DAA432 Digitālās grafikas tehnoloģijas

Kods DAA432
Nosaukums Digitālās grafikas tehnoloģijas
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Augstākā līmeņa, Akadēmiskais
Tematiskā joma Datorika
Struktūrvienība Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte
Mācībspēks Aleksandrs Sisojevs
Kredītpunkti 3.0 (4.5 ECTS)
Daļas 1
Anotācija Digitālās grafikas tehnoloģijas kurss attīsta izpratni par 3D grafikas veidošanu dažādās platformās un iepazīstina studentus ar tehniskajām koncepcijām, kuru pamatā ir ģenerētu digitālu attēlu radīšana. Kursā tiek apskatītas dažādas trīsdimensiju grafikas tehnoloģijas un grafiskās bibliotēkas, kuras izmanto programmatūrās vai lietojumprogrammu projektēšanā un izstrādē dažādās platformās. .
Kursā tiek izpētīti trīsdimensiju grafikas uzdevumi, tādi kā 3D scēnas ģenerēšana un vizualizēšana, 3D objekta attēlošana, utt. Kursā tiek izskatītas dažādas trīsdimensiju grafikas matemātiskas un algoritmiskas metodes un to pielietošanas specifika. Tiek praktiski pielietoti eksistējošie rīki un tehnoloģijas (programmēšanas valodas un vides, vizuālās komponentes, grafiskas bibliotēkas) dažādu digitālās grafikas uzdevumu risināšanai. .
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Digitālās grafikas tehnoloģijas. Pamatuzdevumi un izmantošanas jomas. 6 9 0 0
3D grafikas vizualizācijas tehnoloģijas. Projekciju veidi. Ortogrāfiskās projekcijas un to realizācija 3D datorgrafikā. Centrālās projekcijas un to realizācija 3D datorgrafikā. 6 9 0 0
Apcirpšanas jēdziens. Apcirpšana kanoniskā veidā un tās izmantošana 3D grafikā. 6 9 0 0
Vienkāršas un kompleksas ģeometriskās transformācijas 3D telpā. Ģeometrisko transformāciju realizācija 3D datorgrafikā. 6 9 0 0
Poligonālā modelēšana: pamatjēdzieni un izmantošana 3D grafikā. 6 9 0 0
Izgaismošanās un iekrāsošanās modelēšana, to izmantošana 3D grafikā. 6 9 0 0
Redzamības problēma. Z-bufera izmatošana 3D grafikā. 6 9 0 0
Puscaurspīdīguma modelēšana, RGBA krāsu modelis. Miglas modelēšana. 6 9 0 0
Kopā: 48 72 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Kursa mērķis ir sniegt teorētiskas zināšanas un praktiskas iemaņas dažādu trīsdimensiju grafikas uzdevumu risināšanai, izmantojot digitālās grafikas tehnoloģijas, metodes un rīkus. Studenti pārzina dažādas trīsdimensiju grafikas matemātiskas un algoritmiskas metodes un to pielietošanas specifiku. Studenti spēj praktiski pielietot eksistējošus rīkus un tehnoloģijas dažādu digitālās grafikas uzdevumu risināšanai.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Pārzina digitālās grafikas tehnoloģijas, 3D grafikas matemātisko un algoritmisko metožu pamatus. Spēj tos pielietot dažādu digitālās grafikas uzdevumu risināšanai. - Rakstisks eksāmens, kas ietver sevī gan teorētiskus jautājumus, gan prakstiskos uzdevumus.
Spēj patstāvīgi izstrādāt lietotnes, izmantojot dažādas digitālās grafikas tehnoloģijas, programmēšanas vides un grafisko bibliotēku iespējas. - Patstāvīgi izpildīti praktiskie uzdevumi.
Priekšzināšanas Datorgrafikas pamatu izprašana.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP EKPS Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 4.5 1.0 0.0 2.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]