Kods | DEM001 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | DEMOLA Latvija | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Inovācijas | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Zinātņu prorektora dienests | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Tālis Juhna | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 2.0 (3.0 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kursā “DEMOLA Latvija” tiek organizētas apmācības un inovatīvas izstrādes darba grupas, kas apvienotu dažādu nozaru studentus. Apmācībās notiek ciešā sadarbībā ar uzņēmumiem un citām nozaru juridiskām personām, mācībspēkiem un pētniekiem.. Kursa pamatā studenti no dažādiem studiju virzieniem komandās, ievērojot kursa programmu un apmācības, izstrādā risinājumu industrijas pārstāvja iesniegtajai problēmsituācijai.. Komandu darba rezultātā tiek sagatavots produkta, tehnoloģijas vai pakalpojuma izstrādes konceptuālais projekts vai prototips, ko uzņēmējs var ieviest ražošanā vai kā pakalpojumu piedāvāt klientiem.. Komandas tiek veidotas pēc sekojošiem principiem:. • multidisciplināras – tiek iesaistīti studējošie no dažādām augstskolām un profilējošajiem virzieniem;. • starptautiskas – vismaz viens no komandas dalībniekiem ir ārzemju students, kurš uz apmācību periodu studē Latvijā.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
DEMOLA Latvija mērķis ir 1) apvienojot dažādu augstskolu studentus, akadēmisko un zinātnisko personālu un nozaru uzņēmumus, izstrādāt inovatīvu pielietojumu risinājumu konceptus uzņēmumu iesniegtajām idejām/ problēmjautājumiem; 2) sekmēt studentu praktisko iemaņu attīstīšanu un paplašināt teorētisko zināšanu pielietošanas iespējas; 3) veicināt studentu spēju strādāt komandās, kurās iesaistīti dažādu jomu jaunie speciālisti; 4) veicināt studentu spēju sadarboties ar industrijas pārstāvjiem; (5) veicināt studentu dizaina domāšanas pielietošanu jaunu risinājumu izstrādes procesā; (6) veicināt studentu starpkultūru pieredzi un izpratni. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Prot izmantot dizaina domāšanas metodoloģiju problēmsituācijas risinājuma izstrādē. - Mācībspēks vērtē:
a) individuālo apmeklējumu obligātajos apmācību moduļos;
b) individuālo apmeklējumu komandu tikšanās reizēs;
c) projekta laikā izstrādāto komandas mapi;
d) atbildību un individuālo ieguldījumu risinājuma izstrādē. Spēj prezentēt un pamatot izstrādāto risinājumu industrijas pārstāvim, pamatojot izvēlēto konceptu. - Mācībspēks vērtē: a) komandas starprezultātu un gala prezentācijas; b) industrijas pārstāvja sniegto vērtējumu; c) citu komandas dalībnieku sniegto vērtējumu; d) komandas koordinatora sniegto vērtējumu. Spēj strādāt starpdisciplinārā komandā, kurā ir pārstāvēti dažādi studiju līmeņu un profila studenti no vairāk Latvijas augstskolām. - Mācībspēks vērtē: a) apmeklējumu biežumu un kavējumus apmācībās un individuālajās tikšanās reizēs; b) individuālo ieguldījumu komandas mērķu sasniegšanā; c) sadarbību ar komandas biedriem; d) komandas starprezultātu un gala prezentācijas; e) komandas koordinatora sniegto vērtējumu. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | nav prasību | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|