanas tabulas, topoloģiskā modelēšana, lemšanas koki) - 50% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Mākslīgā intelekta pamati, medicīnas datorsistēmu veidošana, angļu valodas priekšzināšanas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|